• Ewcia

Bf Malmö oktober 2014

Någon mer än mig som har bf i malmö i oktober 2014?

• Svar på tråden Bf Malmö oktober 2014
  • sasty

En rund boll :
    Jag går på barnmorskegruppen Öresund.
    Väldigt nöjd :)
    Samtidigt är det en tjusning att inte veta heller. Kluvet :)

Var i Malmö bor alla? Eller kanske jag som missat att läsa :P

• EmmaKH

Jag bor i Oxie. Flyttade hit i början på februari detta året. Under samma helg som sonen fyllde år, världens bästa present om man frågar honom :p

• 3skabli4

Tack :)

Jag bor på Söderkulla.

Igår var jag på Emma ultraljudsklinik och gjorde 3D/4D-UL. Var så kul att se hur lilla pojken ser ut. Har en flicka på snart 5 år :)

Fler som har barn sen innan?

• sasty

Åh, grönska i oxie och slippa stan! Skönt!
    Vi planerar att lämna stan så fort förskolan är över för vår 3,5 åring.

Så jag har en son sen innan :)

3skabli4:
    Men 3D, fick ni göra det redan nu?

• EmmaKH

Oxie är ljuvligt. Och bäst av allt, äldsta systern bor också här, 1300 m bort

Vet inte om jag skrivit det innan (men det har jag säkert.. Haha) men min son är 8 år.

Har också funderat på Emma ultraljudsklinik. Får se vad sambon säger. Eller om jag smyger dit själv :p

• sasty

Är det någon som fått foglossning än?
    Jag har extrem, börjar bli jobbigt med att klä på sig byxor och strumpor.. Röra sig allmänt. Nu ikväll när jag skulle resa mig ur soffan så smällde de till i fram uppe vid bäcken / höften för att sedan somna hela höften.. Jag avvaktar till imorgonbitti för att se om jag kan jobba eller får gå till läkarn.

• EmmaKH

Jag har.. Ont så in i Norden gör det. Skall träffa min bm imorn så hoppas jag kan få lite hjälp. Jobbar med dementa så har ett ganska tungt jobb dessutom..

• sasty

EmmaKH:
    Åh, lider med dig! Hoppas du får bra tips.. Testat någon akupunktur eller liknande?

Själv använder jag bälte, men hjälper inte alls.
    Ja, tungt jobb har du.. Mitt är mer varierande förskola, men samtidigt mycket fel belastning och alert ska man vara vilket jag inte är.

Sökt gravpenning? Borde du få beviljat.

• EmmaKH

Förskola är rätt tungt det med. Speciellt som gravid kan jag tänka. Har jobbat lite på förskola men det är länge sen..

Har inte testat akupunktur nej. Har inte testat nånting alls faktiskt.. Jag har nyss börjat jobba igen efter en 3 veckor lång sjukskrivning (av andra orsaker) och det var under sjukskrivningen jag började få besvär. Av någon anledning har jag tänkt att jag skall härda ut tills imorn och iaf testa att jobba.. Jag är inte helt smart alltid.. Haha

Svar på tråden Bf Malmö oktober 2014