• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • mlmeliasson

Hejsan!

På uppdrag av min mamma då jag varit otroligt trött den senaste veckan tog jag ett graviditetstest från aco i morse med morgonurin. Detta visade ett jätte svagt streck och det vanliga kontrollstrecket då såklart. Undrar om någon annan varit med om detta? ska dock tilläggas att man ser det med blotta ögat utan att anstänga sig så det syns tydligare i verkligheten än på bild, men även där ser man det.

Tog nyss ett annat test från rfsu, alltså inte morgonurin och det har bara gått cirka 4 timmar sedan jag var på toa sist, och detta test visade inget streck alls, bara helt vitt!

Är jag gravid eller inte? Vad tror ni?

Ska såklart vänta några dagar med att ta ett nytt men man vill ju såå gärna veta nu nu nu!! :P

• Annette79
    mlmeliasson skrev 2014-07-18 00:09:20 följande:

Hejsan!

På uppdrag av min mamma då jag varit otroligt trött den senaste veckan tog jag ett graviditetstest från aco i morse med morgonurin. Detta visade ett jätte svagt streck och det vanliga kontrollstrecket då såklart. Undrar om någon annan varit med om detta? ska dock tilläggas att man ser det med blotta ögat utan att anstänga sig så det syns tydligare i verkligheten än på bild, men även där ser man det.

Tog nyss ett annat test från rfsu, alltså inte morgonurin och det har bara gått cirka 4 timmar sedan jag var på toa sist, och detta test visade inget streck alls, bara helt vitt!

Ska såklart vänta några dagar med att ta ett nytt men man vill ju såå gärna veta nu nu nu!! :P

RFSU testet, mäter det från 50 eller är det det som man kan ta innan bim? Annars är det nog så att aco testet är känsligare än det andra... Jag skulle pröva med ett Clearblue digitalt, dör står det med text "gravid" eller "inte gravid" så slipper man grubbla ;) Lycka till!
  • AnnaPanna90
    mlmeliasson skrev 2014-07-18 00:09:20 följande:

Hejsan!

Ett plus är ju alltid ett plus, men ta ett nytt test med morgonurin :) strecket du fick, är det rosa?
  • ImseVimseSpindel

Jag är jättesvullen verkligen. Och det är väldigt jobbigt. Va det med dottern också i början men då va det inte badsäsong:) inte så kul att gå runt i bikini om man inte vill berätta än. Men jag och dottern ska och bada med en kompis och hennes dotter. Vet inte hur det ska gå till haha. Ser ut att va i typ vecka 20.

Nån som har nåt tips? Vad kan man äta som man inte blir svullen av? Får försöka äta så lite som möjligt, men då mår jag inge vidare.

• lisenlisen
    ImseVimseSpindel skrev 2014-07-18 08:30:48 följande:

Jag är jättesvullen verkligen. Och det är väldigt jobbigt. Va det med dottern också i början men då va det inte badsäsong:) inte så kul att gå runt i bikini om man inte vill berätta än. Men jag och dottern ska och bada med en kompis och hennes dotter. Vet inte hur det ska gå till haha. Ser ut att va i typ vecka 20.

Nån som har nåt tips? Vad kan man äta som man inte blir svullen av? Får försöka äta så lite som möjligt, men då mår jag inge vidare.

Hej

Undvik laktos, gluten, tuggummi, broccoli, bönor, kolsyrad dryck, lök och annat som är gasbildande. Även kolhydrater kan vara bra att minska på. Du kan äta mycket protein - ägg, kyckling osv. Det brukar funka för mig. Har själv problem med svullen mage. 
  • Evening primrose

mlmeliasson

Ant var koncentrationen högre på morgonen å sen blev urinen för utspädd, var strecket rosa så har testet hittat hcg i sån mängd att d går att fånga upp olika test är olika känsliga, var d på morgonen känsligare än d senare?

Testa igen om 48 h, när är d tänkt du ska ha mens?

♡ Lilla E ♡
  • mlmeliasson

Ja strecket är rosa iallafall vad jag kan se.. Bifogar bild på det.. Ska ta ett nytt om några dagar har jag tänkt. Tror båda testerna var lika känsliga. Står att man kan testa sig från och med dag för beräknad mens. Men problemet är att jag vet inte riktigt när det är. Men plus minus 5 dagar på ett ungefär.

Har köpt ett digitalt clearblue test med veckoindikator så tänkte vänta till på måndag eller något och ta det!

• Frajhaj

Teresiat - jag skrev ett meddelande till dig :) 

Jag är beräknad till den 19 Mars. När är du beräknad? 

Vad roligt för alla! 

• Annette79
    mlmeliasson skrev 2014-07-18 10:10:14 följande:

Annette79 vad menar du med ifall det mäter från 50?

Styrkan på testet, står om den mäter från 25 el 50ml/ul Alltså den mängd Hcg man har i kroppen, hormonet man får när man är gravid. CB mäter från 25 vilket brukar kunna ge utslag från 4 dagar före mens. Sen är alla olika och utvecklar sitt hcg i kroppen olika snabbt, så vissa kan ju plussa före BIM och visa måste vänta en vecka efter BIM :)) Lycka till!
Svar på tråden Bf mars 2015