trösta-missfall
Hur ska jag trösta min mamma hon fick missfall för någon dag sedan i vecka 23. Hon bara gråter, hon vill inte ens prata med mig. Kramade henne men då tog hon bort mina händer :(
Hur ska jag trösta min mamma hon fick missfall för någon dag sedan i vecka 23. Hon bara gråter, hon vill inte ens prata med mig. Kramade henne men då tog hon bort mina händer :(
En annan sak som sjukvården rekommenderar starkt är att man inte utesluter och glömmer bort dom andra barnen vid en förlust av ett barn.
Till och med en mamma som förlorat både man och son vid tsunamin i Thailand fick lära sig det, när hon var så full av sin egen sorg att hon glömde bort det barn som levde.
En tonårsson som blev lämnad ensam med sin sorg.
Så småningom så vaknade hon upp och såg vad hon hade gjort, men det tog tid för henne att få komma nära sonen efter det och mycket samvetskval och han for illa av att bli lämnad ensam och övergiven med sin sorg.
Det kan vara skitsvårt att vara förälder, jag vill inte döma, men som förälder har man ett ansvar oavsett, så måste alltid barnets behov gå först.
Och när man är 15 så är man trots allt inte speciellt stor, det är inte meningen att en femtonåring är den som ska ha ansvaret, det ska föräldern göra.
Sen får föräldern i dom fall det är nödvändigt söka stöd hos andra vuxna.
Men man får aldrig överge sitt barn, inte ens mentalt.
En annan sak som sjukvården rekommenderar starkt är att man inte utesluter och glömmer bort dom andra barnen vid en förlust av ett barn.
Till och med en mamma som förlorat både man och son vid tsunamin i Thailand fick lära sig det, när hon var så full av sin egen sorg att hon glömde bort det barn som levde.
En tonårsson som blev lämnad ensam med sin sorg.
Så småningom så vaknade hon upp och såg vad hon hade gjort, men det tog tid för henne att få komma nära sonen efter det och mycket samvetskval och han for illa av att bli lämnad ensam och övergiven med sin sorg.
Det kan vara skitsvårt att vara förälder, jag vill inte döma, men som förälder har man ett ansvar oavsett, så måste alltid barnets behov gå först.
Och när man är 15 så är man trots allt inte speciellt stor, det är inte meningen att en femtonåring är den som ska ha ansvaret, det ska föräldern göra.
Sen får föräldern i dom fall det är nödvändigt söka stöd hos andra vuxna.
Men man får aldrig överge sitt barn, inte ens mentalt.
Träffar mamma imorgon men vad kan jag säga till henne?
Säg:
Mamma, jag är så ledsen.
Jag är så ledsen för att ditt barn och mitt syskon inte fick leva.
Jag är så ledsen för att du är ledsen.
Jag älskar dig mamma.
Säg det som ditt hjärta är fullt av, det är din mamma, hon älskar dig.
Nu ska jag sova, sov gott du också.
Det kommer gå bra imorgon ska du se.
Säg:
Mamma, jag är så ledsen.
Jag älskar dig mamma.
Säg:
Mamma, jag är så ledsen.
Jag älskar dig mamma.
Man ska inte skälla ut en som har förlorat sitt barn! Jag har precis haft missfall, och om någon hade skällt ut mig hade jag gått under. En person som har förlorat sitt barn behöver tid att bearbeta vad som hänt. Din mamma kanske borde prata med en kurator/psykolog? Din mamma kommer komma över det, inte helt och hållet med det kommer bli bättre med tiden. Ge henne lite tid. Du kan säga atr du älskar henne och att du finns där. Bara ord kan göra mycket. Synd att hon stöter bort dig, men som sagt ge henne lite tid. Hoppas det blir bättre! Kram