• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • jessi84
    Heltanonym skrev 2014-07-21 01:43:10 följande:

Plussade idag och är "preliminärt" beräknad till 10/3 -15 om allt går som vi vill, det blir då andra barnet och första blir då 11 månader. Bor i örebro!

Kul med en örebroare =)

Jag bor också i örebro. Väntar vårt 1:a barn.

Ålder?
  • jessi84

Varit lugnt nu på morgonen. Hade dock inte varit vaken så länge då man åt frukost men nu efter frukost har jag börjat må små illa. Kanske är vanligt?

Lite små ont i magen också.

• lisenlisen
    jessi84 skrev 2014-07-21 08:04:30 följande:

Varit lugnt nu på morgonen. Hade dock inte varit vaken så länge då man åt frukost men nu efter frukost har jag börjat må små illa. Kanske är vanligt?

Lite små ont i magen också.

Har också mått illa efter jag ätit ett par dagar. Men tycker inte att jag har så mkt symtom generellt. 
  • jessi84
    lisenlisen skrev 2014-07-21 08:12:34 följande:

Har också mått illa efter jag ätit ett par dagar. Men tycker inte att jag har så mkt symtom generellt. 

Har inte haft så mycket jag heller men börjat lite smått nu ihelgen.

Har semester nu i 2 veckor så hoppas den inte förstörs pga att jag mår dåligt. Ska vara borta lite.
  • lisenlisen
    jessi84 skrev 2014-07-21 09:17:23 följande:
    Har inte haft så mycket jag heller men börjat lite smått nu ihelgen.

Har semester nu i 2 veckor så hoppas den inte förstörs pga att jag mår dåligt. Ska vara borta lite.
    Håller tummarna för att du slipper det. Har också semester från onsdag och tre veckor framåt. Ska skylla på att jag tar penicillin när jag träffar folk. Brukar annars dricka måttligt men med jämna mellanrum - tackar aldrig nej i vanliga fall! 
  • Nallebjörnis
    Heltanonym skrev 2014-07-21 01:43:10 följande:

Plussade idag och är "preliminärt" beräknad till 10/3 -15 om allt går som vi vill, det blir då andra barnet och första blir då 11 månader. Bor i örebro!

Grattis och välkommen
    Skumbollen skrev 2014-07-21 07:48:15 följande:

Godmorgon! Jag hoppar gärna in här :)

Väntar andra barnet i mitten av mars, min första är snart tio månader så det blir tätt mellan dem minst sagt :)

På torsdag har vi läkarbesök och vul, skall bli spännande och se om det är något där :)

Är 33 år och bor i Göteborg

Grattis och välkommen
    *Michaela Victoria 091216*
  • Truestar

Är ni många som fått vul??

Jag försökte få ett men vart nekad även fast ja förklarade att jag fått missfall innan osv och sen att jag till 100 inte vet hur lång ja är gången.. Jag har fått vul med bägge graviditeterna innan pga blödningar osv denna grav har jag hittills inte blödig något iaf..

Fick till svar att det inte är bra att störa fostret och att de bara finns akut tider.. Hmm

• lisenlisen
    Truestar skrev 2014-07-21 10:10:48 följande:

Är ni många som fått vul??

Jag försökte få ett men vart nekad även fast ja förklarade att jag fått missfall innan osv och sen att jag till 100 inte vet hur lång ja är gången.. Jag har fått vul med bägge graviditeterna innan pga blödningar osv denna grav har jag hittills inte blödig något iaf..

Fick till svar att det inte är bra att störa fostret och att de bara finns akut tider.. Hmm

Vad märkligt! Har man fått missfall tidigare har du ju typ rätt till det - det står typ överallt. Men jag bokade, som jag nämnt tidigare i den här tråden, privat så de ställde inga frågor utan sa bara vad det kostade och berättade om undersökningen.

Säg att du blöder så får du en akuttid ;)

Enda sättet att få någonting inom vården är att hitta på. Sorgligt men sant.  
  • Truestar
    lisenlisen skrev 2014-07-21 10:17:07 följande:
    Vad märkligt! Har man fått missfall tidigare har du ju typ rätt till det - det står typ överallt. Men jag bokade, som jag nämnt tidigare i den här tråden, privat så de ställde inga frågor utan sa bara vad det kostade och berättade om undersökningen.

Säg att du blöder så får du en akuttid ;)

Enda sättet att få någonting inom vården är att hitta på. Sorgligt men sant.  
    Ja de är sjukt att de ska vara så men får väl göra så.. Ljuga...

Hon sa att dom Hadde dåligt med tider bara för våra privata kliniker är stängda?! Så provade ringa ett närliggande ställe men var samma där.. Men ska nog ringa iaf igen betalar gärna för mitt vul bara ja får se hur de är där inne.. Tidigare ma så startade ju inte detta av dig sjöv utan upptäcktes vid ett vul att de avstannat osv sp man är ju nojjig liksom...
  • jessi84
    lisenlisen skrev 2014-07-21 09:34:09 följande:

Håller tummarna för att du slipper det. Har också semester från onsdag och tre veckor framåt. Ska skylla på att jag tar penicillin när jag träffar folk. Brukar annars dricka måttligt men med jämna mellanrum - tackar aldrig nej i vanliga fall! 

Tack detsamma.

Ja, skyll på det =)

Jag dricker inte så ofta annars. Var ute och träffa ett par kompisar ute igår (de vet inget) så fick ta alkoholfri dryck men ingen som undra.

Sen ska vi om ett par veckor till en kompis som kanske bor 3 mil från oss så då får jag köpa något alkoholfritt kanske eller läsk för ska säga att jag kör så får köpa läsk.
Svar på tråden Bf mars 2015