• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • 4loveandlemons
    Unique1 skrev 2014-12-17 23:00:09 följande:

Idag föddes våran son kl.11:42, trots att han kom 2veckor för tidigt var det en stor kille på 3930g och 50cm

Stort grattis!
  • escapee

Har nu haft mitt läkarbesök... Hon tyckte att en hinnsvepning skulle göras den 2/1... Någon som lan förklara vad det e och hur det går till? Gör de ont ?! Vad e de "bra" för?

• Bettanspettan
    escapee skrev 2014-12-18 10:37:54 följande:

Har nu haft mitt läkarbesök... Hon tyckte att en hinnsvepning skulle göras den 2/1... Någon som lan förklara vad det e och hur det går till? Gör de ont ?! Vad e de "bra" för?

Hon för in ett finger innanför modermunnen och sveper det runt i en cirkel för att reta fosterhinnorna och det kan göra att förlossningen kommer igång.

Det gör inte ont tyckte jag men är obehagligt. Efteråt fick jag som molande mensvärk. Min förra förlossning satte igång ca 10 h efter hinnsvepning men då var jag å andra sidan 15 dagar över tiden så det va ju dags ändå.

Min bm har lovat göra det när det närmar sig bf.
  • LängtansBlåaBlomma
    escapee skrev 2014-12-18 10:37:54 följande:

Bedömde hon det redan?
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • escapee
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-18 12:07:57 följande:
    Bedömde hon det redan?
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
    Ja? Eller varför skulle hon inte kunna bedöma de redan menar du? Ja är ju ett komplicerat fall då ja har endometrios också å har en del smärtor.. Så dom vill inte att jag e gravid "för länge", sen vill dom helst inte göra en igångsättning heller då de e stor risk för förstföderskor att de blir snitt då... Åh eftersom man intw vet hur mina organ ligger på insidan (av Endometriosen) så vill man helst inte öppna mig!
  • mariaheterjag
    Unique1 skrev 2014-12-17 23:00:09 följande:

Idag föddes våran son kl.11:42, trots att han kom 2veckor för tidigt var det en stor kille på 3930g och 50cm

Grattis! Vad roligt! Gick allt bra?
Svar på tråden BF Januari 2015