BF Februari 2015
Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
Så detta blir alltså fjärde barnet.
Hoppas fler hoppar in i tråden
Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
Så detta blir alltså fjärde barnet.
Hoppas fler hoppar in i tråden
Har varit lite passiv här och mest läst hur ni andra har det då jag själv knappt hade några symtom.. men de senaste dagarna har det slagit till med yrsel och illamående på kvällarna å jag tycker det är riktigt obehagligt. Nästan så att jag tappar fokus när jag läser något. Någon som har det likadant? Bör man vara orolig eller är det normalt?
Är i vecka 6+3
JJF: Postafen hjälpte mig när jag väntade 1:an. Hade en på sängbordet så jag kunde ta den innan jag klev upp.
Jag började misstänka att jag var gravid eftersom jag fick så sjukt mycket finnar och blev jättesvälld om magen helt plötsligt. Testade med RFSU redan på BIM-7 och fick ett knappt synligt plus. Väntade 2 dagar och tog nytt test som var lite starkare. Först igår morse, på BIM-2, fick jag ett så tydligt plus att jag kunde vara 100% säker.
Antar att jag kommer få mage rätt fort eftersom jag "nyss" varit gravid, och är glad och tacksam att jag hunnit få bort alla graviditetskilon från förra graviditeten. Har också hunnit börja träna, främst med fokus på ryggen eftersom en stark rygg underlättar mycket när man är gravid :)
Mabib, tror inte du behöver oroa dig. Det känns som att alla konstiga saker som händer med en är normalt när man är gravid. (Säger jag som inte är expert!)
Att vara gravid påverkar verkligen kroppen på ett konstigt sätt asså!
Måste bara berätta om va som hände igår, jag tycker det var häftigt!
Min sambo kom hem från jobbet, vi satt oss och åt fil och flingor, efter det käkade vi lite chilinötter...mitt i chilinötätandet gick jag fram till honom och gav honom en kram, och kände en jättestark lukt av gelegodis, blev tvärsugen på det och sa till sambon att jag blev så sugen på gelegodis, att han luktade typ gummibjörnar eller något sådant! Och gissa vad...han hade ätit just gummibjörnar några timmar tidigare!
Hahaha, hur sjukt är det inte att man kan känna lukten av något han ätit föera timmar och sedan ätit både salami och chilinötter efter?!????
Kroppen är verkligen rolig nu :) Går in i v 8 imorgon.
Sen ett par dagar har illamåendet kommit igång ordentligt. Spyr fortfarande inte men har svårt att få i mig mat. Knaprar skorpor så fort jag känner av det och det hjälper litegrann.
Igår fick jag knappt i mig någon "riktig" mat. Mådde jätteilla så fort vi satte oss. Efter en stund släppte det och det enda jag ville ha då var vitt bröd med sylt och Piggelin. På kvällen åt jag lite kalla vindruvor som smakade gott.
Hej och hå vilken nyttig kost.
Plussade imorse. Enligt graviditetskalendern här på Familjeliv ska jag ha 22 feb. EXAKT samma datum som jag skulle ha förra året också (fast som senare flyttades fram 4 dagar efter RUL)
Fick förresten min första son den 31 januari i år (född ca en månad för tidigt)
Hoppas allt går vägen även denna gång
Lycka till - till Er alla
Johanna88:
Grattis!!:)
Då är vi beräknade samma dag du och jag!????
Förstår inte riktigt varför smilisarna blir en massa frågetecken! Är det bara på min telefon eller ser ni smilisar?