• Anonym (Bröllop)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Vilket är det mest bisarraste/pinsammaste/tråkigaste/mest konstiga stämning... bröllop ni har varit på?

Själv blev jag bjuden på ett bröllop av en före detta kollega som jag inte umgicks med alls (utöver jobbet då). Under bröllopet så skulle bruden hålla ett "roligt" tal om folk på festen men ingen skrattade och den tysta stämningen gjorde att bruden överdrev skämten ännu mer så till slut blev det riktigt plågsamt att lyssna på.  Tyst
    Sedan skulle några vänner till bruden "skoja" om brudparet men gjorde det på ett förnedrande sätt så bruden fick tårar i ögonen och försvann under "numret". Stämningen var ganska tryckt under resten av festen och det blev aldrig någon riktigt höjdpunkt under den kvällen. Stackars brudpar.

Jag kommer nog aldrig mer våga gå på ett "främmande" bröllop även om det var snällt såklart av kollegan att bjuda mig.

Har ni några erfarenheter av "skräckbröllop"?

• Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
  • Bellsam

Fast då kanske dom hade behövt gå till frisören snart ändå så den kostnaden tycker jag inte man kan räkna in.

• li123
    Bellsam skrev 2014-06-01 22:24:48 följande:
    Fast då kanske dom hade behövt gå till frisören snart ändå så den kostnaden tycker jag inte man kan räkna in.

Och en vuxen man bör ha en mörk kostym i sin garderob, så tveksam tom den kan räknas som kostnad för bröllopet.....
  • Anonym (mitt)

Det måste vara mitt eget. Delar av min familj tyckte att vi gifte oss för tidigt, vi hade ju bara varit tillsammans i ett år. Så några valde att avstå och av de som kom var hälften sura och betedde sig illa. Mamma tvingade dit dem. De höll sig undan och stod och såg sura ut. Mamma blev förbannad när vi fick bröllopspresenter, för det fick vi ju inte av dem och då såg de dåliga ut. Syrran deklarerade högt och tydligt inför alla att jag var dum i huvudet som valde att byta efternamn till makens.

Sen hade vi en mycket underlig gäst som ingen av oss kände. En kvinna ca 40-50år som gick omkring där och såg tafatt ut. Vi pratade en del med henne och var trevliga, men ingen av oss vågade fråga vem hon var och varför hon var på vårt bröllop. Det visade sig efter någon vecka att makens kompis på ca 25år var tillsammans med henne. Självklart så presenterade vi oss för varandra men vi fick aldrig veta hur det kom sig att hon var där förrän senare. Jag kände inte alla på makens sida så jag antog att han visste vem det var, han antog att jag visste vem det var och först på slutet så insåg vi att ingen av oss visste det.

Vi var gifta och lyckliga tills den dagen min man dog. Idag planerar jag att gifta mig med en annan man och min familj är inte bjuden. De vet inte ens om att vi ska gifta oss. De vägrar dessutom träffa honom just nu, "för mycket att göra".  Så de får skylla sig själv, vi får fira med våra vänner istället.

• Anonym (oops)

På min exsambos systers bröllop gick typ ALLT fel!! Det började med att köksdörren till lokalen där festen hölls gick i baklås, där förvarades ALL sprit.. Några timmar senare fick nån upp dörren, ni kan ju gissa vad det missödet gjorde med stämningen. När presenterna skulle öppnas visade det sig att typ hälften av paketeten var stulna, nån fräck typ hade klivit in när bröllopsmiddagen höll på. När presenterna (de som var kvar) skulle öppnas fattade presentpapper eld pga tända ljus.. Jag kan ju bara upplysa er om att bröllopsparet är skilda med buller och bång ett par år senare.

• Pebbles88
    li123 skrev 2014-06-01 22:43:07 följande:

Och en vuxen man bör ha en mörk kostym i sin garderob, så tveksam tom den kan räknas som kostnad för bröllopet.....
    "Bör"? Säger vem?
  • Anonym (Fialotta)
    li123 skrev 2014-06-01 22:43:07 följande:

Haha, i-landsproblem.
  • Anonym (eller inte...)
    Anonym (Rullande brud.) skrev 2014-06-01 09:38:59 följande:

Det är därför man ska gå på syrianska bröllop. Gå dit med din familj, kyrkan börjar runt 6 och håller på i 40 min. Gå sedan till lokalen och där serveras mat hela kvällen lång. Ät hur jävla mycket du vill. Och drick hur mycket du vill. Ett ända tal hålls oftast av brudgummens pappa eller mamma som hälsar alla välkomna. Talet tar cirka 1 minut hahaha. Sen är festen igång efter huvudrätten med ett stort ståhej smile2.gif . Jag älskar deras bröllop. Jag har många vänner som är syrianer och har varit på deras bröllop.
    Har varit på ett syrianskt bröllop, och visst kan de festa! Men det bröllopet räcker för mig... Först fick vi vänta 1,5 timmar(!) på själva vigseln då bruden skulle göra sig iordning. När vi kom till lokalen fick vi vänta i evigheter på mat. Mat som var totalt oätlig! Rå kyckling och chips.
    Temat var att det skulle vara 50/50 svenskt/syrianskt. Det svenska bestod av kycklingen och chipsen samt en låt med dragspelsmusik. Ja och rödvin (rödvin och vatten var det enda som kunde erbjudas). En flaska per bord (ca 10-15 pers vid varje bord). Snålt tilltaget då de hade räknat med att den syrianska släkten skulle hålla sig till vatten. INTE! De höll hårt i flaskorna! :D
  • Anonym (lykke)
    skitsamma om 600kr då, det var ca 9000 det handlar om i sådanafall, för att gå på ett bröllop EN DAG....o bröllopet i sig..... Kostade ca 15.000 totalt vad jag fått reda på i efterhand, glömde bort summan för möhippan också.... som var 1200 så oj, där var vi uppe i ÖVER 10.000
  • Phalaenopsis

Jag har varit på bröllopsfest - utan brud!
    Det var ett bröllop i Pakistan och man hade redan haft en fest för brudgummen och en för bruden dagarna innan samt en (kristen) ceremoni i en rätt trist kyrkolokal (tänkt Frälsningsarmén). I början av ceremonin satt förresten bruden och brudgummen på stolarna på första raden i början av ceremonin, hon med brudklänningen hängandes över stolsryggen. Skrattande

Nu var det i alla fall dags för den gemensamma festen:
    Den utsatta tiden, 18.00, höll ingen. Det var liksom inte meningen.
    Ca 21 kom de flesta, inklusive brudgummen med familj, och började äta och dricka.
    24 hade bruden fortfarande inte dykt upp så man satte igång med diverse ceremonier.
    03 gick gästerna hem och bruden hade inte kommit. Vi åkte då till brudens hem eftersom bruden officiellt ska ta farväl av sina föräldrar och färdas till makens hem. Där är de fortfarande inte var klara med sminkningen! Vi väntade och väntade.
    05 på morgonen, med makens familj dimmiga av trötthet, uppenbarar sig ÄNTLIGEN bruden.
    Sedan gråter hon så att hela sminkningen rinner av ändå...

Hur man kan hålla på så evinnerligt länge med lite smink även på en ganska alldaglig tjej är för mig fortfarande en gåta.

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?