• sally67

mina bonusbarn använder mitt hem som restaurang

Den veckan som de bor hos sin mamma är de 2 tjejer 11 å 13 år hos oss å äter,tittar på tv mm . Pappan jobbar den veckan eftermiddag så jag har egentligen barnfritt . Jag tar påpekat detta flera gånger men får bara till svars att det är deras hem , jo men inte mamma veckan å inte när deras pappa inte är hemma då brukar de ringa honom å så ger han sin tillåtelse att vara hos mig. Idag nekade jag dom mat , att de fick gå hem till mamman å äta om de var hungriga,allt detta har pågått i 4 år hur mycket jag än har tjatat om att jag inte ska stå för umgänget mammaveckan

• Svar på tråden mina bonusbarn använder mitt hem som restaurang
  • asta66
    MxMeNow skrev 2014-06-19 15:17:24 följande:

Rättelse, du anser inte att man som bonusföräldrer har ett föräldraansvar! Jag var tydlig i mitt inlägg att är man tillsammans med mig delar man ansvaret med mig. Uppenbarligen har vi olika åsikter om bonusars ansvar.
    Jag anser att man är en vuxen i bonusarnas liv. Men när det finns två föräldrar är det de som i första hand ska agera som föräldrar.  Inte som här smita utan och låta bonusmamman ta huvudbördan. Jag skulle vilja veta vad det som får bioföräldrarna att agera som de gör.
    Sen har man ju som bonusförälder inte en förälders rättigheter.
  • Anonym (Usch då)
    MxMeNow skrev 2014-06-19 15:17:24 följande:

Rättelse, du anser inte att man som bonusföräldrer har ett föräldraansvar! Jag var tydlig i mitt inlägg att är man tillsammans med mig delar man ansvaret med mig. Uppenbarligen har vi olika åsikter om bonusars ansvar.
    Tur att man slipper vara tillsammans med dig då...

Tycker att du resonerar HELT galet. Det normala idag är väl att var och en oavsett kön ansvarar för SINA barn. Sedan kan den andra hjälpa till om det behövs, t.ex. om bioföräldern måste jobba över eller blir sjuk. Och DET tycker jag att hon eller han ska göra också, om det inte sker för ofta och inte tas för givet. Men I VARDAGEN ska styvföräldern inte behöva ha massa extra och besvär p.g.a. styvbarnen.
  • Virriga Vera
    alexias mamma skrev 2014-06-19 13:40:14 följande:

Fy fan vad tragiskt! Stackars stackars barn. Inte välkomna hos mamman på "pappavecka" och inte välkomna hos pappan på "mammaveckan". Jag tycker ni ska vara särbos så barnen iaf har ETT hem där dom är välkomna alltid! För mig vore det drömmen om mina barn ville komma hem även fast det är "pappavecka" och om jag hade haft en sambo som ville ta deras nycklar för det hade han åkt ut fort som faan

Vad hjälper det att vara särbo när pappan jobbar kväll på mammans vecka?
  • Anonym (näe)
    MxMeNow skrev 2014-06-19 15:18:33 följande:

Jag är kvinna och fyrabarnsmor, tänka sig...
    För en man dåSkrattande (?)
  • MxMeNow
    asta66 skrev 2014-06-19 15:20:24 följande:
    Jag anser att man är en vuxen i bonusarnas liv. Men när det finns två föräldrar är det de som i första hand ska agera som föräldrar.  Inte som här smita utan och låta bonusmamman ta huvudbördan. Jag skulle vilja veta vad det som får bioföräldrarna att agera som de gör.

Sen har man ju som bonusförälder inte en förälders rättigheter.

Det är inte jag som har svårt att förstå vad du "anser", du behöver inte upprepa dig. Du tycks ha svårt att förstå att någon annan (jag) inte delar din åsikt, din åsikt är ingen absolut sanning.
  • asta66
    MxMeNow skrev 2014-06-19 15:23:24 följande:

Det är inte jag som har svårt att förstå vad du "anser", du behöver inte upprepa dig. Du tycks ha svårt att förstå att någon annan (jag) inte delar din åsikt, din åsikt är ingen absolut sanning.
    Inte svårare än du. Jag ville veta om du verkligen tycker att en bonusmamma ska ta huvudparten av jobbet. När det finns två friska bioföräldrar? Det har du hittills inte svarat på.
  • MxMeNow
    Anonym (Usch då) skrev 2014-06-19 15:22:07 följande:
    Tur att man slipper vara tillsammans med dig då...

Tycker att du resonerar HELT galet. Det normala idag är väl att var och en oavsett kön ansvarar för SINA barn. Sedan kan den andra hjälpa till om det behövs, t.ex. om bioföräldern måste jobba över eller blir sjuk. Och DET tycker jag att hon eller han ska göra också, om det inte sker för ofta och inte tas för givet. Men I VARDAGEN ska styvföräldern inte behöva ha massa extra och besvär p.g.a. styvbarnen.

Och jag anser att normen idag är "helt galen", där vuxna i hushållet inte sätter barnens behov av trygghet och stabilitet främst. Vi tycker olika, det är helt ok för mig.
  • MxMeNow
    Anonym (näe) skrev 2014-06-19 15:23:06 följande:
    För en man då (?)

Jajamen!
  • MxMeNow
    asta66 skrev 2014-06-19 15:24:54 följande:
    Inte svårare än du. Jag ville veta om du verkligen tycker att en bonusmamma ska ta huvudparten av jobbet. När det finns två friska bioföräldrar? Det har du hittills inte svarat på.

Jo jag har svarat och svarat..
  • asta66
    MxMeNow skrev 2014-06-19 15:26:18 följande:

Och jag anser att normen idag är "helt galen", där vuxna i hushållet inte sätter barnens behov av trygghet och stabilitet främst. Vi tycker olika, det är helt ok för mig.
    Visst är barns behov av trygghet och stabilitet en familjs huvuduppgift. Men det innebär väl inte att man ska inkompetensförklara och curla sönder dem.
Svar på tråden mina bonusbarn använder mitt hem som restaurang