• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • tomsfru

hej igen får jag nog säga... har joinat här tidigare men varit lite inaktiv...

har bf 6/2 enligt familjeliv iaf så är i vecka 5+6 idag imorrn 6+0, eller vecka 7 som låter mycke merGlad

vul har blivit spikat 30/6 så kommer vara i vecka 9 då.... känns som de e låååångt dit men snart så kommer vi förhoppningsvis o se ett litet pyre iaf

ni får gärna lägga till mig i bf lista om ni villGlad

• Killerhillary

Hej hej, jag har också varit med i början men varit lite inaktiv. Läst mest. 

Jag blev gravid direkt efter ett missfall, hann inte få tillbaka mensen emellan, så jag vet inte exakt hur långt gången jag är. Testade positivt 1/6. Jag har varit och lämnat hCG-blodprov igår och ska lämna igen på måndag, för att de vill se om det stiger som det ska.

Sedan har jag ett VUL inbokat den 25:e juni. HJÄLP vad spännande det ska bli. Hoppas så!

Annars fortsätter jag nojja och stirra i mina trosor hundra ggr per dag, är så rädd att flytningarna ska bli bruna och att det ska bli ett missfall som förra gången. Tänker försöka sluta stressa (jamen lätt), och försöka komma ihåg att njuta av att i alla fall vara ett steg på vägen till syskon. Vi har försökt ett tag, och även gjort IVF (misslyckat) för att få till ett syskon. Kanske denna gång!

Känner av livmodern på ett bra sätt nu, förra veckan var det alldeles för mycket molvärk för att det skulle kännas bra. Har även lite ömma bröst (gör mig jätteglad), men känner inte av något illamående än. 

Roligt det är att läsa om hur tankarna går för er alla!

• jordgubb93
    Sara217 skrev 2014-06-13 10:17:27 följande:
    Hej! Jag plussade i måndags, är i vecka 7 (6+3), första barnet. Vi är fantastiskt glada, fick missfall i november 2014 i vecka 11 så är ganska orolig å vågar inte riktigt tro på det här än. Men men försöker tänka positivt :) tankens kraft är stark! :) Har nu en tanke å huvudbry, kan jag färga håret? Diskuterade det med min mamma men enligt henne är nog det mesta skadligt ?

Färga håret kan du göra men det kan bli att färgen inte "biter" lika hårt som när du inte är gravid.
  • Voluspa

Hej! Och grattis till alla som hänger här.. Jag plussade idag efter nån veckas misstanke😊 Hunnit göra 3 tester då RFSU-testerna knappt visade ett streck.. Var därför tvungen att köpa hem ett digitalt Cb och då visade det Gravid:) Hoppas det är okej att jag går med här?

• kärleksblomman
    Voluspa skrev 2014-06-13 22:28:10 följande:
    Hej! Och grattis till alla som hänger här.. Jag plussade idag efter nån veckas misstanke Hunnit göra 3 tester då RFSU-testerna knappt visade ett streck.. Var därför tvungen att köpa hem ett digitalt Cb och då visade det Gravid:) Hoppas det är okej att jag går med här?

Hej grattis till krysset o välkommen hit :) när är du beräknad? Själv är ja beräknad till 1/2 :)
  • mocha8676

Hej alla! Jag presenterade mig för snart en vecka sedan! Gjorde test nu och fick ett starkt plus! Detta efter två missfall via IVF. Detta är tredje gången gillt, så det ska inte bli nåt mf denna gång :) vi har försökt få barn i tre långa år! Ska ringa fertilitetskliniken på måndag, men tror jag har bf runt 13/2 :) grattis till er andra som fått +

• KnytetsMamma
    mocha8676 skrev 2014-06-14 03:55:51 följande:
    Hej alla! Jag presenterade mig för snart en vecka sedan! Gjorde test nu och fick ett starkt plus! Detta efter två missfall via IVF. Detta är tredje gången gillt, så det ska inte bli nåt mf denna gång :) vi har försökt få barn i tre långa år! Ska ringa fertilitetskliniken på måndag, men tror jag har bf runt 13/2 :) grattis till er andra som fått +
    Åh, vad härligt att ni fått plus, håller tummarna stenhårt att det inte blir missfall denna gång utan att den lille bestämmer sig för att stanna.
  • t123
    Vårtpyre skrev 2014-06-13 14:45:35 följande:
    När är ni beräknade, och hur mår ni?
    Grattis till ditt plus! :) Jag är beräknad 15-17 februari hittills så är alltså i vecka 5. Mår bra än så länge, vaknar vrååålhungrig varje morgon och har lite molvärk och igår kände jag faktiskt av illamåendet också stundtals innan middagen. Hur mår du? :)
  • Vårtpyre

Okej, några dagar innan mig då???? kag är enligt fl uträknare beräknad till 22feb...så än är det vääääldigt tidigt. Ska ha mens på tis-ons igentligen!

Vi planerade inte barn just nu, komiskt nog pratade vi om det för en vecka sedan och bestämde då att vi skulle börja verkstan till hösten...dagen efter högg det till i magen och jag fick världens känsla stt shit jag är gravid!

Tänkte inte mer på det förän jag några dagar senare blev galet trött och började känna av illamåendet:/ helt sjukt att det kan komma så tidigt!

I torsdags såg jag ett sträck från naveln och ner och tänkte då att nej i helvete, jag är fan gravid...och det var jag ju:O

Vi blev väldigt glada båda 2, trots att ci inte har planerat detta!

Mår somsagt ganska illa till och från, och känner mig lite orolig för hur det ska bli!

Har 2 barn sedan tidigare och har mått fruktansvärt illa när jag väntat dom oxå, inlagd på sjukhus med drop osv...men det har inte kommit såhär tidigt då, så ja känner mig lite orolig fautiskt:/

Svar på tråden BF Februari 2015