• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • Åsa 1982

Officiell testdag idag, gravid 2-3 på CB digital. Tur att det finns hjälp att få.

Fick mitt mkt efterlängtade plus 1/6-2014!
  • Hjortron

Såg länken och skickat vänförfrågan nu.

• t123

Hoppar också gärna in. Känner att jag är i stort behov av att ha kontakt med människor i liknande situation som jag! :) Väntar första barnet i februari, är bara i början av vecka 5 så det är ju väldigt tidigt än. Plussade igår! Det var oväntat och chockande men samtidigt är vi så lyckliga både jag och min sambo :) Mina symptom hittills är oerhört ömma bröst, lite ilningar neråt och molvärk då och då. Kul att följa alla här, håller tummarna för att det ska gå vägen för oss alla :)

• ChristinaSofia
    Armadillo skrev 2014-06-11 23:10:17 följande:
    Jag har bekanta som gjorde lite samma grej fast de var nog där i 2-3 år tror jag. Under tiden de var där fick de barn. När den kom tillbaka till Sverige så hade hon inte rätt till föräldrapenning så OM ni väljer att flytta så ska ni kolla upp vad som gäller med den delen för vad händer om ni flyttar tillbaka när barnet är 6 månader? Får du någon ersättning då?

Får ta reda på mer exakt om vi bestämmer oss, men jag är osäker på om jag kan ta ut några pengar medan vi är där. Däremot kommer föräldrapengarna finnas kvar för barnet skulle bara hinna bli ett par månader innan vi skulle komma hem igen :) Sambon verkar inte så förtjust i tanken på att åka längre, han börjar bli lite nervös tror jag ;)
  • längtan09

Nu har jag ringt till BM och bokat tid. Vi skippar hälsosamtalet, jag har redan varit på två och det ena är det bara två år sedan så det är bara slöseri med tid. Något KUB-prov erbjuder dem inte under sommaren för antalet barnmorskor räcker inte till. Det är ju synd faktiskt. Så i början på juli ska jag på inskrivning :) 

Storebror född -09 Lillebror född -13 och Pyret väntas feb -15
  • Åsa 1982
    sandra8686 skrev 2014-06-11 20:55:27 följande:
    Jag tog mig friheten att skapa en hemlig fb-grupp :) (facebook)
    (Hemlig=Bara medlemmar ser innehållet och inga andra kan heller se att man är medlem)
    Om ni vill vara med: Lägg till mig tillfälligt som vän och skicka ett privat meddelande att du vill bli medlem!
    www.facebook.com/mizilja
    Vänförfrågan skickad, kul initiativ! Glad
    Fick mitt mkt efterlängtade plus 1/6-2014!
  • KS1984

Hej!

Hoppar in här, plussade idag! :) Gissar att bf är nån gång i februari, har haft oregelbunden cykel efter ett missfall för ca 3 månader sen, så vet inte om det stämmer exakt. Har en son på 2,5 år, så detta blir förhoppningsvis ett syskon till honom. :)

Såg att nån skapat en Fb-grupp. :) Skulle gärna vara med i den, hänger mer där än här. :)

Svar på tråden BF Februari 2015