• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • Kräfta83

Hej, Hoppar in här jag med Glad BF 5 februari, första barnet. Plussade 1 Juni. Känns fortfarande overkligt då jag inte har så många symtom ännu. Ska på hälsosamtal imorgon, inskrivning 7 Juli. Känns väldigt spännande det här.

• lilla t 2015
    3oyo skrev 2014-06-12 14:55:34 följande:
    Tröttheten går det nog inte göra så mycket mera år än att vila. Har i skrivande stund just tagit en tupplur i en 40 gradig bil medan familjen är inne på jula. Å det var välbehövligt!
    Ta det försiktigt i bilen bara! Kan vara farligt om det blir FÖR varmt!
  • längtan09

Åh jag är sånt klantarsel! Nu har vi varit på öppna förskolan, och vad gör jag? Jo slår foten i en stålställning så jag blir svullen om tån. maken fick komma och hämta mig och barnen för jag fick inte på min skon ordentligt och kunde ju inte gå den korta biten hem. Nu när vi kom hem inser jag att lilltån är väldigt blå. Med största sannolikhet bruten alltså. Och jag som vill undvika panodil så mycket som möjligt, men nu måste jag nog ta en tablett... 

Storebror född -09 Lillebror född -13 och Pyret väntas feb -15
  • Blåblomman

Samma här. Är extremt trött och bara tanken på att jag ska jobba 4 veckor till innnan semestern gör mig ännu tröttare. Men jag får försöka vila när det ges tillfälle. Somnar runt 21 varje kväll. Tur jag jobbar skift så att jag ibland har sovmorgon eller en ledig dag mitt i veckan.

• Jenny8686

Jag tycker att Aco vitaminer för gravida hjälper mig mot tröttheten. Förra graviditet (som slutade i mf) va jag jätte trött och då hade jag inte börjat äta vitaminerna.

• Armadillo
    ChristinaSofia skrev 2014-06-12 08:13:51 följande:
    Får ta reda på mer exakt om vi bestämmer oss, men jag är osäker på om jag kan ta ut några pengar medan vi är där. Däremot kommer föräldrapengarna finnas kvar för barnet skulle bara hinna bli ett par månader innan vi skulle komma hem igen :) Sambon verkar inte så förtjust i tanken på att åka längre, han börjar bli lite nervös tror jag ;)

Hade fått för mig att man inte har rätt till ersättning alls ifrån Sverige om man bor utomlands och får barn men jag kan ha helt fel. Har aldrig haft anledning att kolla. Himla spännande grej att göra men visst är det ju lite läskigt att göra precis när man väntar tillökning.. :)
  • Armadillo

Jag är också himla trött. Sitter i soffan just nu tätt intill min dotter som tittar på tv en stund innan läggning. Hon är trött men jag är nog tröttare. Jobbar rätt mycket just nu vilket såklart inte gör saken bättre. Åh vad jag längtar till semestern!

• Lovee

Hörrni! Jag står inför ett dilemma. Vi åker iväg över midsommar med sambons släkt. Jag brukar inte tacka nej till ett glas vin och nu kommer jag behöva tacka nej till alkohol en hel helg(!!). Svärmor kommer fatta misstankar redan vid första glaset som jag tackar nej till. Vill INTE gå ut med graviditeten för hela hans släkt när man är i vecka 7. Hur gör man?

• längtan09
    2 februari 2015 skrev 2014-06-12 19:05:07 följande:
    hur går man med i en grupp aldrig testat detta för
    Du menar FB-gruppen? klicka på länken till hon som startat gruppen, bli vän med henne och be om att få bli tillagd. Du måste ju ha facebook, men det går inte att söka på gruppen då den är dold (för att ingen ska se att någon är med i den osv)
    Lovee skrev 2014-06-12 21:32:15 följande:
    Hörrni! Jag står inför ett dilemma. Vi åker iväg över midsommar med sambons släkt. Jag brukar inte tacka nej till ett glas vin och nu kommer jag behöva tacka nej till alkohol en hel helg(!!). Svärmor kommer fatta misstankar redan vid första glaset som jag tackar nej till. Vill INTE gå ut med graviditeten för hela hans släkt när man är i vecka 7. Hur gör man?
     Jag tycker det där är så svårt. Jag brukar ju tacka nej till alkohol så jag har inte så stora problem. kolla upp om det finns någon lämplig medicin du kan skylla på? 
    Storebror född -09 Lillebror född -13 och Pyret väntas feb -15
Svar på tråden BF Februari 2015