• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • Åsa 1982
    längtan09 skrev 2014-06-12 21:49:56 följande:
    Ja vad är det egentligen för samhälle vi lever i när man måste ljuga för att man säger nej till alkohol? Sjukt. Varför tycker så många att det är självklart att man dricker om man bjuds? Jag har förvisso barnen att skylla på som tur är ;) (Det är jobbig nog att ta hand om två barn, jag vill inte göra det bakis. funkar alltid :P ). 

Samtidigt, det är många som vittnar om att de, när de avstår alkohol, blir anklagade för att vara gravida. Det finns alltså en oskriven regel att dricka. Det skapar ju ett jävla grupptryck för den som faktiskt inte vill dricka, men heller inte vill anklagas för att vara gravid. Nej, samhället borde förändras. 
    Tycker jag med, har spårat ut lite tycker jag. Lycka till med "anledningen" och att de nöjer sig med den ..
    Fick mitt mkt efterlängtade plus 1/6-2014!
  • Hjortron

Är det någon annan som har fått feber och halsont/förkylningssymptom? Visste inte att det var möjligt innan ens. Känns helt ohållbart att sjuka sig från jobbet, men samtidigt kanske immunförsvaret är lite svagare just nu och då kanske jobb med barn ändå inte är en jättebra idé? Tur att det är semester snart.

• Åsa 1982
    Hjortron skrev 2014-06-13 11:42:28 följande:
    Är det någon annan som har fått feber och halsont/förkylningssymptom? Visste inte att det var möjligt innan ens. Känns helt ohållbart att sjuka sig från jobbet, men samtidigt kanske immunförsvaret är lite svagare just nu och då kanske jobb med barn ändå inte är en jättebra idé? Tur att det är semester snart.

Jag kände av det hela förra veckan iallafall, kände mig verkligen sänkt men det är bättre denna vecka.
    Kanske åkte på ngn släng av ngt.
    Fick mitt mkt efterlängtade plus 1/6-2014!
  • JJF
    Hjortron skrev 2014-06-13 11:42:28 följande:
    Jag blev också hemma idag från jobbet, jobbar med barn och anstränger mig vanligtvis en hel del på jobbet. Har förkylningssymtom, jätte sjuk hals, lite snuva och en aning feber, fryser som bara vad,  skulle ändå ha slutat 12.45 så blev lika bra hemma under täcket. Sen fick jag ett mega illamående o visste inte vad jag skulle ta mig till, tur att mjölk hjälpte :)
  • Vårtpyre

Då får jag oxå hoppa in här!:)

Har varit ganska säker på en graviditet några dagar nu, galet hur tidigt så starka symptom kan komma, och kan inte låta bli att fundera på hur det kommer bli denna graviditet! Tidigare graviditeter har jag mått riktigt riktigt dåligt, och det har absolut inte börjat såhär tidigt då!

Jag plussade tidigt i morse, endast v3-4 enligt gravtestet. Ska igentligen ha mens tis-ons...

Vi har inte planerat att bli gravid riktigt ännu, utan hade tänkt påbörja verkstan tidigast i höst...menmen så kan de gå:P

• Hjortron
    JJF skrev 2014-06-13 13:23:48 följande:
    Jag blev också hemma idag från jobbet, jobbar med barn och anstränger mig vanligtvis en hel del på jobbet. Har förkylningssymtom, jätte sjuk hals, lite snuva och en aning feber, fryser som bara vad,  skulle ändå ha slutat 12.45 så blev lika bra hemma under täcket. Sen fick jag ett mega illamående o visste inte vad jag skulle ta mig till, tur att mjölk hjälpte :)
    Exakt samma som jag då. Åkte till jobbet idag (jobbar också med barn) men vände efter en halvtimme. Hade egentligen sjukat mig men tänkte vara lite "privat" där eftersom det är avslutning - ville så gärna säga hejdå till ungarna - men det var bara att inse att det absolut inte gick att vara där UTAN att samtidigt gå in i jobbet, sysslor som roll. Något riktigt illamående har som tur är inte kommit för mig... än. Återgår nu till under täcket. Hoppas vi känner oss mycket bättre snart! :)
  • Ice Age

Någon som vill skicka länken till facebook gruppen till mig i ett meddelande här på fl?  Så ansöker jag att gå med i gruppen.

• hemljuvahem

Hoppar på här.

Har testat positiv här dem sista dagarna så det är väl bara att inse (BF ca 20/2)
    Vi har en dotter på snart 4 som vi fått på egen väg medan vi nu gått igenom IVF pga cancer.
    Denna graviditet känns därför mkt mer risky och läskigare.

Precis som förra graviditeten är jag varm och speciellt i ansiktet.
    Magen har också svällt upp av bara den så undrar hur man kan täcka den ngra veckor framöver.
    Även tuttarna är gigantiska och ömmar

Svar på tråden BF Februari 2015