• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • Pyret 85

Jag lyckades somna om en stund imorse efter kräket men mådde lika illa när jag vaknade och fick kräkas igen. Men sen försvann det. 

• Fiiaa

Hej! Följt er ett tag, inte vågat skriva här. Har lång historia bakom mig, kort om den, vi hade försökt ca 1 år hände inget,gjorde utredning visade att jag har pco mannen slöa simmare. Åt 4 hormonkurer, tog sig inte detta va vår/sommar 2013, i väntan på ivf som skulle starta i sep 2013 lyckades vi själva i aug men fick ett så kallat MA i oct v 12.

Efter de har vi ätit ytligare 5 kurer med hormoner för att stimulera ägglossning. Inte lyckats, nu har vi stått i kö sen april till ivf igen, men de omöjliga har hänt, vi har lyckats själva igen, är i 6+1 enligt vul idag 6+3 och de fanns ett tickande hjärta. Jag hoppas de går vägen denna gången. Har försökt 2,5 år nu!!

• Nallebjörnis
    Fiiaa skrev 2014-07-21 17:55:54 följande:

Hej! Följt er ett tag, inte vågat skriva här. Har lång historia bakom mig, kort om den, vi hade försökt ca 1 år hände inget,gjorde utredning visade att jag har pco mannen slöa simmare. Åt 4 hormonkurer, tog sig inte detta va vår/sommar 2013, i väntan på ivf som skulle starta i sep 2013 lyckades vi själva i aug men fick ett så kallat MA i oct v 12.

Efter de har vi ätit ytligare 5 kurer med hormoner för att stimulera ägglossning. Inte lyckats, nu har vi stått i kö sen april till ivf igen, men de omöjliga har hänt, vi har lyckats själva igen, är i 6+1 enligt vul idag 6+3 och de fanns ett tickande hjärta. Jag hoppas de går vägen denna gången. Har försökt 2,5 år nu!!

Grattis och välkommen och håller tummarna
    *Michaela Victoria 091216*
  • Pyret 85

åh hoppas det går hela vägen nu. håller tummar och tår! Grattis!
  • Heltanonym
    jessi84 skrev 2014-07-21 13:52:15 följande:
    Kul =)

Kanske kan få till en fika med några från örebro =)
    Ja! Det är en gäng mammor som faktiskt ska ses i Stadsparken den 27 och umgås, kanske något du vill följa med på? :)
  • Lejonhierta
    ImseVimseSpindel skrev 2014-07-20 08:30:22 följande:
    Det låter komplicerat, men va skönt att du får göra massa kontroller. Hoppas allt går bra nu?
    Varit på ny kontroll idag, ena fostret mår bra, ett tickande hjärta och enligt mätning en dag kortare än jag är gången dvs inom felmarginal. Det andra fostret har växt men är bara två tredjedelar så stort som tvillingen och det var med nöd och näppe vi kunde se hjärtslag. Läkaren (ännu en ny) sa att det är fortfarande för tidigt för att säga åt vilket håll det går men han lät inte så pessimistisk som jag är. Nytt UL satt till 11/8.

Både sambon och jag känner oss väl omhändertagna och inget ifrågasättande eller misstro från läkarna. Har fortfarande en del vätska i buken och är därmed fortsatt överstimulerad.

Kräks varje dag och har en rulle soppåsar till hand. Hann dock inte nu ikväll då jag tog ned tvätten från torkvindan, så la en rejälspya på gruset och dottern gjorde STOOOORA ögon och sedan gick drevet för brorsorna :P , den store som fyller 15 om två veckor frågade innan i em : morsan är du gravid? Euhm..... vill ju suga lite till på det eftersom det är lite skakigt. Är nog rätt kört. :S
  • lisenlisen

Grattis - vilken fantastisk känsla det måste vara :) Det kommer säkert gå super! Läste någonstans att om man kan se hjärtat på UL så är risken för MF minimal :) :) :) 
  • lisenlisen
    Truestar skrev 2014-07-21 13:51:21 följande:
    Konstig att de är så olika från olika län.. Jag provade Ringa gyn men fanns inga mer Tele tider idag sp får på det igen imorn..

Dom kanske inte tog mig på allvar då jag bodde i annat län förut då ja födde mina barn å även där jag fick ma.. Men ska prova och se imorn vad dom säger.

Jag mår sjukt illa å brösten har blivit större så är väl positivt de iaf att man har känningar :)

Ni som har vart gravida innan har ni gått upp mycket i vikt under era graviditeter??

Ja har gått upp 25 å 28 kg på mina tidigare graviditer men denna gång håller jag nog igång mer för ja både tränar och har ett jobb där jag inte sitter still så återstår och se om man blir en strandad valross denna gång med haha ????
    Ja det är verkligen märkligt! Pratade med en vän igår som berättade att i hennes län är det rutin att få ett UL i v 11-12 och ett UL i v 18. Hon bor i Norrköping. Det där kan faktiskt vara avgörande för många människor, så det borde vara samma vård i hela Sverige tycker jag. Som exempel kan jag ta min mamma som höll på att få MF med min syster. Hennes livmoderetapp höll inte igen. Just den helgen som hon började blöda var hon på besök hos några vänner som inte bor i Sthlm. På sjukhuset sydde dem och såg till att mamma inte förlorade syrran. När mamma kom tillbaka till Sthlm och berättade för sin BM så sa hon "jasså, sånt gör vi inte i det här landstinget - vi hade låtit det ske". 

Fick du tag i någon på gyn btw? 
  • lisenlisen

Är det fler som mår illa på kvällen? De tillfällen jag har mått illa under graviditeten har det varit på kvällen. Igår kväll drack jag lite misosoppa och mådde mycket bättre efteråt. Kan starkt rekommendera det! 

• jessi84
    Heltanonym skrev 2014-07-21 20:53:20 följande:

Ja! Det är en gäng mammor som faktiskt ska ses i Stadsparken den 27 och umgås, kanske något du vill följa med på? :)

Jasså =)

Är kommande barn beräknade olika tider?

Hur många är ni? Vad gör ni?

Menar du 27:e varje månad?

Känns skumt att bara komma dit och veta att ni är den gruppen =)
Svar på tråden Bf mars 2015