• Anonym (Bröllop)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Vilket är det mest bisarraste/pinsammaste/tråkigaste/mest konstiga stämning... bröllop ni har varit på?

Själv blev jag bjuden på ett bröllop av en före detta kollega som jag inte umgicks med alls (utöver jobbet då). Under bröllopet så skulle bruden hålla ett "roligt" tal om folk på festen men ingen skrattade och den tysta stämningen gjorde att bruden överdrev skämten ännu mer så till slut blev det riktigt plågsamt att lyssna på.  Tyst
    Sedan skulle några vänner till bruden "skoja" om brudparet men gjorde det på ett förnedrande sätt så bruden fick tårar i ögonen och försvann under "numret". Stämningen var ganska tryckt under resten av festen och det blev aldrig någon riktigt höjdpunkt under den kvällen. Stackars brudpar.

Jag kommer nog aldrig mer våga gå på ett "främmande" bröllop även om det var snällt såklart av kollegan att bjuda mig.

Har ni några erfarenheter av "skräckbröllop"?

• Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
  • Anonym (Sandra)

Nu var ju jag inte med på det här bröllopet ifråga eftersom jag var brudgummens ex, och han och jag skulle ha gift oss själva drygt två år tidigare men bröt upp. För att göra en lång historia kort: Allt var toppen mellan oss och sen flyttade hans mamma från Norrland ner till vår stad när hennes äktenskap havererade. Min fästman blev totalt förändrad och från den stunden handlade allt om lilla mamma. Det var som om han alltid hade velat ha hennes odelade uppmärksamhet och när han väl fick den blev han i princip Norman Bates. Så vi planerade bröllopet och alla mina åsikter och planer fick nej, för maaaammmaaa tyckte vi skulle gifta oss i den kyrkan/äta fläskfilé/ha livemusik osv. Jag förklarade att jag inte tänkte gifta mig med honom och hans mamma och vi avslutade allt. Två år senare gifte han sig med en annan och gemensamma bekanta och vänner gick på bröllopet. Dom hade skrattat innan när jag kallade honom Norman (Bates) men efteråt sa alla i princip att helsike, jag hade totalt rätt. Allt på bröllopet var om honom och mamma (som hade en vit klänning med spets). Han satt vid ett bord med frun på ena sidan och mamma på den ena, dansade med mammsen 90% av tiden och dom sa att om dom inte vetat att det var mamman hade de trott att det var de två som gift sig. De flesta på festen hade tydligen gett varandra herregud!blickar och det var mycket snack efteråt. Äktenskapet höll ett helt år och nu bor han och mammsen i samma hyreshus. 

• Anonym (russin)
    level61 skrev 2014-06-01 20:53:36 följande:
    Här måste jag bidra känner jag. Min tjejs syster skulle gifta sig och själva bröllopet var inget att skriva hem om. Men festen efteråt. Den hade dom tänkt sig att vi skulle ha i en tvättstuga nära deras hem mitt i ett bostadsområde. Flashigt värre. 2 skålar med ostbågar och grillchips och en 6 pack med 3,5or fick vi dela på. Alla drog utom jag och två polare. Vi ringde efter sprit och satt mellan en mangel och en torktumlare och drack ur plastmuggar. haha
    Jag har sett folk ha vild sex i en tvättstuga i ett BR-område bredvid där vi bodde så partaj på mangeln är ni inte först med, i alla fall.
  • Anonym (russin)
    Anonym (Sandra) skrev 2014-06-01 21:11:46 följande:
    Nu var ju jag inte med på det här bröllopet ifråga eftersom jag var brudgummens ex, och han och jag skulle ha gift oss själva drygt två år tidigare men bröt upp. För att göra en lång historia kort: Allt var toppen mellan oss och sen flyttade hans mamma från Norrland ner till vår stad när hennes äktenskap havererade. Min fästman blev totalt förändrad och från den stunden handlade allt om lilla mamma. Det var som om han alltid hade velat ha hennes odelade uppmärksamhet och när han väl fick den blev han i princip Norman Bates. Så vi planerade bröllopet och alla mina åsikter och planer fick nej, för maaaammmaaa tyckte vi skulle gifta oss i den kyrkan/äta fläskfilé/ha livemusik osv. Jag förklarade att jag inte tänkte gifta mig med honom och hans mamma och vi avslutade allt. Två år senare gifte han sig med en annan och gemensamma bekanta och vänner gick på bröllopet. Dom hade skrattat innan när jag kallade honom Norman (Bates) men efteråt sa alla i princip att helsike, jag hade totalt rätt. Allt på bröllopet var om honom och mamma (som hade en vit klänning med spets). Han satt vid ett bord med frun på ena sidan och mamma på den ena, dansade med mammsen 90% av tiden och dom sa att om dom inte vetat att det var mamman hade de trott att det var de två som gift sig. De flesta på festen hade tydligen gett varandra herregud!blickar och det var mycket snack efteråt. Äktenskapet höll ett helt år och nu bor han och mammsen i samma hyreshus. 
    Scary! .-o
  • Anonym (Frikyrkligt)
    Anonym (lykke) skrev 2014-06-01 19:02:01 följande:

Ja secondhand funkar inte när man ska ha samma kläder när de gäller sambon väfrar han secondhand, barnen letade jag faktiakt på secondhand men de e ju småkostnaderna aom sticker iväg Jadu vad kostade? Första klänningen 700:- andra 400:- skor 350:- smycke 300:- naglar 200:- klippning 450:- Bensin: 700 Delade stuga med annan familj men vår del va 2500 för en helg (högsommar o vi ville ha bra standard) kostym skjorta skor slips frisör 4000 Barn 1 full klädsel 400:- frisör 200 Barn 2 full klädsel 350:- frisör 200:- present 500
    Fast måste alla gå till frisören??? Kan man verkligen räkna in det???
  • Anonym (Triss)
    Anonym (Yet to come) skrev 2014-06-01 17:05:45 följande:
    Jag tror att det stundande bröllopet kommande helg kan bli det tråkigaste. Hålls i den lilla hålan där brudparet är födda. I denna håla är varenda man/kille suput, för det är det enda som finns att göra. Kvinnorna är tråkiga. Alla har dålig social kompetens och skulle aldrig få för sig att starta en konversation med mig, en främmande storstadsbo. Ingen av de bjudna tänker hålla tal, den enda som då känner sig tvungen att hålla ett tal är toastmastern själv, förutom de lekar denne planerat. Har sett låtlistan som kommer spelas på festen, och den är avskyvärd. Jag har blivit placerad bredvid en tant i denna släkt som a l d r i g slutar prata om totalt triviala ointressanta saker. Samt att hon kommer dalta med mig non stop pga av att jag är gravid. Hon skulle seriöst fråga mig om jag vill ha hjälp att gå på toa. Och själv kan jag ju inte bli ens salongsberusad av förklarliga själ. Oh joy.

Vilka låtar?
  • Mrs LW
    lejonvalp skrev 2014-06-01 13:42:24 följande:

Du fjäskar bara för att hon är moderator
    Jag är inte moderator.
  • Anonym (rutinerade par)

Har hittills inte varit på något misslyckat bröllop - det är en tacksam sak att fira så det gör ganska mycket för festens grundförutsättning. De knäppaste (i positiv bemärkelse) bröllopsfester jag varit på var 2 st där endera parten i brudparet hade utländska rötter och bröllopsfest därför hölls vid flera tillfällen och på flera geografiska platser. Mannen i det ena paret var från Israel och paret hade gift sig först där, bara de två, sedan hållt en stor fest med hans släkt och sedan en stor fest i Sverige (där jag var bjuden). Kvinnan i det andra paret var från Taiwan och det var en liknande deal där. Kan väl säga att brudparen i båda fallen verkade ganska rutinerade vilket jag tror ledde till att de kunde slappna av lite mer. De verkade ha väldigt skoj :) 

• Mrs LW
    Elsa von Brabant skrev 2014-06-01 14:01:42 följande:
    Jo. Om det finns pinsamma faktorer, så är det mycket bättre att inte dra ihop släkt och vänner på samma ställe. Vare sig det pinsamma är en alkoholiserad svärmor eller att man inte har så många vänner att bjuda. Eller att man inte är så van vid att arrangera fester - och då bör man inte börja med att arrangera ett stort bröllop själv utan hjälp från någon erfaren.
    Å andra sidan trodde vi ju faktiskt inte att det skulle bli såhär. Svärmor brukar inte bli såhär full, vi hade ett väldigt enkelt bröllop så så mycket/svårt att arrangera var det inte och vi bjöd in närmare 60 personer från början, hade det då varit bättre att ställa in allt bara för att många tackade nej och blev sjuka?
  • Anonym (lykke)
    Anonym (Frikyrkligt) skrev 2014-06-01 21:31:21 följande:
    Fast måste alla gå till frisören??? Kan man verkligen räkna in det???
    eftersom klädkoden var som den var så kände vi att alla behövde till frisören, bara enkel klippning, har två pojkar + gubbe och kan absolut inte hantera en sax själv så det var lixom ett enkelt val, dom har ju rätt o se snygga ut också? sedan kan du se att jag faktiskt skickade dom till en billigare frissa än mig själv.....
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?