• corran

BIM Juli 2014

Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

• Svar på tråden BIM Juli 2014
  • jessi84
    Bebben84 skrev 2014-07-03 15:01:50 följande:
    Apoteket har en burk som heter "gravid". Den köpte jag sist. Hade det mesta man behövde :)
    Okej. Jag var precis förbi hälsobutiken och köpte "M Mamma för gravida och ammande" och "Omega-3" då en kompis som nu är gravid tar den första av dem.
  • jessi84
    silje skrev 2014-07-03 15:02:24 följande:
    Mitt val kvinna kan du äta för vitaminer måste du få i dig
    Mmmm =)
    Var förbi hälsobutiken förut och köpte "M Mamma för gravida och ammande" och "Omega-3" då en kompis som nyss blivit gravid äter den första.
  • Loven
    längtarigen skrev 2014-07-03 17:23:17 följande:

Dessa dagar innan bim sniglar sig fram...alla symtom utom ömma bröst är kvar...har också som en brännande känsla i tjejmagen av och till och ilningar i ljumskarna, någon som känner igen det?

Hej!

Jag tycker det samma. Jag har ej varit gravid innan och detta är första försöket för mig och mannen. Har dock haft Google som min bästa vän de senaste dagarna (egentligen direkt efter vad jag tror var ÄL) för att kolla av vanliga symptom. Gillar kaffe fortfarande, tycker inte att saker luktar konstigt och har ej ömma tuttar men....

Öl och vin smakar inte längre bra, har helt slutat snusa då jag helt enkelt inte längre känner sug efter det. Molvärk, typ mensvärk sedan 1,5v tillbaka, huvudvärk från hell till och från.

Tror även att jag kan ha haft en nidblödning ca:1v efter ÄL då det kom rikligt med blod i samband med morgonkissningen (har aldrig mellan blödningar annars).

Har testat men bara fått negativa resultat,beräknad BIM 10/7. Tiden kryper fram!
  • jessi84
    Pyret 85 skrev 2014-07-03 15:17:51 följande:
    Jag åt vitamineral kvinna, tror jag de hette. och järntabletter.
    Okej.
    Jag var precis på hälsobutiken och köpte "M Mamma för gravida och ammande" och "Omega-3" då en kompis som nyss blivit gravid tar den första.
  • jessi84

Denna vackra blomma möttes jag av när jag kom hem av sambon =) (sambon jobbar). Jag tror jag dör =) Så rart så man börjar gråta. Så lycklig och blir mer och mer kär i honom =)
  • EmmJo

Idag köpte jag ett test. Ska testa när jag går upp på natten för att kissa. Är på bim+4/5. Idag när maken duschat tyckte jag han lukta blöt hund, sen var vi bortbjudna på middag o mådde så illa att jag endast fick i mig litegranna. Dock känns det verkligen som mensen är mer o mer påväg. Men såhär har jag iofs känt till och från en vecka. Blir snart galen... Såhär minns jag inte att det var med första barnet....

• Syren

Så är man tillbaka efter en tids semester :) dock med sjukdom :/

Stort stort grattis till er som plussat! Underbara nyheter att mötas av :D

Själv är jag lite deppig... Bim på tisdag (tror jag, förra månaden hade jag plötsligt 25 dagars cykel istället för vanliga 28). Sen jag kom hem från resan har jag inte kunnat tänka på annat än "tänk om det lyckades??" ...så jag tog ett test men det visade toknegativt :( vet inte om det är någon idé att hoppas eller bara invänta mens? Tog testet på em utan att ha väntat 4h.. Men tänker att det borde synts en skugga om det fanns något där...? Har inga symptom alls, inte ens de vanliga PMS-symptomen. Det enda som känns är typ vad jag gissar är höger äggledare? Gör lite ont till och från. Någon som känner igen samma?

Oj, ledsen för lång tråd, skönt att få skriva av sig lite bara <3

• Loven

[quote=73558040][quote-nick]Syren skrev 2014-07-03 20:53:51 följande:[/quote-nick]

Så är man tillbaka efter en tids semester :) dock med sjukdom :/

Stort stort grattis till er som plussat! Underbara nyheter att mötas av :D

Själv är jag lite deppig... Bim på tisdag (tror jag, förra månaden hade jag plötsligt 25 dagars cykel istället för vanliga 28). Sen jag kom hem från resan har jag inte kunnat tänka på annat än "tänk om det lyckades??" ...så jag tog ett test men det visade toknegativt :( vet inte om det är någon idé att hoppas eller bara invänta mens? Tog testet på em utan att ha väntat 4h.. Men tänker att det borde synts en skugga om det fanns något där...? Har inga symptom alls, inte ens de vanliga PMS-symptomen. Det enda som känns är typ vad jag gissar är höger äggledare? Gör lite ont till och från. Någon som känner igen samma?

Oj, ledsen för lång tråd, skönt att få skriva av sig lite bara <3

[/

Äh, man skall väl inte be om ursäkt för ett långt inlägg. Trodde att grejen med olika forum var att "träffa" personer i samma situation och dela tankar/funderingar och erfarenheter

Har jag fel?

• Jessans

Vill gärna hänga med här. Vi jobbar på ett litet syskon till vår snart 3 åriga tjej. Har BIM på söndag eller måndag men tiden går seeeeegt! 

Vet någon om man alltid är "låghormonare" ifall man var det vid första graviditeten eller kan det vara olika? Vid första så tog det lång tid innan testerna visade gravid. :)

• MonDieu
    Jessans skrev 2014-07-03 21:14:06 följande:

Vill gärna hänga med här. Vi jobbar på ett litet syskon till vår snart 3 åriga tjej. Har BIM på söndag eller måndag men tiden går seeeeegt! 

Vet någon om man alltid är "låghormonare" ifall man var det vid första graviditeten eller kan det vara olika? Vid första så tog det lång tid innan testerna visade gravid. :)

Hur lång tid ungefär? :) Jag är på BIM+11 med negativa tester :/
    Mon Dieu!
Svar på tråden BIM Juli 2014