• Anonym (:()

trösta-missfall

Hur ska jag trösta min mamma hon fick missfall för någon dag sedan i vecka 23. Hon bara gråter, hon vill inte ens prata med mig. Kramade henne men då tog hon bort mina händer :(

• Svar på tråden trösta-missfall
  • Anonym (men vafan)
    Anonym (:() skrev 2014-06-05 08:55:51 följande:
    Men jag ville ju krama henne, men hon vill inte så jag tänker inte bry mig mera om henne
    Lämna din mamma ifred, det är nog det enda rätta just nu. Både du och din pappa göra hela situationen värre.
  • Sweet life
    Anonym (:() skrev 2014-06-05 09:04:53 följande:
    Jo jag har en ganska bra relation med hennes sambo, men han står ju på hennes sida. Sen ringde han pappa nyss och sa till honom att inte ringa min mamma, för hon mår otroligt dåligt över detta som har hänt. Mamma och pappa gjorde slut för länge sedan, men han skällde ut henne för enligt han bryr hon sig mera om sitt döda barn en det levande hon har dvs mig.
    Men det är väl klart som fan hon sörjer. Eller tycker du att hon inte skulle sörja dig om du dog om hon hade andra barn i livet? Är du på riktigt?
    Sweet life skrev 2014-06-05 09:07:22 följande:

TS, eftersom du själv inte verkar förstå skillnaden på missfall och att förlora ett barn ska göra det väldigt tydligt för dig. smile1.gif

I vecka 23 är det ett barn, i vecka 9 ett foster/embryo och alltså inte livsdugligt. Min brorsson föddes i vecka 23 och är idag en stor och stark 18 åring. Ett missfall i vecka 9 kan ALDRIG leda till ett livsdugligt barn"

Foster i vecka 9...

Bebis född i vecka 23...

Kan du kanske se skillnaden nu?

Oj tack för bilden, nu förstår jag. Skulle nog vilja träffa bebisen iaf
  • Anonym (empatilösa?)
    Jo jag har en ganska bra relation med hennes sambo, men han står ju på hennes sida. Sen ringde han pappa nyss och sa till honom att inte ringa min mamma, för hon mår otroligt dåligt över detta som har hänt. Mamma och pappa gjorde slut för länge sedan, men han skällde ut henne för enligt han bryr hon sig mera om sitt döda barn en det levande hon har dvs mig.

Din mamma förlorade sitt väntade barn, ditt syskon! för nån dag sen och din pappa tycker hon bryr sig mer om det än dig. Öh... Ja hon är i chock och sorg nu!

Bryr du dig ens om att ditt syskon dött?

Och upprepar: Hur gammal är du?
    Anonym (men vafan) skrev 2014-06-05 09:07:35 följande:
    Lämna din mamma ifred, det är nog det enda rätta just nu. Både du och din pappa göra hela situationen värre.
    Jag ville bara hjälpa henne, men det vill hon inte. Då bara hennes sambo för röra henne. Förstår dock inte varför hon ringer mig. Sen skrev hon imorse att jag är tvungen att åka till skolan är inte där så ofta då jag mår dåligt
    Anonym (empatilösa?) skrev 2014-06-05 09:11:48 följande:

Din mamma förlorade sitt väntade barn, ditt syskon! för nån dag sen och din pappa tycker hon bryr sig mer om det än dig. Öh... Ja hon är i chock och sorg nu!

Bryr du dig ens om att ditt syskon dött?

Och upprepar: Hur gammal är du?
    Jag är 16, fyller 17 sent på året. Klart jag bryr mig, men hon bryr sig inte om mig så jag känner att jag inte orkar bry mig om henne. Känner ju inte barnet.
    Anonym (:() skrev 2014-06-05 09:13:10 följande:
    Jag ville bara hjälpa henne, men det vill hon inte. Då bara hennes sambo för röra henne. Förstår dock inte varför hon ringer mig. Sen skrev hon imorse att jag är tvungen att åka till skolan är inte där så ofta då jag mår dåligt
    Då blir det begravning för barnet! Måste jag vara med tror du? Mamma smsa mig och fråga om jag ville vara med och välja namn

Vad betyder ragata pappa sa att hon var det och hans fru skratta? Är det nå positivt eller negativt

• Anonym (Suck)
    Jo jag har en ganska bra relation med hennes sambo, men han står ju på hennes sida. Sen ringde han pappa nyss och sa till honom att inte ringa min mamma, för hon mår otroligt dåligt över detta som har hänt. Mamma och pappa gjorde slut för länge sedan, men han skällde ut henne för enligt han bryr hon sig mera om sitt döda barn en det levande hon har dvs mig.Jag h
    Jag har själv haft två missfall och det är vara otroligt knäckande. Mådde själv dåligt länge efteråt. Vissa personer kanske bara är lite ledsna, men fungerar som vanligt, medan andra hamnar i chock och depression och kanske till och med behöver mediciner för att må bättre. Jag antar att din mamma är en av dem som mår riktigt dåligt. Det är inte bra att din pappa och mammas sambo bråkar också, för det gör ju bara att hon mår ännu sämre.

Din pappa försöker skydda dig och det är bra, men jag tror också han försöker få lite pluspoäng hos dig genom att påstå att din mamma bara bryr sig om det döda barnet, vilket inte är sant. Hon är bara för sjuk just nu för att ta sig utanför sin sorgbubbla.

Om du orkar, prata med din mammas sambo utan att vara anklagande. Säg bara att du önskar att din mamma lät dig trösta henne och att du blev ledsen att hon stötte bort dig. Han kan nå fram till henne mycket bättre än när din pappa skäller på henne mitt i sorgen.
    Anonym (Suck) skrev 2014-06-05 09:27:06 följande:
    Jag har själv haft två missfall och det är vara otroligt knäckande. Mådde själv dåligt länge efteråt. Vissa personer kanske bara är lite ledsna, men fungerar som vanligt, medan andra hamnar i chock och depression och kanske till och med behöver mediciner för att må bättre. Jag antar att din mamma är en av dem som mår riktigt dåligt. Det är inte bra att din pappa och mammas sambo bråkar också, för det gör ju bara att hon mår ännu sämre.

Din pappa försöker skydda dig och det är bra, men jag tror också han försöker få lite pluspoäng hos dig genom att påstå att din mamma bara bryr sig om det döda barnet, vilket inte är sant. Hon är bara för sjuk just nu för att ta sig utanför sin sorgbubbla.

Om du orkar, prata med din mammas sambo utan att vara anklagande. Säg bara att du önskar att din mamma lät dig trösta henne och att du blev ledsen att hon stötte bort dig. Han kan nå fram till henne mycket bättre än när din pappa skäller på henne mitt i sorgen.
    Men det som jag undrar är varför hon försöker ringa mig och skicka sms
Svar på tråden trösta-missfall