Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

BF Januari 2015

Mimmi90 skrev 2014-06-08 15:35:45 följande:
    någon mer som känner av hormonerna? jag bröt ihop och storgrät och var helt förstörd idag... för att sambon köpte hem fel skinka.

Jag märker också av hormonerna ibland. Blir jätteledsen av ingen egentlig orsak... Jobbigt, men sambon förstår att det kanske inte är så allvarligt som det verkar just i stunden, utan bara hormonerna som spelar mig ett spratt...
  • Sagolina
    Malin81a skrev 2014-06-09 15:39:01 följande:
    Såg hjärtat slå vilket var skönt! Dock var fostret bara 5 mm vilket betyder att jag kanske bara är i v 6+0 idag. Konstigt för då blev jag gravid den 12:e maj och testade plus den 15:e maj 4 dagar före BIM. Jag känner mig nästan mer orolig nu att utvecklingen går för långsamt. Någon med liknande erfarenhet?

Jag var med om det samma när jag väntade sonen! Var på vul i vad jag trodde var 7+5, men enligt läkaren var jag bara 6+4. Fick det inte alls att stämma med äl, sex och när jag plussade, så var orolig att något var fel.

Ungefär 3,5veckor senare gjordes nytt vul (hade kraftiga blödningar v6-14, så blev många koller). Då borde jag enligt tidigare vul varit i v 10+1, men nya ultrat visade på 11+0.

Födde en frisk och stark pojke, så den krångliga starten var ingen fara!
  • Sagolina
    Serahjay skrev 2014-06-10 09:00:35 följande:
    Där var inget. Antagligen en ofostrig graviditet. Ska få tabletter så att kroppen stöter bort resten av boet och så att symptomen avtar.. Men det kommer göra ont och blöda så får vänta tills nästa vecka när jag e ledig från jobbet..

Usch vad tråkigt! Styrkekramar till dig
  • Sagolina
    Serahjay skrev 2014-06-10 09:00:35 följande:
    Där var inget. Antagligen en ofostrig graviditet. Ska få tabletter så att kroppen stöter bort resten av boet och så att symptomen avtar.. Men det kommer göra ont och blöda så får vänta tills nästa vecka när jag e ledig från jobbet..

Usch vad tråkigt! Styrkekramar till dig
  • Sagolina

Märker att värmen och det tryckande vädret gör att jag snabbt blir trött just nu... 15min effektivt trädgårdsarbete och jag flämtar och vill helst lägga ner mig resten av dagen! Mår sämre nu av värmen än jag gjorde i fjol denna tid och då var jag på bf+2 med sonen. Hoppas det snart går över, för finns så mycket jag vill göra ute i trädgården!

• Sagolina

Idag är jag så otroligt trött! Har bäddat ut en madrass åt mig på golvet i vardagsrummet så att jag kan vila där medan sonen busar. Skulle helst sova resten av dagen, men det går ju inte med en busig 11månaders...

• Sagolina

Idag har jag varit och tagit blodprov och lämnat urinprov, så nu återstår att få tid till ultra. Har missat telefontiden denna vecka, så måste sätta påminnelse till måndagen. Borde väl på ultra om 2veckor, så nära 12+0 som möjligt om jag inte kommer fel ihåg.

Svar på tråden BF Januari 2015