• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • JJF
    viljan90 skrev 2014-06-27 10:08:18 följande:

Alla ni som plussat!!!, hur har era flytningar varit innan plusset.. Som vanligt innan mens eller torra, eller mer???

Öken utan flytningar, till skillnad från icke gravid innan mens.
  • combat90
    Malin1992 skrev 2014-06-27 14:47:02 följande:

Det känns skönt :) trodde det var ovanligt o att jag var ensam med att ha det :P vet du vrf man får det?

Vet faktiskt inte hundra. Men tror jag jag läste nånstans att de e för att vävnaden blir mer blodrik och släpper ifrån sig mer vätska typ. Så de e helt normalt:) tror jag läste nånstans att de även skyddar mot bakterier på något sätt.
  • Mollemolle81

Jag har det...

Malin1992 skrev 2014-06-27 10:29:58 följande:

Är det ngn som e gravid o har vita flytningar?

• Malin1992
    combat90 skrev 2014-06-27 16:54:43 följande:
    Vet faktiskt inte hundra. Men tror jag jag läste nånstans att de e för att vävnaden blir mer blodrik och släpper ifrån sig mer vätska typ. Så de e helt normalt:) tror jag läste nånstans att de även skyddar mot bakterier på något sätt.
    Okej jätte bra :) tack för svar :)
  • eagle87
    combat90 skrev 2014-06-27 14:45:04 följande:

Jag fick på bim-2 rikliga lotionflytningar. Har de fortfarande och plussade på bim+3. Är i v5. Det ersatte min mens för jag trodde hela tiden mensen kom men de va bara flytningar ;)

Grattis :)
  • Murrmys

Det där är ju väl diskuterat ämne men jag har uppfattat det som att det är bra med varannan dag fram till dagarna kring ÄL, då gäller varje dag...sen vet ja inte hur mkt "måstesex" som är nyttigt...kanske bättre att gå på lusten och inte känna tvång.

JOLI skrev 2014-06-27 10:10:33 följande:

Jahapp, igår kom mensen precis i tid som vanligt. Får ge oss på försök 13 med en stor besvikelse. När tusan ska det vara vår tur? Ahhh detta tar på krafterna, vill så gärna, men det tar sig aldrig :(! Några tips mer än att ha sex varannan dag runt ägglossning? (för det mesta blir det varannan dag från mensens slut fram tills nästa, för ofta kanske?) Grattis till alla som har plussat iallafall, jag är sååå avundsjuk på er! Lycka till med er bebis! Hoppas att jag och självklart ni andra som inte hade turen på er sida denna gången lyckas bättre nästa månad!

• Jonej

Egentligen räcker det med sex en gång 1-2 dagar innan ÄL om man har koll på när man har ÄL. En utlösning innehåller upp emot 250 miljoner spermier, så om det inte tar sig så har det andra orsaker än att spermier inte skulle vara vid rätt plats vid rätt tidpunkt. Man kan säga att god tur spelar större roll än hur ofta man ligger :P

• combat90
    Murrmys skrev 2014-06-27 19:36:50 följande:

Det där är ju väl diskuterat ämne men jag har uppfattat det som att det är bra med varannan dag fram till dagarna kring ÄL, då gäller varje dag...sen vet ja inte hur mkt "måstesex" som är nyttigt...kanske bättre att gå på lusten och inte känna tvång.

Ska säga att vi körde var tredjedag. O de funkade kanon friska spermier hela tiden som kunde befrukta ägget!! Tog sig på första försöket!! :)
  • Lolanthe
    viljan90 skrev 2014-06-27 10:08:18 följande:

Alla ni som plussat!!!, hur har era flytningar varit innan plusset.. Som vanligt innan mens eller torra, eller mer???

Helt torr mellan äl och Bim när jag var gravid, tvärt om annars.
  • Murrmys

Menar det, räcker med en gång också, bara allt tajmar ;) så allt beror på liksom!

combat90 skrev 2014-06-27 20:27:10 följande:

Ska säga att vi körde var tredjedag. O de funkade kanon friska spermier hela tiden som kunde befrukta ägget!! Tog sig på första försöket!! :)

Svar på tråden BIM Juni 2014