• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • mariaheterjag

Ok man får höra på sitt sjukhus vad som gäller Kanske inte ens blir aktuellt med besök. Jag kan tänka mig att min 4åring skulle vilja stanna kvar med oss om han kom och hälsade på. Så det kanske mest gör skada än nytta med besök av storasyskonet.

• Bettanspettan

Det är samma här på sjukhuset. Men om jag får som jag vill åker vi hem direkt ändå. Har gått på tidig hemgång med alla mina. Sist åkte vi hem 6 h efter han föddes.

• LängtansBlåaBlomma

Vi tänkte stanna så länge vi kan, och få tips och råd, eftersom vi är förstagångsföräldrar. Men visst, det vet man inte i förväg förstås, vi kanske bara vill hem till verkligheten :) för jag förstår att det är en annorlunda sluten värld på BB.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • mariaheterjag

Jag tyckte det var mysigt på bb! Vi var kvar 2 nätter förra gången sen hade de inte plats för oss mer. Annars hade jag nog stannat en natt till tyckte de var skönt att dom kollade till en och fråga hur det gick osv. Bra att få hjälp med amning och sånt. Men nu är det ju annorlunda eftersom att vi vill hem till storebror antar jag. Skulle inte vilja åka hem direkt dock utan en natt vill jag nog stanna kvar och vila i alla fall.

• Bettanspettan

När jag var på toa nu fick jag en gulvit slemklump på papperet fast bara ca två cm stor. Undrar om det kan va delar av proppen? Vill inte än, bara 9 dagar kvar på året ju.

• Waimea
    Bettanspettan skrev 2014-12-22 20:31:14 följande:

När jag var på toa nu fick jag en gulvit slemklump på papperet fast bara ca två cm stor. Undrar om det kan va delar av proppen? Vill inte än, bara 9 dagar kvar på året ju.

Hoppsan, det är många bebisar som är på G nu. Hur känns det nu??
  • Bettanspettan
    Waimea skrev 2014-12-22 21:19:40 följande:

Hoppsan, det är många bebisar som är på G nu. Hur känns det nu??

Jag känner ingenting. Vid min förra graviditet tog det några veckor sen efter slemmisen släppt så jag hoppas det tar ett tag till. Men det kan visst va väldigt olika.
  • snerkan

Häromkring är det också besöksförbud pga av rs-viruset. Jag skulle nog gärna stanna längre den här gången för att hinna vila lite innan man ska hem till sonen. Eller så längtar man så mkt efter honom så man kanske vill hem för det :p Svårt att veta!

• Sunnan

Åh självömkan! Gick precis in i v 40 (39+0) och har drabbats av magsjuka, sannolikt vinterkräksjukan. Har varit uppe sen kl 3 och spyr som en gris. Maken mår bra änsålänge men det är nog bara en tidsfråga innan han blir sjuk också. Julen är inställd för vår del iaf

• 4loveandlemons
    Sunnan skrev 2014-12-23 06:27:38 följande:

Åh självömkan! Gick precis in i v 40 (39+0) och har drabbats av magsjuka, sannolikt vinterkräksjukan. Har varit uppe sen kl 3 och spyr som en gris. Maken mår bra änsålänge men det är nog bara en tidsfråga innan han blir sjuk också. Julen är inställd för vår del iaf

Oh no! Hoppas att du kryar på dig snabbt!
Svar på tråden BF Januari 2015