BIM Juni 2014
Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!
Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!
Jag vill verkligen ha lite tankar om detta, ska försöka hålla det kort..
Jag slutade med preventivmedel vid årsskiftet för att vi skulle börja försöka i april. Allt kom igång bra med ÄL och regelbunden mens (28-29 dagar). Jag hade tydliga ÄL flytningar de 2 första månaderna sen har det blivit lite sparsamt med det, har endast lite sega genomskinliga lite då och då under dagarna då det innan var massor. Jag köpte ÄL test som jag provat denna gången (vårt 3:e försök) och jag bör ha haft ÄL igår eller senast idag men det är BLANKT! Endast ett svagt svagt streck och ingen ökning alls från dag till dag..
Känner mig ledsen, orolig och uppgiven.
Någon tanke om detta? Bör jag göra på något annat sätt? Har jag ens någon ÄL? Söka hjälp?
Min mens beter sig underligt. Blödde som vanligt första 36h sen typ slutade det. Idag är dag 3 o det är brunrött o typ mängd som en 5kr. Får ta ett test imorgon o se hur det ser ut. Äl+14 imorgon.
Åh, nu blev jag nervös... Var på toaletten nyss och fick ljusrosa blod på pappret. Inte mycket, men väldigt tydligt ändå. ÄL+9/10 idag. Antingen är mensen väldigt tidig eller så har jag kanske haft en nidblödning..? Hoppas, hoppas det inte kommer så mycket mer nu! Har någon av er haft en nidblödning?
Hade kraftiga hugg/värk i magen för tre dagar sedan, är det inte sent att ha en nidblödning tre dagar efter att ägget fäst?
Jag vill verkligen ha lite tankar om detta, ska försöka hålla det kort..
Jag slutade med preventivmedel vid årsskiftet för att vi skulle börja försöka i april. Allt kom igång bra med ÄL och regelbunden mens (28-29 dagar). Jag hade tydliga ÄL flytningar de 2 första månaderna sen har det blivit lite sparsamt med det, har endast lite sega genomskinliga lite då och då under dagarna då det innan var massor. Jag köpte ÄL test som jag provat denna gången (vårt 3:e försök) och jag bör ha haft ÄL igår eller senast idag men det är BLANKT! Endast ett svagt svagt streck och ingen ökning alls från dag till dag..
Känner mig ledsen, orolig och uppgiven.
Någon tanke om detta? Bör jag göra på något annat sätt? Har jag ens någon ÄL? Söka hjälp?
Hur mycket "hoppar" er temperatur innan BIM? har försökt hålla koll och min temp har varit denna vecka 37,13 37,24 37,34 37,45 och 37,55 inte så att det bara stigit utan hoppat mellan dessa temperaturer. Känner mig inte sjuk alls men min vanliga temp är ca 36.84
Hoppar in här :) BIM om ca 14 dgr.
Kom inga tester idag...lika bra det, så de kommer väl på måndag och testar på tisdag. Eller så väntar jag nån dag över BIM...om jag kan hålla mig :P
När har ni som tidigast testat positivt grav.test (ni som varit gravida förr)?