• Ewcia

Bf Malmö oktober 2014

Någon mer än mig som har bf i malmö i oktober 2014?

• Svar på tråden Bf Malmö oktober 2014
  • en rund boll
    EmmaKH skrev 2014-06-02 22:01:31 följande:
    Med min historia så får vi ett ul i ca vecka 32 också. Det var rutin när jag väntade min son (för många år sen :p) så blev lite paff när syrran talade om för mig att nu för tiden får man banne mig bara ett..
    Ja, fram till förra sommaren fick man två här i Malmö tydligen enligt en jobbarkompis som fick förra året. Lite snopet. 
    sasty skrev 2014-06-02 21:58:37 följande:
    En rund boll :
    Så roligt! Minns första, häftigt!
    Vi tog reda på både första och nu andra, påtok för nyfiken och nu kan jag inte hålla mig längre och för att inte börja shoppa loss till bebis :)

Vad skönt! En bra läkare är ao.
    Min första grav hade jag mindre bra läkare men då gick jag inte privat som nu.
    Aha, vart går du? Jag går på city. 
    Jag har inte varit lika nyfiken men min kille har gått och tjatat hål i huvudet på mig om att han vill veta så jag får la ge mig lite :)
  • EmmaKH

Så det är så pass nytt alltså? Där ser man. Ja min syster fick barn detta året så är ju väldigt nyligen.

• en rund boll
    EmmaKH skrev 2014-06-02 22:15:39 följande:
    Så det är så pass nytt alltså? Där ser man. Ja min syster fick barn detta året så är ju väldigt nyligen.
    Tydligen. De tog bort det tidigare i Lund men det skedde väl här i samband med alla besparingar förra sommaren. 

Ska ni ni tråden föda här på umas? Ni med barn sen innan, har ni några erfarenheter av umas ni kanske vill dela med er av? :) 
  • EmmaKH

Haha. Och min syster födde i Lund.

Vår plan är att föda på umas. Sonen däremot föddes i Ystad. Vi fick inte plats varken här eller i Lund. Så vi knep sista platsen i Ystad (tack och lov :p)

• en rund boll
    EmmaKH skrev 2014-06-02 22:24:54 följande:
    Haha. Och min syster födde i Lund.

Vår plan är att föda på umas. Sonen däremot föddes i Ystad. Vi fick inte plats varken här eller i Lund. Så vi knep sista platsen i Ystad (tack och lov :p)
    Usch, kan det hända på riktigt? Nu blev jag riktigt nervös
  • en rund boll
    O Z skrev 2014-06-02 22:31:32 följande:
    Jag hoppar gärna in här också:)
    Hej! Vem är du då? :) 
  • EmmaKH

En rund boll: Ja tyvärr kan det ju det. Men tror inte det är särskilt vanligt. Och sonen är 8 år så det var ju länge sen :p Däremot så vet jag nu att om vi mot förmodan inte får plats på umas denna gången så blir det Ystad. Trivdes bra där =)

O Z : välkommen =) Jag själv hoppade också in här nyligen. Typ igår eller nåt :p

• en rund boll
    EmmaKH skrev 2014-06-02 22:37:57 följande:
    En rund boll: Ja tyvärr kan det ju det. Men tror inte det är särskilt vanligt. Och sonen är 8 år så det var ju länge sen :p Däremot så vet jag nu att om vi mot förmodan inte får plats på umas denna gången så blir det Ystad. Trivdes bra där =)

O Z : välkommen =) Jag själv hoppade också in här nyligen. Typ igår eller nåt :p
    Får hoppas det inte händer, är redan nervös och nojig (har fått remiss till Irma gruppen) och vi har varken bli eller körkort :( 
    En bekant födde med i Ystad, de trivdes också jättebra. 
  • EmmaKH

Sambon har förvisso bil och körkort. Men min syster, som också skall vara med på förlossningen, vågar inte åka bil/buss längre efter en olycka nyligen så hon skall cykla.. Så hoppas verkligen på Malmö så hon kan vara med..

Svar på tråden Bf Malmö oktober 2014