• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • RoZ29

Tappar lite suget att vara med här när det enda som skrivs är mängder bf listor och "Adda mig"- inlägg. Så jag gör ett försök att komma ut det ;)

Hur mår alla gravida då?

Jag känner inte av ett smack längre. Förut hade jag ömmande livmoder och ömma bröst.

Inskrivning om 2 veckor!

• Lejonhierta
    RoZ29 skrev 2014-08-14 07:21:07 följande:

Tappar lite suget att vara med här när det enda som skrivs är mängder bf listor och "Adda mig"- inlägg. Så jag gör ett försök att komma ut det ;)

Hur mår alla gravida då?

Jag känner inte av ett smack längre. Förut hade jag ömmande livmoder och ömma bröst.

Inskrivning om 2 veckor!

Samma här vad gäller tråden. Hmm jag har fått väldigt mycket foglossningar, gör ont även när jag ligger. Här kaskadkräkts massor ett tag men verkar lugna sig nu, provat postafen, lergigan comp och primperan, lergiganet har visat sig fungera bäst. Gjorde mitt första arbetspass efter semestern den här veckan och blev hotad med stryk bara för att jag är gravid. Jobbar med lindrigt utvecklingsstörda med neuropsykiatriska diagnoser och normalt sett en del hot och våld, men första gången det blev direkt riktat av en orsak. Mailade chefen som är på semester, ska jobba nästa pass på fredag kväll. Känns ju sisådär. Kan ju tillägga att jag har fått stor mage redan och det syns så pass väl att jag fått kommentarer av främmande barn i affären. Ser ut som jag är i 5-6 månaden, är väldigt smal i övrigt så det är inte så konstigt att det syns.
  • RoZ29
    Lejonhierta skrev 2014-08-14 07:38:35 följande:
    Samma här vad gäller tråden. Hmm jag har fått väldigt mycket foglossningar, gör ont även när jag ligger. Här kaskadkräkts massor ett tag men verkar lugna sig nu, provat postafen, lergigan comp och primperan, lergiganet har visat sig fungera bäst. Gjorde mitt första arbetspass efter semestern den här veckan och blev hotad med stryk bara för att jag är gravid. Jobbar med lindrigt utvecklingsstörda med neuropsykiatriska diagnoser och normalt sett en del hot och våld, men första gången det blev direkt riktat av en orsak. Mailade chefen som är på semester, ska jobba nästa pass på fredag kväll. Känns ju sisådär. Kan ju tillägga att jag har fått stor mage redan och det syns så pass väl att jag fått kommentarer av främmande barn i affären. Ser ut som jag är i 5-6 månaden, är väldigt smal i övrigt så det är inte så konstigt att det syns.
    Fy så hemskt med hoten! Det där står klart och tydligt i arbetsmiljölagen att du får inte arbeta under sådana omständigheter och du ska begära omflyttning direkt!

Lite taskigt att skriva kanske men förra veckan mådde jag illa om jag inte såg till att ha blodsockernivån jämn hela tiden. Men aldrig kräkts. Va glad för det eftersom det va det enda symptomet av min graviditet.
  • lovley00

Min räddning har varit min ismaskin och vatten låter dom smälta lite sen knaprar jag isen. Har lättare halsbränna redan och det är hemskt.
    Min mage syns också så gjorde en vidatröjor shopping igår :)

• Lejonhierta
    RoZ29 skrev 2014-08-14 07:57:50 följande:
    Fy så hemskt med hoten! Det där står klart och tydligt i arbetsmiljölagen att du får inte arbeta under sådana omständigheter och du ska begära omflyttning direkt!

Lite taskigt att skriva kanske men förra veckan mådde jag illa om jag inte såg till att ha blodsockernivån jämn hela tiden. Men aldrig kräkts. Va glad för det eftersom det va det enda symptomet av min graviditet.
    Jo arbetsmiljölagen kan jag, är skyddsombud. Vi brukar stänga av våra gravida, men oftast inte så här tidigt eftersom det är allmän hotbild. Den här gången var det riktat. Får se vad som händer.

Nä är inte så glad åt kräkningarna, eftersom det varit en väldigt strulig IVF-graviditet med tvillingar som resulterat i missfall på ena så har vi inte gjort annat än sprungit på gyn. Så 8 UL har vi hunnit med och är i v.11 nu. Allt såg toppen ut i måndags på senaste kollen. Nu blir det inskrivning imorgon, sedan KUB om någon vecka och sedan kommer ju RUL.
  • Kpax

Jag fick för mig igår kväll att fostret hade dött, och den känslan hänger i lite, om än svagare. Ska jag analysera mig själv skulle jag gissa att det beror på att vi berättade för våra föräldrar igår, och att jag nu känner lite prestationsångest. Det och att jag kände ilande hugg på sidorna av livmodern, jag har tidigare haft lite molvärk och svagare "sträckningar", det kändes mer normalt.

Illamåendet kommer smygande nu, så det är väl ingen fara antar jag. Jag är i v 12 (11+2).

• Tjollahopp

Var på hälsosamtal idag. Jätte bra bm!! Fick ett ultraljud bokat nästa vecka!!!: )

ska bli spännande. Är i v 11 (10:6) idag!

• Kpax
    Tjollahopp skrev 2014-08-14 11:36:13 följande:

Var på hälsosamtal idag. Jätte bra bm!! Fick ett ultraljud bokat nästa vecka!!!: )

ska bli spännande. Är i v 11 (10:6) idag!

Åh vad kul med UL så tidigt! Vilket landsting tillhör du? Jag bor i Västmanland och får vänta till v 18-20.
  • Tjollahopp

Skåne ! Men min moderkaka lossna i förra graviditeten när ja gått över 10 dagar så dem

Ville ha extra koll nu. De tackar man ju inte nej till! Va helt inne på att få vänta till v 18 : )