• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • JhjärtaK
    joss82 skrev 2014-05-31 07:58:09 följande:
    Ok, hoppas det var det jag hade! Har inte kommit något mer. Åh, nu vill jag att det ska vara BIM snart!

Inatt ska vi sova över i en stuga med kompisar och deras lilla dotter. Vill inte dricka alkohol så nära BIM, men de kommer definitivt att reagera på att jag inte dricker och det känns jobbigt att de ska tro att jag är gravid när jag kanske inte är det? Vad hade ni gjort/sagt?
    Du har inget utbyte med det befruktande ägget förrän om några veckor så det påverkar inte alls.
  • JhjärtaK
    joss82 skrev 2014-05-31 11:42:22 följande:

Här verkar mensen vilja komma idag, besviken och lite orolig. Verkar som att jag har oregelbunden lutealfas (10-13 dagar), känns som ett dåligt tecken ?????!

Lutealfasen bör vara konstant. Vilken metod har du kollat för att ta reda på ÄL? Temp, test eller annat? Själva cykeln kan ju variera men då är det dagar från mens till ÄL som det skall bero på. Om din lutealfas någon gång varit kortare än normalt så kan det ju varit ett tidigt mf kanske?
  • Milie
    JhjärtaK skrev 2014-05-31 18:17:58 följande:
    Du har inget utbyte med det befruktande ägget förrän om några veckor så det påverkar inte alls.

Är du helt säker på det du skriver? Vid BIM har ägget redan fäst i livmodern. Det tar väl i regel som mest till ÄL+7, vilket är BIM-7 för vissa. Sen tror jag att man absolut inte ska anta att alkohol i blodet är harmlöst för livmodern.
  • Josephine88
    Hoppar in här :) Slutade med pillren för ett tag sen och har bara haft en mens sedan dess. ÄL var enligt kropp och ÄL-test 30 maj så utgår jag från det blir BIM 13 juni. Ganska precis 1 vecka sent om man utgår från normalcykel men har ju inte riktigt kommit igång och fått regelbunden cykel än :) Vi skulle egentligen göra första försöket nästa cykel men vi "råkade" få till det precis på ÄL så det blir lite spännande ändå att invänta BIM ;) Detta är andra barnet, vid första barnet hade vi sex en gång när vi antog att ÄL var enligt en app och det tog sig på 1-2 försöket. Man kan ju iallafall hoppas att det går fort även denna gång ;)
  • Josephine88

Ang alkohol och nyligt gravid. Fram till v 5 får fostret näring från gulsäcken och får därmed ingen näring från mamman eller hennes blod. Även om man förstås rekommenderas att avstå alkohol. 

• JJF

BIM idag, ännu ingen mens bara mer bröstvärk på sidorna, mer molvärk o mer ryggvvärk. Kanske BIM är imorgon först...tröttsamma väntan :(

• corran

Äl+8 idag, negativt test imorse. Nu på kvällen fick jag en flytning, ed en pytte liten blodstrimma i, kan det vara nidblödning? Hur mpnga dagar efter en ev nidblödning borde det kunna visa på ett test?

• Dina1

Hej! Jag är ny på forumet, men skulle gärna vilja vara med Glad

Jag är 26 år och gift, 2a försöket (1a försöket var under min förra ÄL, blev då gravid men fick tidigt missfall, började försöka nu direkt igen),har inga barn sedan tidigare.
    BIM cirka 2/6. Testat negativt sedan igår, ett av dem var det dock ett väldigt (knappt synligt) streck på.
    Hoppas på plus imorgon bitti, är ju då BIM-2. Glad

Svar på tråden BIM Juni 2014