trösta-missfall
Hur ska jag trösta min mamma hon fick missfall för någon dag sedan i vecka 23. Hon bara gråter, hon vill inte ens prata med mig. Kramade henne men då tog hon bort mina händer :(
Hur ska jag trösta min mamma hon fick missfall för någon dag sedan i vecka 23. Hon bara gråter, hon vill inte ens prata med mig. Kramade henne men då tog hon bort mina händer :(
DU är snart vuxen, DU kan klara dig själv och är inte beroende av din mamma. DU har din pappa som kan hjälpa dig med skolan osv.
Ts, du låter som en svartsjuk barnunge. Hur kan du tro att det är dig det är synd om?
Lider du av någon slags empatistörning?
Nja, nu tycker jag allt ni är lite hårda.
Självklart måste mamman får sörja, men det som har hänt påverkar även hennes stora dotter, och hon har fortfarande ett föräldraansvar för henne.
Det är inte ok att lämna dottern utanför sorgen, även dottern behöver bli hörd på och tröstad och få möjlighet att dela sorgen.
Det räcker väl med att ha förlorat ett blivande syskon, man ska väl inte också behöva förlora sin mamma mentalt.
Jag förstår att båda sörjer, men det är en som är vuxen och faktiskt en som fortfarande är ett barn och behöver sin mammas stöd.
Om mamman inte orkar får hon ta stöd nånannanstans, men hon får faktiskt inte överge sina levande barn till förmån för det barn som dog.
Och ja, jag vet, jag har varit där själv.
Men fatta ditt dumma spån att din MAMMA är ledsen! Hon har förlorat SITT BARN! Hur jävla empatilös är du?!
På bilden med bebisens fot skrev otroligt många en massa kommentarer! Vad kan jag skriva, vill också kommentera något men vet inte vad