Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

BF Januari 2015

längtan94 skrev 2014-07-11 23:46:32 följande:

nej jag har ju inte de, efter första UL har jag och pojkvännen kommit överens om att första plagget ska köpas! gud va jag längtar! dudå? när ska du börja gå lös på barnavdelningen?!

Någon annan som redan börjat shoppa här? :D

Har flera lådor fulla med kläder, så kommer inte behöva shoppa så mycket. Någon mysig overall i mindre storlek behövs, då sonens vinterkläder är i storlek 70.

Älskar att shoppa baby och barnkläder, så får se hur jag kan hålla mig när vi närmar oss!
  • Sagolina

FPA- lådan innehåller verkligen en massa fint! Var som julafton när jag fick den förra våren;)

Nu med andra barnet funderar jag dock om jag ska ta den, för har alla kläder kvar från sonen... känns lite onödigt att få mera, vill ändå få köpa några nya plagg själv... Får se vad jag väljer sen, om det blir en till låda eller pengarna man kan få istället.

• Sagolina
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-14 00:18:46 följande:

Jäkla tjat om Facebook överallt... Fler än jag som inte vill att Facebook ska ta del av privat info som mina graviditetssymptom/besvär? Räcker med familjeliv.se men här får jag åtminstone vara anonym.

Jag använder inte facebook. Lite tråkigt ibland då jag varit med i några trådar där alla sedan flyttar över diskussionen till Facebook och tråden dör totalt.
  • Sagolina

Nu märker jag att kroppen jobbar på med att pumpa runt extra mycket blod. Var igår på Högholmen(djurpark i Helsingfors) och blev andfådd av att gå i alla backar. Idag är kroppen rejält seg också...

Idag är det dags att besöka rådgivningen igen. V14 nu, så vet inte riktigt vad vi ska kolla. Säkert mest allmänt hur jag mår?

• Sagolina
    längtan94 skrev 2014-07-14 18:24:10 följande:

va är järnrik mat då? :D jag är verkligen kass på mat å dess innehåll ;) jordgubbar innehåller järn vet jag! :) ja jag ska ta en varannan dag så de kanske inte blir lika jobbigt för magen?!

Gröna grönsaker (ex. broccoli och persilja), frön (pumpa, solros, sesam mm.), torkade aprikoser, kött, kikärter, mörk choklad mm. är järnrikt. Att äta sådant som innehåller c-vitaminer tillsammans med järnet ökar upptagningen:)
  • Sagolina
    längtan94 skrev 2014-07-15 17:44:40 följande:

och nu blir jag extremt orolig!!!! har varit med om samma och bm sa att de inte va någon fara "vissa blöder under graviditeten, inge mer med de" men guuh jag blödde jätte länge efter det! åhh, borde jag också kräva att jag kollas ? jag vill inte gå runt och tro att jag är gravid om min bebis nu är död.

Hur tycker ni andra ?! 

Jag hade blödningar med sonen flera dagar/vecka v6-14. Riktigt kraftigt ibland(mera än vid mens), ibland bara lite. Graviditeten gick ändå bra och sonen föddes frisk.

Blev dock tagen på allvar av sjukvården och fick gå på 3st extra vul/ul.

Tycker du skall försöka få gå på ul, stressen och oron är inte bra. Är du tillräckligt långt kan ju din bm annars kolla efter hjärtljud om hon inte vill skicka på ul!
  • Sagolina

Jag är bara i v14, men illamåendet sitter kvar och jag kan inte sova på nätterna... vaknar efter 1-3h sömn, ligger vaken till 4/5tiden och hinner sen sova en stund innan sambons väckarklocka väcker mig... Går omkring i någon slags halvdvala hela tiden. Var lika då jag väntade sonen, höll i sig till någon gång runt v22. Hoppas det släpper lite tidigare denna gång, då jag gifter mig i v20 och helst skulle vara någorlunda pigg!

• Sagolina
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-18 20:07:30 följande:

Jag är i v 17 och känner att den bedövande tröttheten släppt. Visst sover vi mycket då vi har semester men jag känner mig ändå piggare. Ska också till barnmorskan om några veckor, hoppas hon kan känna var bebisen ligger och om hon kan höra hjärtslag, kan hon det i v 19 tro? Ska till henne innan jag ska på rul

Höra kan hon nog! Jag var på måndagen, v 12+6, och då sa min bm att hon kan försöka höra om jag vill, men kan vara lite svårt ännu. En vecka senare skulle det inte borda vara något problem, enligt henne. Valde att inte försöka lyssna, skulle bara bli stressad om hon inte hittar!
  • Sagolina

Hinner knappt tänka på graviditeten just nu, är så mycket med att planera bröllopet! Skulle inte illamåendet påminna mig dagligen om att något pågår skulle jag nog nästan glömma lilla bönan;)

Märker att värmen gör mig tröttare än vad jag normalt brukar bli, beror säkert på allt extra blod o så? V15 nu, så när vi är gifta (och jag hinner börja koncentrera mig på lilla bönan) är vi halvvägs. Längtar efter att börja känna rörelserna:)

• Sagolina
    MammaÄrJag skrev 2014-07-23 09:23:54 följande:

Känner precis som du. Vi gifter oss den 30/8 så det börjar närma dig och det är mycket att tänka på. Efter det så kan man börja fokusera och njuta mer av graviditeten.

Då gifter vi oss samma dag:) håller precis på att testbaka den sortens tårta vi tänker ha på bröllopet, så imorgon får vi se om den är god. Nästa vecka ska klänningen testas, hoppas den fortfarande sitter bra!
Svar på tråden BF Januari 2015