• Ewcia

Bf Malmö oktober 2014

Någon mer än mig som har bf i malmö i oktober 2014?

• Svar på tråden Bf Malmö oktober 2014
  • sasty

3skabli4

Härligt! Skönt att fått det godkänt!

Marre78malmö

Det är de i vissa fall.. Jag har en stark magkänsla att jag inte får det :/
    Men håller alla tummar och tår.
    Hoppas han får tummen ur och skriver de papperna så du kan skicka in. De tar ju ändå 30 handläggningsdagar.
    Och stänga av redan nu, låter ju väl mycket.
    Vad är det du jobbar med?
    Jag ska börja ringa och tjata om en vecka tänkte jag. Går varje dag till jobbet nu och hoppas på att klara dagen.

• en rund boll

O Z, jag får ta tillbaka det där med Lindex. Det fanns inga morsakläder, var där inne igår. :( 
    Hittade dock lite annat på rean på Åhlens, kläder till lillen och några oversize toppar till mig.

Marre78Malmö skrev 2014-06-11 22:07:53 följande:
    Om man gillar att handla på nätet så finns här mycket fint:

mamalicious.se/ 
    Ja, där är en del fint. Finns i Vero modasbutiker i Köpenhamn om man är där och inte vill köpa på nätet .
  • en rund boll

Tänkte fråga, är det någon utav er som syr eller stickar/virkar och har lite tips på enkla mönster? 
    Tänkte sy ett babynest och en ammningskudde och virka lite kläder men jag är urkass på att sy :( 

• en rund boll

Å just det, har någon utav er beställt kläder från Asos nån gång? De har ju jättefina mammakläder men är lite rädd att de ska vara små i stl. 

• 3skabli4
    en rund boll skrev 2014-06-12 07:51:00 följande:

Tänkte fråga, är det någon utav er som syr eller stickar/virkar och har lite tips på enkla mönster? 
    Tänkte sy ett babynest och en ammningskudde och virka lite kläder men jag är urkass på att sy :( 

Ja, jag syr virkar m.m. Sydde ett babynest efter denna beskrivningen. Materialet kosta inte mer än 190kr, så lätt värt det. Tog 2 timmar för mig att göra det, är man inte rutinerad så tar det nog en stund längre. Det är pilligt speciellt med kantbandet, men ack den som ger sig ;)
  • 3skabli4
    3skabli4 skrev 2014-06-12 08:27:06 följande:
    Ja, jag syr virkar m.m. Sydde ett babynest efter denna beskrivningen. Materialet kosta inte mer än 190kr, så lätt värt det. Tog 2 timmar för mig att göra det, är man inte rutinerad så tar det nog en stund längre. Det är pilligt speciellt med kantbandet, men ack den som ger sig ;) phpOdB4ec39783.jpg
    junimamma.blogspot.se/p/babynest-monster-beskrivning.html

Ahh. Länken kom inte med ^^
  • 3skabli4

Hoppas jag kan inspirera fler att sy egna babykläder. Fruktansvärt kul och billigt.

• en rund boll

Gud vad du är duktig 3skabli4! Jättefina kläder och babynest! 

• 3skabli4
    en rund boll skrev 2014-06-12 08:49:09 följande:

Gud vad du är duktig 3skabli4! Jättefina kläder och babynest! 

Tack. Hoppas beskrivningen ska hjälpa dig :)
  • EmmaKH

3skabli4: Hjälp vad duktig du är! Så fint allting är =) Har sett många som syr/sytt sitt egna babynest.. Blir lite sugen själv faktiskt. Får se om jag vågar mig på det.. :p

Svar på tråden Bf Malmö oktober 2014