• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • LillLouise84
    jessi84 skrev 2014-08-20 08:49:33 följande:

Vi får göra det gratis. Bor i örebro.

Skit att jag inte bor kvar i Örebro då :-P
  • LillLouise84
    Lola8200 skrev 2014-08-20 09:09:26 följande:

Ja det är nästan varje vecka som man upptäcker nya grejer som man inte direkt tänkte på innan plusset

Läste om hemorrojder..den blir kul

Ang kub-test, måste man vara som en igel eller gravt orolig för att de ska kolla en extra gång? Man vill ju inte vara till besvär,men rul v18 och inget annat innan..det är ju tortyr...man vill ju åtminstone höra hjärtljud innan..och om man berättar för vänner och bekanta innan rul,och sen får veta att nåt är fel.trodde aldrig att jag skulle vara orolig för detta,men men..inte bara förlossningen som skrämmer mig tydligen..

Ska kanske sova mig igenom denna oro som jag sover genom resten av dagen, kanske funkar

Känner likadant, i v18 syns det mycket så då vet alla om att man är gravid, tänk att få reda på då att det är katastrof med bebisen och bli tvungen att göra abort. Jag är väldigt nojig över det
  • RoZ29
    LillLouise84 skrev 2014-08-19 21:30:09 följande:

Det verkar som många av har eller kommer att göra kubtest. Är det något som ni blir erbjudna eller begär själva? Där jag bor får man ett enda ultraljud och det är i vecka 18, thats it. smile4.gif

Vi får den gratis i v12 med ett UL då. Bor i Linköping
  • Kurona

Jag kan inte dölja min mage överhuvudtaget, det syns på långa vägar att jag är gravid, men vill ju inte att alla ska veta innan vecka 12. Har dock insett att min garderob mest innehåller t-shirtar som sitter tajt, även de som inte sitter tajt syns magen i. 

Den blir inte heller mindre, den växer snarare, lika stor när jag ligger ner och står upp typ. Den började växa för en och en halv vecka sen, fast min familj sa att de hade sett magen redan innan det. Vad blir det?! 

KUB-ultraljudet är gratis i Örebro Län, Örebro län erbjuder ganska mycket gratis, på min vårdcentral är det gratis till man är 25 dessutom. Jag har fått ett datum för mitt, det blir den 22 september, när jag är i vecka 14.

Vad säger ni om kalaskulan? Den här bilden tog jag för några minuter sen, kan ni förstå att jag har svårt att dölja den? haha!

• Sunzhine
    Kurona skrev 2014-08-20 09:53:29 följande:

Jag kan inte dölja min mage överhuvudtaget, det syns på långa vägar att jag är gravid, men vill ju inte att alla ska veta innan vecka 12. Har dock insett att min garderob mest innehåller t-shirtar som sitter tajt, även de som inte sitter tajt syns magen i. 

Den blir inte heller mindre, den växer snarare, lika stor när jag ligger ner och står upp typ. Den började växa för en och en halv vecka sen, fast min familj sa att de hade sett magen redan innan det. Vad blir det?! 

KUB-ultraljudet är gratis i Örebro Län, Örebro län erbjuder ganska mycket gratis, på min vårdcentral är det gratis till man är 25 dessutom. Jag har fått ett datum för mitt, det blir den 22 september, när jag är i vecka 14.

Vad säger ni om kalaskulan? Den här bilden tog jag för några minuter sen, kan ni förstå att jag har svårt att dölja den? haha!

Hihi. ...Har också sån mage, allt jobbar ju så långsamt i magen..Svårt att dölja :-/
  • RoZ29
    lovley00 skrev 2014-08-19 21:38:30 följande:

Idag har jag inte gjort annat än å ätit. Är äcklad över mig själv frukost, chesburgare, liten pommesfrites, 10bitar sushi, stort paket glass, middag och nu 2mackor plus ett glas oboy. Alltså vad har jag för fel...

Du är inte ensam! Jag försöker hålla igen men det är inte lätt... Både min mamma och syster gick upp runt 30kg med alla deras barn.. Vill inte detsamma för mig men känns som det kommer bli så ändå..
  • RoZ29
    Kurona skrev 2014-08-20 09:53:29 följande:

Fin mage! Längtar tills det börjar synas på mig med, just nu är/ser jag bara ut å bara fet...

Vi döljer inte graviditeten för våra vänner längre.. Skriver inte ut det på sociala medier men när vi träffar vänner så berättar vi, även att första UL inte är gjord.
  • Kurona
    RoZ29 skrev 2014-08-20 10:57:18 följande:
    Fin mage! Längtar tills det börjar synas på mig med, just nu är/ser jag bara ut å bara fet...

Vi döljer inte graviditeten för våra vänner längre.. Skriver inte ut det på sociala medier men när vi träffar vänner så berättar vi, även att första UL inte är gjord.
    Tack, men tror att det bara är tarmarna som är sega dessvärre :/ Den är lika stor dock som jag var i vecka 20 med sonen... 

Jag är så orolig för missfall dock, vill gärna berätta, men tycker att det skulle vara så jobbigt om något hände med den lilla och alla visste :/ Två och en halv vecka kvar till 12 fullgångna......
  • RoZ29

Jag gick in i vecka 12 idag (om jag räknar sista mensens första dag)