BioBonus skrev 2014-06-19 14:07:50 följande:
Jag förstår inte - var läser du att TS bonusbarn inte känner att de tillhör en familj? Annat än att de tyvärr verkar ha en mamma som inte klarar av att ta hand om dem.
En fråga kring hur ni då gör i er vardag - planerar du din vardag (mat, fritid, arbete etc) alltid utifrån den premissen att barnen kan dyka upp hos dig även på pappans veckor? Lagar du alltid mat som om ni ska vara säg fem till middagen istället för två? Jobbar du aldrig över på din barnfria vecka utifallatt dina barn väljer att komma hem till dig istället?
Om man inte får vara hos sin familj hela tiden så tillhör man den inte på heltid nej.
Ja naturligtvis ingår mina barn så mycket i mitt liv att de får komma hit exakt när de vill.
Är för lite mat lagad eller jag redan ätit är det inte svårare att laga mer mat då än vad det är när ett par kompisar dyker upp. Inget som jag någonsin kommer se som ett problem nej.
Skulle jag inte vara hemma så har de egna nycklar och tar sig in på egen hand. Och ja, det är OAVSETT situation ALLTID en glad överraskning.
Och det är inte svårare att styra om saker än vad det är när de är hos mig eller när alla bodde tillsammans. Mina barn är ALLTID mina barn. Kommer aldrig inträffa att jag bara är förälder på halvtid. Mina barn tillhör sina TVÅ familjer på HELTID. Inte bara när det passar in i schemat.