• Anonym (Bröllop)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Vilket är det mest bisarraste/pinsammaste/tråkigaste/mest konstiga stämning... bröllop ni har varit på?

Själv blev jag bjuden på ett bröllop av en före detta kollega som jag inte umgicks med alls (utöver jobbet då). Under bröllopet så skulle bruden hålla ett "roligt" tal om folk på festen men ingen skrattade och den tysta stämningen gjorde att bruden överdrev skämten ännu mer så till slut blev det riktigt plågsamt att lyssna på.  Tyst
    Sedan skulle några vänner till bruden "skoja" om brudparet men gjorde det på ett förnedrande sätt så bruden fick tårar i ögonen och försvann under "numret". Stämningen var ganska tryckt under resten av festen och det blev aldrig någon riktigt höjdpunkt under den kvällen. Stackars brudpar.

Jag kommer nog aldrig mer våga gå på ett "främmande" bröllop även om det var snällt såklart av kollegan att bjuda mig.

Har ni några erfarenheter av "skräckbröllop"?

• Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
  • Anonym (Privat här)

Det var i ett ridhus

De som önskat sig trerätters, fina dukar och allt hade blivit grymt besvikna{#emotions_dlg.djavulsk}

Engångsbestick och chili con carne (som inte ens räckte till alla om jag minns rätt).

• Anonym
    Monchichier skrev 2014-06-01 17:09:21 följande:
    Nu blev jag väldigt nyfiken hur du passar in i det här sällskapet. Vilka band har du till brudparet? Är du den världsvana kusinen som flyttade till ett tredjehandsboende i storstaden veckan innan studenten?
    Nej nej, jag är den ingifta så att säga, med brudgummens bror. Min man flyttade till storstaden i 20-årsåldern och slapp bli småalkoholist och villaägare vid 21 ;)
  • Anonym (Rullande brud.)
    Anonym (Privat här) skrev 2014-06-01 19:46:14 följande:
    Det var i ett ridhusDe som önskat sig trerätters, fina dukar och allt hade blivit grymt besviknaEngångsbestick och chili con carne (som inte ens räckte till alla om jag minns rätt).

Hur fan tänker folk som planerar sina bröllop. "Jaaaaa, kan vi inte ha det i ridhuset och servera chili carne-jag har alltid drömt om det".
  • Anonym (russin)
    Anonym (Rullande brud.) skrev 2014-06-01 19:48:35 följande:

Hur fan tänker folk som planerar sina bröllop. "Jaaaaa, kan vi inte ha det i ridhuset och servera chili carne-jag har alltid drömt om det".
    Jamen en del människor är inte mycket för en massa krusiduller. Och andra får knut på trosorna om en servett ligger 5 grader fel i vinkel mot dessertgaffeln.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Rullande brud.) skrev 2014-06-01 19:42:32 följande:

Ja de var ju homosexuella så....
    vad är det för fördomar har säkert hänt på heterobröllop också
  • Anonym (Privat här)
    Anonym (Rullande brud.) skrev 2014-06-01 19:48:35 följande:

De ville ha ett bröllop med hästtema, vi visste temat och hade nog förstått att det skulle bli så. Självklart var det neskaffe med och vattnet var inte så varmt efter att stått i en termos i några timmar.
    Men äsch. det var ju bara en kväll och vi var inbjudna för att vi redan var på plats och en släkting till oss skulle gå.

• Elsa von Brabant
    Anonym (Privat här) skrev 2014-06-01 19:46:14 följande:

Det var i ett ridhus

De som önskat sig trerätters, fina dukar och allt hade blivit grymt besvikna{#emotions_dlg.djavulsk}

Engångsbestick och chili con carne (som inte ens räckte till alla om jag minns rätt).

...fast om festen ska vara i ett ridhus, så bör man inte ha så höga förväntningar från början...
  • eslah

Har inte varit på något dåligt bröllop, oftast tycker man väl om någon av brudparet och rättar sig efter det. Fast på en kusins bröllop skämdes jag rätt rejält över att han var aspackad innan vigseln, led med bruden. Ordnade upp sig sen på kvällen när gästerna kom ikapp, men det var skämskudde deluxe där och då.

• level61

Här måste jag bidra känner jag. Min tjejs syster skulle gifta sig och själva bröllopet var inget att skriva hem om. Men festen efteråt. Den hade dom tänkt sig att vi skulle ha i en tvättstuga nära deras hem mitt i ett bostadsområde. Flashigt värre. 2 skålar med ostbågar och grillchips och en 6 pack med 3,5or fick vi dela på. Alla drog utom jag och två polare. Vi ringde efter sprit och satt mellan en mangel och en torktumlare och drack ur plastmuggar. haha

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?