• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • combat90
    MonDieu skrev 2014-06-25 07:37:28 följande:

Va, på riktigt? Jag har så jäkla dåligt koll, när ska jag testa? 

Tur att det finns dom som förbarmar sig över en okunnig stackare :)

Fick superneg på bim-1 men pos på bim+3. Mitt tips är helt klart att hålla ut o vänta på mensen först! Sen testa, mkt roligare :)
  • Wishme
    combat90 skrev 2014-06-25 08:58:30 följande:
    Fick superneg på bim-1 men pos på bim+3. Mitt tips är helt klart att hålla ut o vänta på mensen först! Sen testa, mkt roligare :)

Jag trodde ju jag väntade mensen , men hade jag inte testat igår hade jag fått vänta ca 8-9 månader till ;) hehe
  • combat90
    Wishme skrev 2014-06-25 09:14:20 följande:

Jag trodde ju jag väntade mensen , men hade jag inte testat igår hade jag fått vänta ca 8-9 månader till ;) hehe

Haha ja ju senare man plussar desto bättre tror jag.

Nu nojar jag över vad som ska hända o längtar till v12 då 80% risk av misfall har minskat eller vad dom säger. Dessa dagar sen jag plussade har gått långsamt..
  • Malin1992

Jag o min kille bor hos hans föräldrar o hade tänkt börja spara nu satt vi kan flytta i slutet på nästa år, om det skulle visa sej att jag var gravid nu tycker ni att det e fel att bo kvar hos hans föräldrar med barnet lr tycker ni att det är okej? Barnet kmr kunna få ett eget rum o dom bor i villa o har tomt.

Skulle behöva lite stöd osv..

• MonDieu
    Malin1992 skrev 2014-06-25 12:34:37 följande:

Jag o min kille bor hos hans föräldrar o hade tänkt börja spara nu satt vi kan flytta i slutet på nästa år, om det skulle visa sej att jag var gravid nu tycker ni att det e fel att bo kvar hos hans föräldrar med barnet lr tycker ni att det är okej? Barnet kmr kunna få ett eget rum o dom bor i villa o har tomt.

Funkar det bra för er alla så är det väl bara att bo kvar tills ni känner att ni kan flytta, jag gissar på att ni är ganska unga och då är det ju sällan man har hunnit spara en massa pengar för att köpa ett hus. Men snacka ihop er och gör en plan A och B kanske? :)
    Mon Dieu!
  • Milie
    Malin1992 skrev 2014-06-25 12:34:37 följande:

Det är lite svårt att utgå från vad andra tycker är okej. Jag och min sambo är såna som har svårt att komma till skott och därför har vi varit tillsammans i 10 år och har redan hunnit skaffa hus innan vi bestämt oss för barn. Men det är ju vad som är "okej" för vår del. För andra är det ju något helt annat.

Det enda som är allmänt "inte okej" är ju om barnet far illa, och så verkar det ju inte ska bli. Så gör som ni själv tycker är lämpligt, även om det säkert finns de som kommer höja på ögonbrynen åt att ni skaffar barn och killen fortfarande bor hemma hos föräldrarna. Men låt dem höja på ögonbrynen. Vad gör det.
  • Malin1992

Okej då vet jag. Asså barnet kmr kunna få allt o kmr vara älskad osv , det ändå som kmr saknas e eget boende men vi kmr iaf ha ngn stans att bo

• Wishme
    combat90 skrev 2014-06-25 09:44:50 följande:
    Haha ja ju senare man plussar desto bättre tror jag.

Nu nojar jag över vad som ska hända o längtar till v12 då 80% risk av misfall har minskat eller vad dom säger. Dessa dagar sen jag plussade har gått långsamt..
    Ja precis .. ja blev inskriven idag =) 
    Tog blodtryck och vägde mig och pratade massa om hälsan och så .. Ska tillbaka den 7 augusti ! Sen måste jag vänta till runt v.18-19 för första ultraljudet.. 
    Men tur att de är semester nu så att man gör mycket saker =) 
  • viljan90

Tror jag går och gräver ner mig själv ellee nåt... Tog ett gravtest... Jätteblankt..:(:( trodde verkligen jag var gravid då jag aldrig varit så här förr... Brukar ju ha världens mensväg innan mens... Det är bim 26/27 och känmer inget... Bara lite i ljumskarna som små stick.. Inget annat... Fan! Att ens kropp kan lura en så...:(

• combat90
    Wishme skrev 2014-06-25 13:47:16 följande:

Ja precis .. ja blev inskriven idag =) 

Tog blodtryck och vägde mig och pratade massa om hälsan och så .. Ska tillbaka den 7 augusti ! Sen måste jag vänta till runt v.18-19 för första ultraljudet.. 

Men tur att de är semester nu så att man gör mycket saker =) 

Jag ringde dit o fick tid för inskrivning när jag e i v10. I slutet av juli. Eviga väntan. När kan man egentligen veta så allt e ok. För jag e så nojjig att de kanske inte händer så mkt där inne. Öven om jag känner växtvärk som bara den.
Svar på tråden BIM Juni 2014