Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

BF Januari 2015

snerkan skrev 2014-06-16 18:58:08 följande:
    Ja tiden går såååå sakta!:( Vilken vecka kommer du vara i då?

Jag har ett ultraljud bokat på onsdag nästa vecka.. känns som en hel evighet dit. Tycker att alla symptom avtagit också så känns inge bra alls:( 

Kommer vara 12+6 enligt sista mensen, men tror jag är lite kortare än så, då jag har lite längre cykel, men någonstans i v13.

Idag har varit en dag med symtom delux, illamående, trött, och växtvärk i magen... Till på det tror jag jag håller på att få någon trevlig sommar influensa. Är såå trött och hängig, täppt och lite ont i halsen...
  • Sagolina

Ett tydligt symtom för mig är att ligga sömnlös på nätterna... Var lika då jag väntade sonen. Efter 3-5h sömn(då sonen väcker mig några gånger) ligger jag klarvaken i flera timmar, för att sen hinna sova 1-2h innan sonen vaknar. .. sjukt irriterande och sen går jag som en sömngångare hela dagen. ..

• Sagolina

Jag tror än så länge att det blir en liten flicka denna gång. När jag väntade sonen var jag inte alls illamående, hade inget jag inte kunde äta och kände mig helt som normalt. Denna gång är det illamående, klarar inte av grönsaker, lukten av fisk och vissa dagar är det totalt omöjligt att äta varm mat. Till det har jag ännu till fått massa små finnar i ansiktet...

Så totalt olika graviditeter hittills, så något säger mig att det är en liten tös på kommande:) får se om den känslan sitter kvar tiden ut.

• Sagolina
    Serendipity9 skrev 2014-06-18 09:15:13 följande:
    Åh samma här. Har fått lergigan att sova på. Funkar nån natt men oftast är det 4-5 timmar. Jag brukar äta sömntabl men försöker undvika dem nu.

Har du ingen annan som kan gå upp med sonen?

"Skönt" att inte vara ensam att ligga vaken. Alla brukar ju säga att de sover som stockar och långa nätter i början av graviditeten... Sambon jobbar mycket mornar, så han stiger upp före 6, så fungerar inte på vardagar. Idag skulle jag ta sovmorgon, då sambon är ledig, men har sovit otroligt bra hela natten, plus att sonen sov en timme längre än vanligt. Pigg och utvilad idag alltså:)
  • Sagolina
    Twiberg skrev 2014-06-18 15:54:06 följande:
    Heeeej! Har letat hur länge som helst efter en passande grupp!

Jag fick veta att jag var gravid den 16 maj, är nu i vecka 9+3, mitt första barn.

Jag är supernyfiken på vad alla är i för åldrar och hur folk ni har berättat för har tagit det!

Skulle vara så tacksam för svar!

Hej:)

Jag är i v10+4 med andra barnet. Har en son som blir 1år om en vecka.

Här är det bara jag, sambon och 3 av mina vänner som vet. Vi försöker hålla det hemligt till första ul, 4.7, för att då få överraska alla med en bild.

Vad tråkigt att din farmor tycker att du är för ung. Det är ju inte precis sådant man vill höra när man berättar såna här saker...
  • Sagolina
    Twiberg skrev 2014-06-18 17:28:21 följande:
    Vad mysigt att ha två små samtidigt!

Är det kub ni ska göra då?

Ja jag tycker det är väldigt tråkigt, skulle vara roligare om man fick glada svar istället! Men dom har väl kanske glömt bort hur det är..

Bor i finland, så heter inte kub, men är väl i princip det samma. Blodprov först och sen ul/vul för att kolla nacksvullnad mm. Fick tråkiga nyheter på ett sådant ultra för snart två år sedan, då fostret dött 3v tidigare, men min kropp fortfarande betedde sig som om jag var gravid. .. Hoppas på att inte behöva vara med om det en gång till!

Är föresten 24, fyller 25 om en månad. Hur gammal är du?
  • Sagolina

Ett tips till alla som har lågt järn är ju att äta mycket mörkgröna grönsaker(broccoli och spenat ex), lite leverkorv/pastej på en smörgås nu och då, olika frön (pumpa, solros mm) och torkade frukter. Frukt (c-vitaminer) ökar upptagningen av järn, medan mjölkprodukter och kaffe hämmar den.

Jag klarade hela min graviditet utan extra tillskott av järn (bara multivitamin) med att öka på järnrika kosten. Skönt, för järn brukar ju ställa till det rejält för magen...

• Sagolina
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-06-19 18:51:41 följande:
    Hur ofta testar man järnvärdet? Jag tog blodprov på inskrivningen och fick veta att jag hade bra men tänk om det ändrar sig? Brukar bm ta test varje besök?

Här tar de stick i fingret vid varje besök. Oftast är det runt v20 som det blir risk för brist på järn.
  • Sagolina

Hur ska ni fira midsommar? Vi kommer bara ta det lugnt tillsammans, jag, sambon och sonen. Äta gott (tzatziki med pitabröd för mig, mitt största craving just nu!!) och njuta av att ha 2.5dagar tillsammans:)

Jag och sonen har plockat blommor på förmiddagen att pryda bordet med och nu står en citronkräm och svalnar i väntan på att bli en tårta med maräng och jordgubbar.

Förra midsommarafton var jag på bf+12 med sonen, så vi avslutade helgen med att på söndagen åka till förlossningen för igångsättning. Och året före det var jag gravid i v8 (slutade med ma), så tredje midsommaren i rad som gravid;)

Svar på tråden BF Januari 2015