• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • mlmeliasson
    CathrinK skrev 2014-07-18 23:02:27 följande:

Kanske är dumt men jag skriver grattis till dig i förskott ;)

Tror inte änns du behöver göra något test eller änns vänta ;) Jag gjorde ett test direkt efter. Lägger in det också så får du se ;)

Detta testet tog jag ca 1 timme efter det första :)

Ja men där ser man ju jätte tydligt att där finns ett rosa streck!! Grattis :)

Hehe tack du, men vi får se hur det slutar på måndag. Vågar inte hoppas på för mycket, då blir man bara ännu mer besviken. Så håll tummarna för mig hihi :)
  • CathrinK
    mlmeliasson skrev 2014-07-18 23:12:52 följande:
    Ja men där ser man ju jätte tydligt att där finns ett rosa streck!! Grattis :)

Hehe tack du, men vi får se hur det slutar på måndag. Vågar inte hoppas på för mycket, då blir man bara ännu mer besviken. Så håll tummarna för mig hihi :)
    Ja, tack :)
    Håller tummar och tår, skriv här så fort du fått resultat, negativt som positivt :)
  • ImseVimseSpindel
    Lejonhierta skrev 2014-07-18 22:50:48 följande:

Och jag traskar väl också in i tråden, även om vi har en skakig startsträcka.

Väntar tvillingar med bf 11/3. Dock verkar det som att det kan bli lite strul på vägen så ska in på tredje ultraljudet nu på måndag för att se om det finns hjärtaktivitet i båda hinnsäckarna.

Varit på hälsosamtal idag, vilket inte kändes direkt nödvändigt för vår del eftersom detta skulle vara sladdisen men är nu barn nr 5 och 6 :)

Magen är gigantisk och går inte att dölja (blev varse så sent som på ICA idag).

Mår inte så illa, eller jo kanske, torrulkar några gånger per dag och kräks någon gång. Var mer trött förra veckan än nu, men är å andra sidan inne på första semesterveckan och kan slöa som jag behagar.

Va mysigt med tvillingar:) det skulle jag vilja vara med om:)

Varför har startsträckan varit skakig? Fast Hur? Kanske är bättre att fråga
  • skarlsson84

Lägg till mig saga salonen granforsen:)

Är det fler som har klåda över magen? Jag har bf 11/3

CathrinK skrev 2014-07-18 23:10:19 följande:

Med lite hjälp av sambon har jag gjort en fb sida, den heter Mars mammor 2015 :) Kan ni inte hitta den (eftersom den är hemlig) så kan ni väl skriva in era namn så kan jag försöka lägga till er :)

• lindgrenmaria91

Med lite hjälp av sambon har jag gjort en fb sida, den heter Mars mammor 2015 :) Kan ni inte hitta den (eftersom den är hemlig) så kan ni väl skriva in era namn så kan jag försöka lägga till er :)

Maria Lindgren - Kalmar
  • Lejonhierta
    ImseVimseSpindel skrev 2014-07-18 23:52:48 följande:
    Va mysigt med tvillingar:) det skulle jag vilja vara med om:)

Varför har startsträckan varit skakig? Fast Hur? Kanske är bättre att fråga
    Fick ett MA i höstas med komplikationer, blödde massor både pga missfallet men mest pga att jag har ett åderbråck på benet som går att följa via blygdläpp, slida, livmoder och det fick tuppjuck då. Än sålänge bara en liten blödning denna gången men har rejält ont så fick komma in i söndags för att kolla så det inte är utomkvedshavandeskap, vilket de inte kunde avskriva. Bara det att i söndags så var vi inte riktigt överens jag och läkaren av vad vi såg. Jag sa att där är ju en hinnsäck om än liten varpå hon svarade nej, den är ditt kejsarsnittsärr och där vill vi inte ha en graviditet -på ärret och så långt ner, det r absolut inte bra. Så hon letade vidare och hittade något högt upp och "på rätt" ställe  i livmodern som hon benämnde uppklarning men där jag sa nja. (haft stuteri i många år och är både van och relativt duktig att se på ultraljud och hinnblåsa på människor och häst skiljer sig inte nämnvärt åt i början ;)
    Hcg prov togs och vi skulle åter i tisdags, den läkaren tyckte inte det var lönt att titta men gjorde det ändå och sa: ser du någon skillnad sen 1½ dygn? Ehh jo, det jag sa var hinnblåsan har växt och vänta lite, där sitter en till strax bakom. Hon höll med, men sen var vi lite oense för jag såg att den första är rund och fin medan den andra är oval och lite mer diffus. De sitter dikt an mot varandra så det kan vara enäggstvillingar. Det var även svårt att se något i säckarna mer än skuggor och det kan bero på vinkeln etc. så ska åter på måndag för att kolla om vi har hjärtaktivitet i båda, vilket jag ju skulle bli förvånad om det är.

Har dessutom väntat tvillingar då jag väntade andra barnet men förlorade den ena på vägen på liknande sätt men i v 10. Vilket inte är helt ovanligt. Då gjorde man tidigt UL pga att man hade bäckenröntgat mig strax innan jag insåg att jag var gravid.
  • tovemaja

Tove Askling
  • carro90

Åhhh, vår labradortik på 8 mån började sitt första löp igår... så nu känns det som om att jag inte gör mycket annat än att gå o torka blod efter henne. Inget jobbigt om det inte hade varit så varm, jag blir yr varje gång jag böjer mig, har växtvärk i magen o mår illa... Dagens i-landsproblem?  Måste få klaga lite känner jag Tyst

• skarlsson84

Bor du i Kalmar? :) då är det bara 7 mil mellan oss jag bor i högsby:)

lindgrenmaria91 skrev 2014-07-19 08:11:23 följande:

Maria Lindgren - Kalmar

Svar på tråden Bf mars 2015