• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • Sötnöten

Vårtpyre, jag fick en liten blödning i tisdags och tänkte att det kanske var en nidis, sen har jag haft sån värk i magen efter det. Först tänkte jag att jag inbillar mig, men sen fick jag "Gravid 1-2" igår med kvällskiss. Så då var det ju ingen tvekan. Men jag hade precis som du, någon konstig känsla av att jag va gravid redan innan.. För övrigt känner jag inte av någonting än.. Men det är ju så tidigt så jag har väl mer att vänta!

Va härligt att den är oväntad men välkommen! Vi har pratat om det fram och tillbaka i flera år, men vi har haft så mycket annat för oss så det har fått vänta helt enkelt! Men ååh, vi är så himla glada vi också!

• JJF

Tips på hur man lindrar illamåendet? Är i vecka 6 nu och illamåendet började denna vecka, idag var det riktigt illa och vid ett opassande tillfälle i bilen under en länge åktur. Mått illa hela dagen, sov tre timmar på eftermiddagen för var så trött. Men illamående bara fortsatte. Har ätit och inte släppt mig hungrig, har druckit vatten och hållt mig lugn. Om jag mår så här en hel dag på jobbet är det omöjligt att jobba, är yr och får svindel, hålls inte på benen och på gränsen till att spy. Tips någon?

• hemljuvahem
    JJF skrev 2014-06-14 21:08:35 följande:
    Tips på hur man lindrar illamåendet? Är i vecka 6 nu och illamåendet började denna vecka, idag var det riktigt illa och vid ett opassande tillfälle i bilen under en länge åktur. Mått illa hela dagen, sov tre timmar på eftermiddagen för var så trött. Men illamående bara fortsatte. Har ätit och inte släppt mig hungrig, har druckit vatten och hållt mig lugn. Om jag mår så här en hel dag på jobbet är det omöjligt att jobba, är yr och får svindel, hålls inte på benen och på gränsen till att spy. Tips någon?
    Postafen . citronvatten . salta kex .
  • JJF
    hemljuvahem skrev 2014-06-14 21:14:11 följande:
    Postafen . citronvatten . salta kex .
    Åh tack! ska testa citronvatten, köpte TUC kex idag, har just ätit en hel förpackning med paprika kryddade kex, riktigt saltigt o gott. Ska kolla med postafen, hört att det kan ge förstoppning som biverkning, är redan så förstoppad :(
  • hemljuvahem
    JJF skrev 2014-06-14 21:17:01 följande:
    Åh tack! ska testa citronvatten, köpte TUC kex idag, har just ätit en hel förpackning med paprika kryddade kex, riktigt saltigt o gott. Ska kolla med postafen, hört att det kan ge förstoppning som biverkning, är redan så förstoppad :(
    Postafen funkar på den flesta som går inom mallen "normalillamående"
    Du får käka lite katrinplommon, vindruvor eller något annat som får igång magen.

Finns ju även starkare grejjer att tillgå Lergigan + Lergigan Comp, samt en medicin man får om man ex har cancerillamående (riktigt illa) men då måste man ju ha läkarintyg :)
  • JJF
    hemljuvahem skrev 2014-06-14 21:27:20 följande:
    Postafen funkar på den flesta som går inom mallen "normalillamående"
    Du får käka lite katrinplommon, vindruvor eller något annat som får igång magen.

Finns ju även starkare grejjer att tillgå Lergigan + Lergigan Comp, samt en medicin man får om man ex har cancerillamående (riktigt illa) men då måste man ju ha läkarintyg :)
    Köpte torkade katrinplommon idag, men de har inte börjat inverka ännu :) ok tack igen för hjälpen!
  • t123
    JJF skrev 2014-06-14 21:08:35 följande:
    Har inte testat själv men hört att det ska vara bra att frysa in vindruvor om man är sugen på något kallt, läskande och lite surt :)
  • JJF
    t123 skrev 2014-06-14 21:34:45 följande:
    Har inte testat själv men hört att det ska vara bra att frysa in vindruvor om man är sugen på något kallt, läskande och lite surt :)
    Aha! det låter bra, jag märkte att kallt vatten och sval vind ute hjälpte. Jag får varma vallningar och ett mystiskt drag i nacken när jag mår som värst, blir som en kramp eller nåt i nacken. Men vindruvsgrejen ska ja testa, tack!
  • ChristinaSofia
    Lovee skrev 2014-06-14 13:26:59 följande:
    En fråga! Jag går snart in i vecka 7 och är hungrig nästan hela tiden. Jag kan käka en brakmåltid och är hungrig igen efter en halvtimme. Någon som känner igen sig? Fortsätter det här kommer jag snart se ut som en valross! Men jag står inte ut med att gå med en tom och kurrande mage. Vad ska jag göra?!

Så hade jag också! jag åt mer än min sambo och han väger nästan dubbla mig :) Jag tycker att du ska äta så ofta och mycket du vill så länge det är nyttig mat för jag hade det bara så i en vecka, nu blir jag mätt efter några tuggor ist.. Så jag är glad att jag hann äta upp mig lite :) är (eller var iaf) lite lätt underviktig kan jag tillägga.
  • gabriellap

Hejsan jag hoppar in här om det är okej.. är gravid i v 5 bf är 19 februari om jag räknat rätt,Är 25 år och har en dotter på 10 månader hemma:)

Svar på tråden BF Februari 2015