• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • CathrinK
    mlmeliasson skrev 2014-07-18 10:01:54 följande:

Ja strecket är rosa iallafall vad jag kan se.. Bifogar bild på det.. Ska ta ett nytt om några dagar har jag tänkt. Tror båda testerna var lika känsliga. Står att man kan testa sig från och med dag för beräknad mens. Men problemet är att jag vet inte riktigt när det är. Men plus minus 5 dagar på ett ungefär.

Har köpt ett digitalt clearblue test med veckoindikator så tänkte vänta till på måndag eller något och ta det!

Jag köpte ett likadant test och trodde först att det lilla strecket som syns var det strecket som skulle bli om jag var gravid så jag köpte ett nytt och även det visade två streck så jag skulle säga att du är gravid. Ska se om jag kan lägga in mitt test och visa :)

• CathrinK
    ImseVimseSpindel skrev 2014-07-18 08:30:48 följande:

Jag är jättesvullen verkligen. Och det är väldigt jobbigt. Va det med dottern också i början men då va det inte badsäsong:) inte så kul att gå runt i bikini om man inte vill berätta än. Men jag och dottern ska och bada med en kompis och hennes dotter. Vet inte hur det ska gå till haha. Ser ut att va i typ vecka 20.

Nån som har nåt tips? Vad kan man äta som man inte blir svullen av? Får försöka äta så lite som möjligt, men då mår jag inge vidare.

Jag är precis likadan, känner mig jättestor, märker att (ursäkta) avföringen är hård och går inte på toa varje dag som annars brukar. Man säger ju att det syns snabbare med andra barnet men det är ju omöjligt att det syns än. Jättejobbigt är det iallafall. Märkte idag också att mina byxor på jobbet redan är svåra att knäppa. Redan liksom :/

• CathrinK

Var det någon som hade ordnat en facebookgrupp? :) Jag var inne och försökte men jag är inte riktigt haj på detdär!
    Hur går det för allihopa?

• AnnaPanna90

Jag ser strecket :) ser positivt ut

mlmeliasson skrev 2014-07-18 11:42:51 följande:

Denna bilden syns nog strecket tydligare på :)

• mlmeliasson
    CathrinK skrev 2014-07-18 21:50:53 följande:

Jag köpte ett likadant test och trodde först att det lilla strecket som syns var det strecket som skulle bli om jag var gravid så jag köpte ett nytt och även det visade två streck så jag skulle säga att du är gravid. Ska se om jag kan lägga in mitt test och visa :)

Åhh nu blir jag ju ännu mer spänd och förväntansfull!! Grattis till er som plussat iallafall :)

Får se om jag också gör det då på måndag när jag ska ta det digitala testet ????
  • mlmeliasson
    AnnaPanna90 skrev 2014-07-18 22:12:55 följande:

Jag ser strecket :) ser positivt ut

Ja då e det inte bara jag som ser i syne iallafall! Får vänta och se vad nästa test säger *spännande* :)
  • Lejonhierta

Och jag traskar väl också in i tråden, även om vi har en skakig startsträcka.
    Väntar tvillingar med bf 11/3. Dock verkar det som att det kan bli lite strul på vägen så ska in på tredje ultraljudet nu på måndag för att se om det finns hjärtaktivitet i båda hinnsäckarna.
    Varit på hälsosamtal idag, vilket inte kändes direkt nödvändigt för vår del eftersom detta skulle vara sladdisen men är nu barn nr 5 och 6 :)

Magen är gigantisk och går inte att dölja (blev varse så sent som på ICA idag).
    Mår inte så illa, eller jo kanske, torrulkar några gånger per dag och kräks någon gång. Var mer trött förra veckan än nu, men är å andra sidan inne på första semesterveckan och kan slöa som jag behagar.

• CathrinK
    mlmeliasson skrev 2014-07-18 22:24:44 följande:
    Åhh nu blir jag ju ännu mer spänd och förväntansfull!! Grattis till er som plussat iallafall :)

Får se om jag också gör det då på måndag när jag ska ta det digitala testet ????
    Kanske är dumt men jag skriver grattis till dig i förskott ;)
    Tror inte änns du behöver göra något test eller änns vänta ;) Jag gjorde ett test direkt efter. Lägger in det också så får du se ;)

Detta testet tog jag ca 1 timme efter det första :)

• CathrinK

Med lite hjälp av sambon har jag gjort en fb sida, den heter Mars mammor 2015 :) Kan ni inte hitta den (eftersom den är hemlig) så kan ni väl skriva in era namn så kan jag försöka lägga till er :)

Svar på tråden Bf mars 2015