• corran

BIM Juli 2014

Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

• Svar på tråden BIM Juli 2014
  • jessi84
    Loven skrev 2014-07-02 22:17:57 följande:
    Grattis!!
    Tack så jätte mycket =)
    Så oerhört glad och svårt att fatta. Hoppas bara sambon blir lika glad =)
  • Annette79
    jessi84 skrev 2014-07-02 20:44:43 följande:
    Men grejen är den att jag kanske kissa vid 17-18, alltså inte hållit mig 4 timmar som man kanske ska. Och sen har jag druckit lite cola på kvällen, då blir ej kisset koncentrerat och det kan ju ha sin effekt, eller??
    Klart du är gravid... Att man ska hålla sig i ca fyra timmar och inte dricka är ju för att man inte ska "spä ut urinet" alltså det vill säga så det ska synas bättre när du gör testet!! Om du knappt hållt dig plus att du druckit så kommer du säkert få ett jätte starkt streck om du gör på morgonurinet... Ingen tvekan på att du är gravid Jessi, hoppas det är vad du vill vara ;)) Lycka till :)
  • jessi84
    Annette79 skrev 2014-07-02 22:37:01 följande:
    Klart du är gravid... Att man ska hålla sig i ca fyra timmar och inte dricka är ju för att man inte ska "spä ut urinet" alltså det vill säga så det ska synas bättre när du gör testet!! Om du knappt hållt dig plus att du druckit så kommer du säkert få ett jätte starkt streck om du gör på morgonurinet... Ingen tvekan på att du är gravid Jessi, hoppas det är vad du vill vara ;)) Lycka till :)
    Tack =)
    Ska ta ett test imorgon bitti också =)
    Klart att det är detta jag vill. Bara så chockad att det gått fort och att man är där nu och att man väntar en knodd =) Så glad =)
    Fick reda på förra helgen att en kompis väntar bebis och undra lite hur det gick för oss och hoppades att vi också skulle plussa snart =)
  • jessi84

Nu ska man bara ta reda på vad man får/inte får äta och läsa sig till allt på försäkringskassan. Och allt annat som man ska veta. Men kommer nog få reda på en del hos BM. Tyvärr tror jag ej det blir nu då jag tror hon har semester =(

• Alvolina
    jessi84 skrev 2014-07-02 22:43:38 följande:

Nu ska man bara ta reda på vad man får/inte får äta och läsa sig till allt på försäkringskassan. Och allt annat som man ska veta. Men kommer nog få reda på en del hos BM. Tyvärr tror jag ej det blir nu då jag tror hon har semester =(

Du har 9 månader på dig;)

Grattis till plusset! :)
  • Alvolina

Har varit väldigt oaktiv denna månad, grattis till er som har plussat! :) jag börjar test lite smått i helgen. Har inga förväntningar alls så skulle bli glatt överraskad om vi lyckats.

• jessi84
    Alvolina skrev 2014-07-02 22:47:48 följande:
    Du har 9 månader på dig;)

Grattis till plusset! :)
    Tack =)
  • jessi84

Berätta precis för sambon och han blev superglad och chockad han också =)
    Ska ta ett test imorgon bitti, sen köpa 2 st CB test imorgon för att ta ett ihelgen och sen nästa helg för att vara riktigt säker =)

• silje
    jessi84 skrev 2014-07-02 20:27:15 följande:

Usch, nu blir jag nervös.
    Tog detta test för jag var sugen, inte för jag trodde annat än att mensen ska komma. Beräknad BIM på fredag tror jag, men det är om cykeln är på 28 dagar som den var första månaden men har inga tecken för något.

Nu vet jag inte om man ska vänta några timmar innan man tar test eller ta på morgonen. Tog ett nu vid 20.20 ungefär. Kissade sist vid 17-18 kanske och druckit lite cola sedan dess. 

Är detta därför eller???

Grattis ett solklart positivt test juh
  • kiwifågel

Grattis till alla fina plus! ^_^

Jessie84: Jag anade att du snart skulle visa upp ett positivt test, det där med "rinna till" känner jag VÄL igen från de gånger jag varit gravid. Det har varit mitt tidigaste tecken alla gånger :) Jag har nästan ryckt till när det "runnit till" och sprungit till toan i tron om att det kommit blod, men icke! ;)

Svar på tråden BIM Juli 2014