• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • eagle87
    ramada skrev 2014-05-30 14:27:50 följande:
    Eller hur, jobbigt och lite frustrerande, samma som dig har jag lite vita kladdiga flytningar också, rätt övertygad om att det har jag alltid efter ÄL så tja nog tror man att det förmodligen inte blitt nåt denna gången :-P tänker du använda nåt spec. testa tidigt test?
    Tror du inte man kan ha så om man e gravid? Jag tänker ägget har ju inte fäst än så flytningar borde inte vara annorlunda men jag kanske har fel.
  • sowe81
    Palmhjärtat skrev 2014-05-30 14:33:41 följande:

Jag vill verkligen ha lite tankar om detta, ska försöka hålla det kort..

Jag slutade med preventivmedel vid årsskiftet för att vi skulle börja försöka i april. Allt kom igång bra med ÄL och regelbunden mens (28-29 dagar). Jag hade tydliga ÄL flytningar de 2 första månaderna sen har det blivit lite sparsamt med det, har endast lite sega genomskinliga lite då och då under dagarna då det innan var massor. Jag köpte ÄL test som jag provat denna gången (vårt 3:e försök) och jag bör ha haft ÄL igår eller senast idag men det är BLANKT! Endast ett svagt svagt streck och ingen ökning alls från dag till dag..

Känner mig ledsen, orolig och uppgiven.

Någon tanke om detta? Bör jag göra på något annat sätt? Har jag ens någon ÄL? Söka hjälp?

Dom flesta kvinnor har bara äl kanske 10-11ggr per år. Kanske bara är otur att du har en äl-fri månad precis när du testar. Eller så är den bara senare än du tror. Fortsätt testa. För mig stegrar dom inte alls utan helt plötsligt är den bara stark.
  • sowe81

Min mens beter sig underligt. Blödde som vanligt första 36h sen typ slutade det. Idag är dag 3 o det är brunrött o typ mängd som en 5kr. Får ta ett test imorgon o se hur det ser ut. Äl+14 imorgon.

• JhjärtaK
    joss82 skrev 2014-05-30 11:26:53 följande:

Åh, nu blev jag nervös... Var på toaletten nyss och fick ljusrosa blod på pappret. Inte mycket, men väldigt tydligt ändå. ÄL+9/10 idag. Antingen är mensen väldigt tidig eller så har jag kanske haft en nidblödning..? Hoppas, hoppas det inte kommer så mycket mer nu! Har någon av er haft en nidblödning?
    Hade kraftiga hugg/värk i magen för tre dagar sedan, är det inte sent att ha en nidblödning tre dagar efter att ägget fäst?

Jag hade en nidblödning med dottern. Det första kom ca en vecka efter ÄL och sen fick jag två bruna flytningar två respektive fyra dagar efter det.
  • JhjärtaK
    Palmhjärtat skrev 2014-05-30 14:33:41 följande:

Jag vill verkligen ha lite tankar om detta, ska försöka hålla det kort..

Jag slutade med preventivmedel vid årsskiftet för att vi skulle börja försöka i april. Allt kom igång bra med ÄL och regelbunden mens (28-29 dagar). Jag hade tydliga ÄL flytningar de 2 första månaderna sen har det blivit lite sparsamt med det, har endast lite sega genomskinliga lite då och då under dagarna då det innan var massor. Jag köpte ÄL test som jag provat denna gången (vårt 3:e försök) och jag bör ha haft ÄL igår eller senast idag men det är BLANKT! Endast ett svagt svagt streck och ingen ökning alls från dag till dag..

Känner mig ledsen, orolig och uppgiven.

Någon tanke om detta? Bör jag göra på något annat sätt? Har jag ens någon ÄL? Söka hjälp?

Du kan ju ha kortare lutealfas än vad du tror så fortsätt att testa. Sen så är det ju så att man generellt har en ÄL-fri cykel per år ungefär och kanske är detta din? Men fortsätt att testa, kanske kommer den bara lite senare denna gång.
  • JJF

Hur mycket "hoppar" er temperatur innan BIM? har försökt hålla koll och min temp har varit denna vecka 37,13  37,24   37,34  37,45  och 37,55  inte så att det bara stigit utan hoppat mellan dessa temperaturer. Känner mig inte sjuk alls men min vanliga temp är ca 36.84  

• Murrmys
    JJF skrev 2014-05-30 21:21:24 följande:
    Hur mycket "hoppar" er temperatur innan BIM? har försökt hålla koll och min temp har varit denna vecka 37,13  37,24   37,34  37,45  och 37,55  inte så att det bara stigit utan hoppat mellan dessa temperaturer. Känner mig inte sjuk alls men min vanliga temp är ca 36.84  

Verkar vara i sin ordning :) hoppas den inte sjunker...för då betyder det att du är gravid ju ;)
  • Murrmys

Kom inga tester idag...lika bra det, så de kommer väl på måndag och testar på tisdag. Eller så väntar jag nån dag över BIM...om jag kan hålla mig :P

När har ni som tidigast testat positivt grav.test (ni som varit gravida förr)?

• JJF
    Murrmys skrev 2014-05-30 21:32:00 följande:

Verkar vara i sin ordning :) hoppas den inte sjunker...för då betyder det att du är gravid ju ;)
    Hoppas som tusan :)
Svar på tråden BIM Juni 2014