Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

BF Januari 2015

Får jag hoppa in här?

Fick i början av veckan positivt test, efter två negativa i förra veckan. Enligt senaste mensen startar v7 nu, men vet inte hur det är då jag troligtvis hade äl senare än jag trodde. Men i alla fall blir ju bf i januari:)

Har en son som blir 11månader i söndag, så kommer säkert bli intensivt med två små barn. Samtidigt tror jag de kommer få mycket glädje av varandra.

• Sagolina
    sissi81 skrev 2014-05-22 12:33:50 följande:
    Grattis.

Mina är också tätt. Min första var inte mer än 8 mån när vi blev fravida igen. Dom hade otroligt roligt i smååldern. Nu är dom 10 o snart 12 o har inte lika roligt. Men om några år kommer dom uppskatta att dom har varann så nära.

Det jag tyckte var jobbigast när dom var små var att min tös knappt sov middag längre när lillen kom. O den vilan hade man behövt som mamma

Mollemolle81 skrev 2014-05-22 11:57:41 följande:
    Välkommen! Det kommer nog bli intensivt med två barn men som du säger så kommer de har roligt tillsammans...jag önskade mig tätt mellan mina barn men det blir ju inte som man tänkt sig alltid...idag är min grabb 11 år och jag å hans pappa lever inte tillsammans längre ...så det har gått några år och jag träffade en annan man som oxå har relativt stora barn...så nu blir det en riktig sladdas...men det kommer nog gångbara med...är dock livrädd för hur min son kommer reagera när ci berättar...han vill nämligen inte ha några syskon!!!

Tack!

Känns nog lite skrämmande att ge sig in i detta, men det gör det ju när än i livet det händer något nytt.

Om allt går bra med denna graviditet kommer vi att inom 2år och 9mån ha köpt hus, fått barn, gift oss(i augusti, hade köpt klänning 1v innan plussat, hoppas den fungerar med magen!) och så ett barn till

Ganska många stora förändringar på den tiden;)
  • Sagolina

V7+0 och inga symtom... känns osäkert, men kände i princip inget förrän magen började växa och första sparkarna kändes i v19 då jag väntade sonen, så förhoppningsvis är allting bra med lilla bönan där inne.

• Sagolina

På måndagen har jag inskrivning hos bm. Egentligen känns inte inskrivningen så viktig, men däremot väntar jag massor på första ultrat i v12. "Bara" runt 3 veckor dit nu:)

Har varit illamående den senaste veckan nu och även om det är jobbigt, så känns det samtidigt skönt att ha något symtom!

• Sagolina

Jag vill också småäta hela tiden, för att hålla illamåendet under kontroll. Som tur är det mest frukt och vatten/mineralvatten med citronsmak som jag vill ha, blir att köpa hem mycket av båda, så att jag håller mig borta från onyttigheter. Har en hel del övervikt, så vill helst inte gå upp någonting extra... Har ännu kvar 4kg av de extra kilona jag gick upp då jag väntade sonen och åt en massa onyttigt. Denna gång ska jag försöka att absolut inte gå upp över 7kg, men det kommer inte bli lätt.

Gweny: kub är bara ett vanligt blodprov och ett ultra, så ingenting farligt:)

• Sagolina

Usch idag blir en orolig dag... I natt har jag haft lite värk och ont i magen och nu på morgonen kom det lite blod. Har fortfarande lite ont, men inte nära på så som vid mitt ma, så hoppas det är någon annan värk och att blödningen beror på att jag borde ha mens ungefär nu.

• Sagolina

Inget mera blod och det onda har slutat, nu är det bara illamående kvar. Skönt;)

Föresten, är det någon annan som blir jättevarm/frusen? På morgonen brukar jag dricka en stor kopp te, men nu är jag så varm på mornarna att jag inte klarar av det. Blir svettig av ingenting! Sen när kvällen kommer börjar jag istället frysa och går runt med massvis med kläder, trots att det är varmt. ..

• Sagolina

Har lärt mig hantera illamåendet bättre, mycket vatten och frukt är min lösning, så livet har återvänt till det vanliga. Lite extra trött, sonens tidiga mornar känns inte särskilt kul, men satsar på att vila lite under dagen när han sover.

Har ni berättat för släkt och vänner redan? Vi har inte berättat åt familjerna ännu, men känns som om det börjar bli dags. När vi väntade sonen berättade vi efter vul i v12 åt de närmaste och vid jul, v16 fick resten veta. Nu tror jag det blir svårt att hålla hemligt så länge, sommar och magen sväller redan, så går inte lätt att dölja snart.

• Sagolina
    fossing85 skrev 2014-06-05 08:26:19 följande:
    Vad kul med en januari-15 grupp :)

Jag väntar andra barnet med beräknad bf 18jan. Första barnet är nu 9 månader så jag tror jag väntar mig en tuff tid ;)

Vi har en son som blir 1år 25juni, så gissar på att vi också kommer ha det lite extra kämpigt första tiden med 2, men samtidigt säger alla jag känner med barn tätt att det gått jättebra! Ingen avundsjuka från större barnet, oftast sover äldre fortfarande middag så mamma får också vila lite, mycket kul att leka tillsammans när de är nära i ålder...
  • Sagolina

Med sonen mådde jag illa i 15min en morgon i v18 (efter 15min kräktes jag och efter det mådde jag bra), inget mera. Nu mår jag illa konstant, men har inte kräkts ännu. Så länge jag äter ofta håller jag illamåendet under kontroll, så kommer väl se ut som en köttbulle innan v12;)

Svar på tråden BF Januari 2015