• Anonym (:()

trösta-missfall

Hur ska jag trösta min mamma hon fick missfall för någon dag sedan i vecka 23. Hon bara gråter, hon vill inte ens prata med mig. Kramade henne men då tog hon bort mina händer :(

• Svar på tråden trösta-missfall
    Aniiee skrev 2014-06-05 15:07:44 följande:
    Här får jag lust att lägga in en bild på kapten Picard......

VÄX UPP!
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
    Jag är ledsen och behöver hennes hjälp nu, men hon kan inte hjälpa mig med plugget som hon annars alltid brukar göra
  • Aniiee
    Anonym (:() skrev 2014-06-05 15:14:49 följande:
    Jag är ledsen och behöver hennes hjälp nu, men hon kan inte hjälpa mig med plugget som hon annars alltid brukar göra
    Du är ledsen och behöver hjälp med skolan... HON är ledsen för hennes BARN har dött.

*väger ledsnaden på guldvåg*

Sorry, hon, but you lose! Be dina lärare hjälpa dig med skolan om din pappa inte kan......
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
    Aniiee skrev 2014-06-05 15:40:02 följande:
    Du är ledsen och behöver hjälp med skolan... HON är ledsen för hennes BARN har dött.

*väger ledsnaden på guldvåg*

Sorry, hon, but you lose! Be dina lärare hjälpa dig med skolan om din pappa inte kan......
    Klart hennes är värre, men jag kommer inte få betyg om jag inte gör uppgifterna dessutom har hon alltid hjälpt mig med läxor. Dessutom blir det inte bättre om hon struntar i mig
    Koppkaka skrev 2014-06-05 13:38:02 följande:

Dina inlägg här visar ganska tydligt att du inte verkar bry dig så mycket.

Men tycker inte du hon behandlar mig illa?
  • Sweet life
    Anonym (:() skrev 2014-06-05 16:31:04 följande:
    Nej, för hon är i chock och djup sorg. Det är klart att hennes sambo förstår henne och att dom kan trösta varandra. För han har också förlorat ett barn.

Din pappa verkar vara ett riktigt jävla stolpskott, ursäkta uttrycket men man gör inte som han gjort när någon förlorat ett barn. Hans partner förlorade ett embryo, din mamma ett barn som skulle är ditt syskon, som du skulle få se växa upp..

Hur kan man vara så känslokalla som du och din pappa är..
  • Sweet life
    Anonym (:() skrev 2014-06-05 15:14:49 följande:
    Din fantastiska pappa får väl ställa upp och hjälpa dig, eller är han för upptagen med att trycka ner någon som sörjer?
    Koppkaka skrev 2014-06-05 13:38:02 följande:

Dina inlägg här visar ganska tydligt att du inte verkar bry dig så mycket.

• Anonym (empatistörning?)

Har och din pappa någon form av empatistörning som inte kan sätta er in i andra människors känslor och förstå när andra mår dåligt och att man inte alltid handlar rationellt i sorg?

Om det var DU som dog, skulle du då vilja att din mamma fortsatte som om inget hänt om hon hade fler barn? För det är vad du kräver av henne. Hon har förlorat ett barn, som för henne är lika viktig som dig.

Sweet life skrev 2014-06-05 16:35:45 följande:
    Nej, för hon är i chock och djup sorg. Det är klart att hennes sambo förstår henne och att dom kan trösta varandra. För han har också förlorat ett barn.

Din pappa verkar vara ett riktigt jävla stolpskott, ursäkta uttrycket men man gör inte som han gjort när någon förlorat ett barn. Hans partner förlorade ett embryo, din mamma ett barn som skulle är ditt syskon, som du skulle få se växa upp..

Hur kan man vara så känslokalla som du och din pappa är..
    Han är bara ledsen för hon behandlar mig illa, hennes man får krama henne men inte jag. Jag får känslan att hon tycker om han mer. Det gör hon säkert, men nu till frågan vågar jag hälsa på barnet?
  • Sweet life
    Anonym (:() skrev 2014-06-05 16:46:11 följande:
    Han är bara ledsen för hon behandlar mig illa, hennes man får krama henne men inte jag. Jag får känslan att hon tycker om han mer. Det gör hon säkert, men nu till frågan vågar jag hälsa på barnet?
    Han är ledsen? undrar som den som skrivit ovan om han har någon form av empatistörning? För uppenbarligen klarar han inte av att sätta sig in i andras känslor... Hon behandlar dig inte illa, hon är som vilken annan som precis förlorat sitt barn. Hennes sms till dig som du citerat hör ovan bevisar bara hennes sorg där hon skriver att hon inte haft för avsikt att såra dig. Kan du inte ta till dig sånt?

Som jag skrev ovan har hon OCH hennes sambo gått igenom det värsta man kan gå igenom, förlora ett barn. Något jag för guds skull hoppas att du aldrig kommer behöva uppleva. Dom har ett band, DOM har tillsammans förlorat SITT barn. Att hon bara vill tröstas av honom är därför inte konstigt, utan något helt normalt... 
Svar på tråden trösta-missfall