• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • RoZ29

Hej! Hoppas jag får vara med här jag med. Är i vecka 7 nu,då vad jag räknat ut självmant borde lilla kondisen komma i mars.

Ringde bm igår och fick tid för inskrivning 21/8 och UL 2/9.

Längtar tills jag får se en krabat på skärmen!

• Truestar
    lisenlisen skrev 2014-07-22 07:13:28 följande:
    Ja det är verkligen märkligt! Pratade med en vän igår som berättade att i hennes län är det rutin att få ett UL i v 11-12 och ett UL i v 18. Hon bor i Norrköping. Det där kan faktiskt vara avgörande för många människor, så det borde vara samma vård i hela Sverige tycker jag. Som exempel kan jag ta min mamma som höll på att få MF med min syster. Hennes livmoderetapp höll inte igen. Just den helgen som hon började blöda var hon på besök hos några vänner som inte bor i Sthlm. På sjukhuset sydde dem och såg till att mamma inte förlorade syrran. När mamma kom tillbaka till Sthlm och berättade för sin BM så sa hon "jasså, sånt gör vi inte i det här landstinget - vi hade låtit det ske". 

Fick du tag i någon på gyn btw? 
    Vad bra dom har de i Norrköping då... Ändå bor ja inte jätte lågt från Norrköping,bor i eskilstuna..

Men vilken tur din mamma hade toppen vård. Å vilken iskall bm som sa så sen!!!

Igår var det fullt när ja ringde gyn så får prova idag å se vad dom säger :) nackdelen är att ja har svårt att ta mig från jobbet denna vecka om ja får tid under arbetstid.. Inte medgörligaste chefen ;) men har semester nästa vecka...
  • lisenlisen
    Truestar skrev 2014-07-22 07:49:47 följande:
    Vad bra dom har de i Norrköping då... Ändå bor ja inte jätte lågt från Norrköping,bor i eskilstuna..

Men vilken tur din mamma hade toppen vård. Å vilken iskall bm som sa så sen!!!

Igår var det fullt när ja ringde gyn så får prova idag å se vad dom säger :) nackdelen är att ja har svårt att ta mig från jobbet denna vecka om ja får tid under arbetstid.. Inte medgörligaste chefen ;) men har semester nästa vecka?
    Nä precis! Bor själv i Sthlm men här är det väl för mycket människor för att det ska fungera antar jag. 

Ja mamma hade tur, men poängen är att det borde vara samma för alla. Så himla sjukt att de gör olika regler - som att liv är olika värda!

Jobbigt med chefen. Säg att du har inflammerade hörselgångar och måste få penicillin. Mycket bra undanflykt då hon knappast kan kolla in i öronen. Haha, har använt den ett par gånger och sagt att det är återkommande så det är inte svårt att använda det igen. Hade själv en jobbig chef tidigare! 
  • lisenlisen
    RoZ29 skrev 2014-07-22 07:34:16 följande:

Hej! Hoppas jag får vara med här jag med. Är i vecka 7 nu,då vad jag räknat ut självmant borde lilla kondisen komma i mars.

Ringde bm igår och fick tid för inskrivning 21/8 och UL 2/9.

Längtar tills jag får se en krabat på skärmen!

Grattis! Är också i vecka 7 (6+4) och enligt min beräkningar bör han eller hon komma den 13:e mars. Har UL i vecka 9 (6 aug) - ska bli mycket spännande! Har bara gjort VUL tidigare och det var inte så himla spännande av flera anledningar.

Har du märkt av några symtom ännu? 
  • jessi84
    lisenlisen skrev 2014-07-22 08:03:42 följande:

Grattis! Är också i vecka 7 (6+4) och enligt min beräkningar bör han eller hon komma den 13:e mars. Har UL i vecka 9 (6 aug) - ska bli mycket spännande! Har bara gjort VUL tidigare och det var inte så himla spännande av flera anledningar.

Har du märkt av några symtom ännu? 

Jag är på samma datum som dig =)

Ska på infomöte om tex ultraljud m.m 4/8 sen inskrivning 20/8. Får se vad de säger om UL och när man kommer få göra det.
  • lisenlisen
    jessi84 skrev 2014-07-22 08:11:28 följande:
    Jag är på samma datum som dig =)

Ska på infomöte om tex ultraljud m.m 4/8 sen inskrivning 20/8. Får se vad de säger om UL och när man kommer få göra det.
    Spännande! Skulle vi döpa barnen efter vilken dag de är födda på så skulle vi få varsin Greger. Hoppas det inte blir flickor isf ;) :P 

Jag har UL 6 aug och inskrivning 12 aug. Får ni separata möten för info om UL? 

Jag bor i Sthlm och till mig sa de att rutinultraljudet sker mellan v 18 och 20. 
  • Truestar
    lisenlisen skrev 2014-07-22 08:01:11 följande:
    Nä precis! Bor själv i Sthlm men här är det väl för mycket människor för att det ska fungera antar jag. 

Ja mamma hade tur, men poängen är att det borde vara samma för alla. Så himla sjukt att de gör olika regler - som att liv är olika värda!

Jobbigt med chefen. Säg att du har inflammerade hörselgångar och måste få penicillin. Mycket bra undanflykt då hon knappast kan kolla in i öronen. Haha, har använt den ett par gånger och sagt att det är återkommande så det är inte svårt att använda det igen. Hade själv en jobbig chef tidigare! 
    Haha bra ursäkt tack ;)

Väntar på att gyn ska ringa nu fick en avvikning på mitt jobb idag så slutar vid lunch så hoppas på att kunna få en tid då de skulle ju va super...

Ja det borde verkligen va samma för alla överallt.. Förstår inte varför de ska göra så himla olika?!
  • Maria Theres
    tovemaja skrev 2014-07-19 10:13:58 följande:
    Tove Askling
    Men det finns ju redan en fb-sida..?
  • Truestar
    Maria Theres skrev 2014-07-22 09:21:19 följande:
    Men det finns ju redan en fb-sida..?
    Hur kommer man med i fb sidan?
  • jessi84
    lisenlisen skrev 2014-07-22 08:24:33 följande:

Spännande! Skulle vi döpa barnen efter vilken dag de är födda på så skulle vi få varsin Greger. Hoppas det inte blir flickor isf ;) :P 

Jag har UL 6 aug och inskrivning 12 aug. Får ni separata möten för info om UL? 

Jag bor i Sthlm och till mig sa de att rutinultraljudet sker mellan v 18 och 20. 

På mötet (hälsosamtal) i fredags sa de inte så mycket. Får se vad de säger om detta 4/8. Får hoppas de pratar lite om ul.
Svar på tråden Bf mars 2015