• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • RoZ29
    Kpax skrev 2014-08-15 09:41:24 följande:
    Om jag fattat saken rätt är det mer korrekt att gå efter äl, men min bm frågade inte ens efter den när hon snurrade på sin lilla bricka och fick fram bf.

Jag valde att gå på hennes datum, så slipper jag hålla reda på två olika och blanda ihop. Man blir ju ändå justerad på ul. Dessutom var hennes BF-datum tidigare än det jag fick fram, och jag slipper gärna missfallsångesten så fort som möjligt! ;)
    Det är sant. BM ska jag träffa om 2 veckor och UL är en vecka efter det.. Vill gärna veta nu när jag skaffat den där gravidappen :)
  • Längtan1986

har inte vart inne så ofta, men är orolig över en sak å undrar om någon har haft samma ?

Sedan veckan innan jag  plussade har jag haft bruna flytningar som varit nästan varje dag och mer eller mindre. Har gjort VUL två ggr. Senaste va den 31a och då fick vi se hjärtat slå fint och hon sa att allt såg bra ut och det fanns absolut inget som indikerade på att detta inte skulle gå bra.

men flytningarna fortsätter och jag är ändå orolig trots alla gravsymtom som hänger kvar. 

Är det någon som haft eller har som jag ?

har nytt UL den 3e

• Lejonhierta

Nej men med förra barnet så hade jag mens två gånger fast jag var gravid. Denna gången har jag ju haft stora blödningar men det beror på missfall på ena tvillingen.

Dina flytningar behöver inte bero eller komma från själva foster och livmoder, det kan vara ett ytligt blodkärl vid livmodertappen eller i slidan, slemhinnorna blir skörare och blöder lättare under graviditet.

• Kaera

Hej tänkte höra om jag kan ansluta mig här? Har bf i månadsskiftet mars/april, mår toppenbra förutom lite trött och värsta kalaskulan på magen så många hemma har redan konstaterat att jag är med barn för har liksom inte gått att dölja. Första barnet för oss så blir nytt liv i dubbelbemärkelse för vi har nyss flyttat från island till sverige och ska ägna dagen åt att utforska vår nya stad

• Nallebjörnis
    Kaera skrev 2014-08-17 09:10:39 följande:

Hej tänkte höra om jag kan ansluta mig här? Har bf i månadsskiftet mars/april, mår toppenbra förutom lite trött och värsta kalaskulan på magen så många hemma har redan konstaterat att jag är med barn för har liksom inte gått att dölja. Första barnet för oss så blir nytt liv i dubbelbemärkelse för vi har nyss flyttat från island till sverige och ska ägna dagen åt att utforska vår nya stad

Såklart Välkommen och Grattis!
    *Michaela Victoria 091216*
  • Kaera
    Nallebjörnis skrev 2014-08-17 10:02:07 följande:

Såklart Välkommen och Grattis!

Tack verkar vara en go tråd det här det lilla jag läst tillbaka, jag tror jag kommer få lite för tidigt så jag satsar på att vara med här också
    kaeras.blogg.se ny blogg om att vara preggo i nya landet
  • Kpax
    Kaera skrev 2014-08-17 09:10:39 följande:

Men shit, har du redan mage? Vad kul!

Jag har bf 2/3 och är bara lönnfet. Ser absolut inte gravid ut. :)
  • HoppasHoppas1

Hej alla! Sedan igår har jag haft bruna flytningar, nästan som brun sparsam mens. Jag har inte ont eller något sådant, men blir ändå oroligt. Jag tog ett grav.test igår och det visade fortfarande ett tydligt plus. Har ni andra haft bruna menslikande flytningar?

• Teresiat

Hoppashoppas - ajdå :/ jag hade lite bruna flytningar i vecka 8 efter sex. Kom typ som tre femkronor, sen gick det en dag med inget alls och sen kom det pyttepytte lite till. Sedan dess har det inte kommit ngt för mig. Är på 11+4 nu.. Har det sluta komma mer nu? Tyvärr är det ju bara att vänta och se.. Ökar det så är det inget bra tecken, men om det avtar så är det säkert ingen fara.. Men förstår din oro. Håller tummarna!