• Anonym (:()

trösta-missfall

Hur ska jag trösta min mamma hon fick missfall för någon dag sedan i vecka 23. Hon bara gråter, hon vill inte ens prata med mig. Kramade henne men då tog hon bort mina händer :(

• Svar på tråden trösta-missfall
    Sweet life skrev 2014-06-05 17:48:00 följande:
    gör bara ett <3 Man behöver inte skriva mer om man inte vet vad man vill säga. 
    Kan jag skriva typ älskar dig mamma eller låter det fel?
  • Sweet life
    Anonym (:() skrev 2014-06-05 17:51:48 följande:
    Kan jag skriva typ älskar dig mamma eller låter det fel?
    Det kan du absolut skriva. 
    Sweet life skrev 2014-06-05 17:52:57 följande:
    Det kan du absolut skriva. 
    Jag tänker mer på om hon inte svarar på min kommentar. Vet inte om hon tycker jag är jobbig
  • Sweet life
    Anonym (:() skrev 2014-06-05 17:56:07 följande:
    Jag tänker mer på om hon inte svarar på min kommentar. Vet inte om hon tycker jag är jobbig
    Det kommer hon inte tycka, inte utifrån det smset du postade tidigare i tråden.
    Sweet life skrev 2014-06-05 17:57:00 följande:
    Det kommer hon inte tycka, inte utifrån det smset du postade tidigare i tråden.
    Är det fel om jag typ lägger upp bilden på bebisens fot som omslagsbild, tror du hon blir arg då?
  • Sweet life
    Anonym (:() skrev 2014-06-05 17:59:23 följande:
    Är det fel om jag typ lägger upp bilden på bebisens fot som omslagsbild, tror du hon blir arg då?
    Nej, det tror jag inte.. Det är ditt syskon och jag tror att om du visar att du sörjer henne så tror jag även att din mamma kan ta till sig mer att du faktiskt bryr dig och vill din mamma väl och att du finns för henne.

skriv också ett sms till din mamma där du berättar hur mycket du älskar henne. Utan att skriva något om att du känner dig bortstöött.
    Sweet life skrev 2014-06-05 18:01:18 följande:
    Nej, det tror jag inte.. Det är ditt syskon och jag tror att om du visar att du sörjer henne så tror jag även att din mamma kan ta till sig mer att du faktiskt bryr dig och vill din mamma väl och att du finns för henne.

skriv också ett sms till din mamma där du berättar hur mycket du älskar henne. Utan att skriva något om att du känner dig bortstöött.
    Skrev bara jag älskar dig! Hon är ju på sjukhuset då hon förlora mycket blod. Kanske inte är lämpligt att fråga om begravningen.
  • Sweet life
    Anonym (:() skrev 2014-06-05 18:05:20 följande:
    Skrev bara jag älskar dig! Hon är ju på sjukhuset då hon förlora mycket blod. Kanske inte är lämpligt att fråga om begravningen.
    Nej, jag skulle vänta lite med det. Men, om du känner att du skulle vilja se bebisen så säg det till henne. Tror det kan betyda mycket för din mamma.
    Sweet life skrev 2014-06-05 18:06:42 följande:
    Nej, jag skulle vänta lite med det. Men, om du känner att du skulle vilja se bebisen så säg det till henne. Tror det kan betyda mycket för din mamma.
    Hon och hennes sambo fråga om jag ville se, men varför vill dem att jag ska se henne? Är rädd för att se en död människa, har aldrig gjort det. Pappa vill inte att jag ska se barnet, han vart arg när hon fråga. Bebisen fick iaf ett fint namn
  • Sweet life
    Anonym (:() skrev 2014-06-05 18:12:39 följande:
    Hon och hennes sambo fråga om jag ville se, men varför vill dem att jag ska se henne? Är rädd för att se en död människa, har aldrig gjort det. Pappa vill inte att jag ska se barnet, han vart arg när hon fråga. Bebisen fick iaf ett fint namn

Sjukvården rekommenderar att man erbjuder sin familj och vänner att träffa barnet. För det blir mer verkligt att dom som förlorat barnet faktiskt ÄR föräldrar. Men det är inget tvång, ingen kan tvinga dig och du kan förklara att du är rädd för att det ska se obehagligt ut osv.

Vad din pappa vill är inte relevant alls, utan du ska göra vad du vill och det som känns bra för dig. 

Svar på tråden trösta-missfall