Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

BF Januari 2015

11+0 idag och illamåendet verkar ha lugnat sig. Lite kan det bryta fram nu och då, men inte så att jag mår illa hela dagen. Nu väntar jag så otroligt mycket på ultrat om 2 veckor. Vill se att allting är bra med lilla bönan och sen få berätta för alla:)

• Sagolina
    snerkan skrev 2014-06-22 06:46:15 följande:
    Jag har just beställt en sån doppler/angelsound!:s någon som testat sådan?:)

Jag har en (som nu är bortlånad...) . Lyssnade några gånger förra graviditeten och bara jag får hem den kommer jag nog säkert försöka hitta hjärtat;)
  • Sagolina
    lillaskräp skrev 2014-06-22 17:58:29 följande:
    Hej tjejer!

Hoppar in från Februaritråden för att fråga er som kommit lite längre i graviditeten.

Jag är i v 7+6 och dom senaste dagarna har symtomen minskat. Har inte alls lika mkt molvärk och brösten är nästan inte ömma alls. Var på VUL 7+2 och då såg allt bra ut och hjärtat tickade fint.

Känner ni igen att symtomen försvann?

Denna gång har jag illamående och hade lite molvärk i början, men då jag väntade sonen kände jag egentligen inte av graviditeten innan magen började växa och jag kände sparkar. Ingen molvärk, inget illamående och inte alls ömma bröst. Njut av att du får må bra och kunna leva som "normalt":)
  • Sagolina

Tror spökveckorna har kommit för min del... Illamåendet är borta och jag känner mig inte alls gravid. Jobbigt, för nu funderar jag ju om något är fel.. suck...

Kan "glädja" mig med att det har börjat spänna ordentligt i nedre delen av magen, så i alla fall växer livmodern!

På fredagen är det dags för första ultrat, så håller tummar och tår att allting ser bra ut. Har bestämt att jag inte berättar för någon innan ul, men nu börjar det kännas svårt att hålla tyst;)

• Sagolina
    skomakarfrun skrev 2014-06-29 10:23:21 följande:
    Även här tror jag spökveckorna börjat. Kan det ske redan i v 11? Eller är jag längre gången än vad jag trott. Är inte helt säker på när det lilla livet blev till nämligen.

Är inte helt symptomlös, så jag är inte så orolig. Men längtar tills jag kan känna livmodern tydligt och ffa rörelser :)

Jag hade ju inga symtom alls med sonen, så spökveckor från start till första sparken i v19;) Är ju så olika från graviditet till graviditet!
  • Sagolina
    Serendipity9 skrev 2014-06-29 11:01:22 följande:
    Vad menas med spökveckor?

Det är tiden när många blir av med alla symtom på graviditeten. Illamåendet försvinner, tröttheten likaså och svullnaden i magen lägger sig innan den riktiga babykulan börjar växa fram. Vanligtvis är det väl runt v13-15.
  • Sagolina

Äntligen är veckan här då vi går gå på ul! Och så är jag förbi v12:)

Försökte hitta hjärtljud igår med min angelsound, men hittade bara min egen puls... Står på att man kan börja lyssna från v14-16, men ville ändå testa. Är så spänd på om allt är ok...

• Sagolina
    40 veckor skrev 2014-06-30 11:57:47 följande:
    Har bara en liten fundering. jätte många har gjort ul har jag sett. varför har ni gjort det så tidigt? jag ska ha mitt första ul när jag är i vecka 18?!

Kan bara svara för egen del, i finland görs ett ultra runt v12-13, så ingen särskild orsak till att det görs.

Många gör ju kub eller betalar själv för ett privat ul tidigare för att se att allting är ok:)
  • Sagolina
    CeciliaP01 skrev 2014-06-30 13:41:51 följande:
    Hej allihopa! Och grattis till alla som är gravida :) är det okej att hoppa in i den här tråden?

Jag väntar mitt andra barn och är beräknad den 27/1 så imorgon går hag in i v 11...

Min lilla pojke har precis fyllt 1år här i juni. Han blev till genom IVF efter 3års försök, så när jag nu plötsligt var gravid efter 1 gång under täcket kände vi att det absolut inte blir en abort även om det verkligen inte var planerat, men vi är superlyckliga nu!

Jag kommer göra kub test, mest för att jag vill se att "Bubblan" lever och att den mår bra.

Välkommen:)

Jag har också en son som blev 1år förra onsdagen:) för oss var det dock planerat att få barn ganska tätt, så ingen större chock när jag fick plus på stickan.
  • Sagolina

Jag är helt inställd på igångsättning 2v efter bf. Min mamma blev igångsatt med både mig och min syster och jag blev med sonen. Skulle nog komma som en chock om förlossningen kommer igång av sig själv:p

Hoppas på att få komma till samma förlossning som med sonen. Den ligger 30min hemifrån, så lätt för sambon attåka mellan mig och sonen. Nästa är lite över en timme bort och annars nästan 2h bort...

Svar på tråden BF Januari 2015