• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • smalljey

Alltså jäklar vilken fart det är här hemma nuförtiden!! Hon drar fram genom lägenheten som en virvelvind! Vänder man ryggen åt henne nån sekund så är hon på andra sidan rummet när man vänder sig tillbaka. Känns som att jag säger "nej, nej! Aj, aj!" Konstant nu. Alla teknikprylar; sladdar, datorer, mobiler, fjärrkontroller är 10 gånger roligare än hennes egna leksaker så allt måste gömmas nu. Och så har hon börjat resa sig upp oxå så man måste vara där och titta varje sekund så hon inte drar sig upp och glider ner igen *puh*. Men det är så jäkla häftigt att hon utvecklas så oerhört! Vi var på 50-årsfest i lördags och hon fick så mkt beröm för att hon var så otroligt glad och charmig. Då blir man stolt!

• smalljey
    soffipropp1987 skrev 2014-12-16 07:35:21 följande:

Åh nu har jag lagt ut en av mina bästa vänner (hästen) till försäljning. Fick en klump i magen och hade svårt att somna igår kväll... Det är ett tufft beslut att ta!

Vi har även bokat tid till hunden för kastrering på torsdag. Har man inte så mycket att göra så får man skaffa sig saker att göra.

Fy vad jobbigt med hästen! men tänk att hon/han kommer hamna hos nån som ger all tid och kärlek och du slipper slitas mellan häst och bebis. Kram!
  • ellami
    smalljey skrev 2014-12-16 09:51:22 följande:

Alltså jäklar vilken fart det är här hemma nuförtiden!! Hon drar fram genom lägenheten som en virvelvind! Vänder man ryggen åt henne nån sekund så är hon på andra sidan rummet när man vänder sig tillbaka. Känns som att jag säger "nej, nej! Aj, aj!" Konstant nu. Alla teknikprylar; sladdar, datorer, mobiler, fjärrkontroller är 10 gånger roligare än hennes egna leksaker så allt måste gömmas nu. Och så har hon börjat resa sig upp oxå så man måste vara där och titta varje sekund så hon inte drar sig upp och glider ner igen *puh*. Men det är så jäkla häftigt att hon utvecklas så oerhört! Vi var på 50-årsfest i lördags och hon fick så mkt beröm för att hon var så otroligt glad och charmig. Då blir man stolt! smile2.gif

Oj vilken duktig tjej! Sonen tar sig också fram fort som tusan nu men inte på alla fyra utan han ålar än, däremot har han inte försökt resa sig än MEN jag förstår inte varför alla sladdar, teknikprylar, fjärrkontroll osv är sååååå roliga för det är samma agenda här!? Lägger fram massa sjungande blinkande färgglada leksaker men nej, ser han min telefon, en stängd laptop, sladden eller fjärkontrollen så blir det sån fart i han för att få tag på det! Varför?! Haha.. Sen har han börjat öppna nedersta lådan i köket, jätteroligt att vara där och pilla när mamma lagar mat, rädd att han ska slå i huvudet eller klämma sig. Och så ska han röja ner allt från tv bänkens hylla (den som finns under tvn som han kan nå från magen) minst några gånger om dagen, snart åker prylarna väck ;)
  • Asjak

Men ni kan ju inte ha bebisar som är födda samma månad som min!!

Vet att man inte ska jämnföra men min lilla skrutt kan inte ens sitta ännu och era börjar stå och ålar/kryper??

• Kela1981
    Asjak skrev 2014-12-16 10:08:05 följande:

Vet att man inte ska jämnföra men min lilla skrutt kan inte ens sitta ännu och era börjar stå och ålar/kryper??

Ha ha ha... Oroa dig inte,min är lika som din :) Sitter ibland men det är hyfsat vingligt, står gör hon inte alls, har börjat trycka sig upp på armarna när hon ligger på mage men fattar inte att hon måste upp på benen också. Lägger sig som en säl och försöker hoppa fram på mage ha ha ha... Ibland lyckas hon trycka sig lite bakåt men det är absolut ingenting hon gör medvetet :)

Se det som lugnet före stormen, snart får vi också jaga ålande bebisar runt hela huset ;)
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-12-16 07:35:21 följande:

Åh nu har jag lagt ut en av mina bästa vänner (hästen) till försäljning. Fick en klump i magen och hade svårt att somna igår kväll... Det är ett tufft beslut att ta!

Vi har även bokat tid till hunden för kastrering på torsdag. Har man inte så mycket att göra så får man skaffa sig saker att göra.

Vad tråkigt med hästen men se det som att den nu kommer att få den uppmärksamhet den behöver utan att du behöver känna dåligt samvete. Kram på dig <3
  • Kela1981
    smalljey skrev 2014-12-16 09:51:22 följande:

Alltså jäklar vilken fart det är här hemma nuförtiden!! Hon drar fram genom lägenheten som en virvelvind! Vänder man ryggen åt henne nån sekund så är hon på andra sidan rummet när man vänder sig tillbaka. Känns som att jag säger "nej, nej! Aj, aj!" Konstant nu. Alla teknikprylar; sladdar, datorer, mobiler, fjärrkontroller är 10 gånger roligare än hennes egna leksaker så allt måste gömmas nu. Och så har hon börjat resa sig upp oxå så man måste vara där och titta varje sekund så hon inte drar sig upp och glider ner igen *puh*. Men det är så jäkla häftigt att hon utvecklas så oerhört! Vi var på 50-årsfest i lördags och hon fick så mkt beröm för att hon var så otroligt glad och charmig. Då blir man stolt! smile2.gif

Oj vad hon är duktig!!! Än så länge slipper jag att jaga A men jag anar att det inte är så längre till. Rätt vad det är så kommer dom på hur dom ska göra och då blir det livat här hemma :) Nej,nej och aj, aj är nog något vi får vänja oss vid ett bra tag framöver ;)
  • smalljey
    ellami skrev 2014-12-16 09:59:38 följande:
    Oj vilken duktig tjej! Sonen tar sig också fram fort som tusan nu men inte på alla fyra utan han ålar än, däremot har han inte försökt resa sig än MEN jag förstår inte varför alla sladdar, teknikprylar, fjärrkontroll osv är sååååå roliga för det är samma agenda här!? Lägger fram massa sjungande blinkande färgglada leksaker men nej, ser han min telefon, en stängd laptop, sladden eller fjärkontrollen så blir det sån fart i han för att få tag på det! Varför?! Haha.. Sen har han börjat öppna nedersta lådan i köket, jätteroligt att vara där och pilla när mamma lagar mat, rädd att han ska slå i huvudet eller klämma sig. Och så ska han röja ner allt från tv bänkens hylla (den som finns under tvn som han kan nå från magen) minst några gånger om dagen, snart åker prylarna väck ;)
    Hahaha, ja eller hur!! Varför inte leka med allt det färgglada för?? Nä min kravlar bara oxå, drar sig fram så sjukt fort! Och ja herregud alla "faror" man ser överallt nu! Alla vassa kanter, klämningsrisker, saker som kan falla ner i huvudet om de små fingrarna når...man är så otroligt mammig och nojig nu
  • smalljey
    Asjak skrev 2014-12-16 10:08:05 följande:

Det är ju så otroligt olika, så du behöver inte känna så! Det går över en natt bara så har de hajat grejen och man förstår inte alls vart det kom ifrån. Min har istället inte fått sin första tand än som de flesta av era bebisar verkar ha fått

Sen var jag själv tydligen väldigt snabb som bebis så hon har säkert ärvt min otålighet
  • nica

En sak brukar vara att om bebisen utvecklas snabbt i motoriken är de lite långsammare med talet och tvärtom

Sen har min dotter storebröder att apa efter:-P

Svar på tråden Junibebisar 2014