• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Mollemolle81

Fick inte gravid två dagar innan Bim...men gravid på Bim sen med testlagrets...

Acire94 skrev 2014-06-25 07:17:08 följande:

Det finns fortfarande chans! De digitala ska man inte ta så tidigt innan mens, du är ju på bim-4 eller -5! Digitala är egentligen säkrast på bim, så ge inte upp än! :)

• MonDieu
    Acire94 skrev 2014-06-25 07:17:08 följande:
    Det finns fortfarande chans! De digitala ska man inte ta så tidigt innan mens, du är ju på bim-4 eller -5! Digitala är egentligen säkrast på bim, så ge inte upp än! :)

Va, på riktigt? Jag har så jäkla dåligt koll, när ska jag testa? 

Tur att det finns dom som förbarmar sig över en okunnig stackare :)

Mon Dieu!
  • Baby2014

Testade imorse och fick "inte gravid" på cb. Testade vid 7.30 men jag hade varit upp och kissat 3.30 imorse...

Ja ja bara att vänta några dagar och hoppas på det bästa.

• onlyonewhoknows

Inte gravid på cb digital (ev. BIM +1). Jag hade ändå hoppats att det skulle blivit positivt, speciellt med tanke på att jag såg ett streck på testlagrets. Någon som vet om det kan komma till ett streck sent, alltså falskpositivt? Jag trodde ju det var negativt och slängde det, men plockade upp det 10-15 min senare och då var det två streck, även om "gravidstrecket" var svagt. Såg att det var det nu i morse också.

Nu är det bara vänta in mensen och sedan nästa mens. Åker utomlands med mamma när jag tror att jag är mest fertil nu i juli.

Hade verkligen behövt det här plusset. Det kommer vara ännu tuffare att gå förbi Pyrets BF-dag och inte ha något att glädja mig åt.

• MonDieu
    Wishme skrev 2014-06-25 07:35:45 följande:
    Ne precis ge inte upp !
    När har du bim ?
    Men alltså visst har jag fattat det rätt att BIM står för beräknad icke mens? Jag borde fått mens i söndags-måndags typ, har jag testat för tidigt då? 
    Mon Dieu!
  • Wishme
    MonDieu skrev 2014-06-25 07:55:19 följande:
    Men alltså visst har jag fattat det rätt att BIM står för beräknad icke mens? Jag borde fått mens i söndags-måndags typ, har jag testat för tidigt då? 
    Ja du har fattat rätt =) De står för då man skulle ha fått sin mens..
    Nja , de finns ju dom inte plussar förena bim+5 eller bim+10..

Jag vågade ju inte testa, så jag väntade ju 13 dagar =)
    Så min mens va sen 13 dagar igår !

Men jag fick ju tydligt plus med  =)

Lycka till .. testa om någon dag igen =)
  • louisep87

Hmf... Dag 68 idag och fortfarande inte fått någon mens. Ska till gyn nästa torsdag! I januari slutade jag med minipiller cerazette. Haft både mens och ägglossning. Så jag vet att det har "hoppat" igång. Någon med erfarenhet att de har varit gravid utan ett plus på stickan?eller att mensen plötsligt har upphört? Orolig är bara förnamnet på mig just nu!

• MonDieu
    Wishme skrev 2014-06-25 08:04:44 följande:
    Ja du har fattat rätt =) De står för då man skulle ha fått sin mens..
    Nja , de finns ju dom inte plussar förena bim+5 eller bim+10..

Jag vågade ju inte testa, så jag väntade ju 13 dagar =)
    Så min mens va sen 13 dagar igår !

Men jag fick ju tydligt plus med  =)

Lycka till .. testa om någon dag igen =)
    Men vad bra! :) Då behöver jag ju inte sura ihop på mensen och tänka att det luras. Några speciella tester som rekommenderas? :) Har ett CB digital kvar men kan vara kul att spara för att se vilken vecka som gäller :)
    Mon Dieu!
  • Mollemolle81

Jag gillar testlagrets ...har alltid visat rätt på mig!

MonDieu skrev 2014-06-25 08:16:02 följande:

Men vad bra! :) Då behöver jag ju inte sura ihop på mensen och tänka att det luras. Några speciella tester som rekommenderas? :) Har ett CB digital kvar men kan vara kul att spara för att se vilken vecka som gäller :)

• Wishme
    MonDieu skrev 2014-06-25 08:16:02 följande:
    Jag kan inte tipsa om några tester , men jag ångrar nästan att jag testade med cb digital också .. För jag hade fått plus med cb vanliga först , men ville se veckan också .. men den visar ju bara max 3+ .. Men då vet jag ju iaf att jag är över 3 veckor, fast de visste jag ju innan eftersom att mensen va sen 2 veckor =)
Svar på tråden BIM Juni 2014