• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981

Asjak: nja jag vet inte om jag blev så imponerad egentligen. Hon hostade ändå men kanske inte riktigt lika mycket. Däremot så har hon nu i 3 nätter fått sova på en tempurkudde som liksom sluttar åt ena hållet och det verkar vara super! Den är ju lite fastare också så hon kommer upp med huvudet och överkroppen. Så har du en sån hemma så prova om den kan hjälpa henne. Första natten hon använde den så vaknade hon inte förrän halv fem första gången, somnade om och sov till halv åtta!

Det skadar ju inte att prova med löken så ge det ett försök om hon är mycket hostig :)

• soffipropp1987

Har ansökt om förskoleplats till L. Min lilla skrutt blir så stor! Han kommer vara 13,5 månader när han börjar. Jag ville varit hemma till efter jul och nyår men omständigheterna har ändrats och jag vill inte tillbaka till min katastrofala arbetsplats så jag ska söka in till skolan i höst istället. Tycker han är lite för liten för att släppa iväg till förskolan, men nu måste vi.

• Humlan26

Nu börjar jag med att skriva peppar peppar.... Men från att ha vaknat varje till varannan timme hela livet har vår kille börjat vakna två till tre gånger per natt. Han kan dessutom somna om själv ibland. Superskönt! Hoppas att det håller i sig. Den förändring vi gjort är att han äter middag vid fem, halv sex. Sen gröt vid sju och välling vid åtta. Sen får han en flaska välling till när han vaknar första gången, vilket brukar vara efter ca två timmar. Proppar honom med mat alltså!

Första barnet född 9/7
  • Åttiotalist

Min prinsessa har både feber och är förkyld. Jättejobbigt och vi får inte sova något, vilket vi är ovana med hittills.. Tråkigt också när vi precis har flyttat ner till Bryssel och har mycket att ordna för att göra oss hemmastadda. 

• nica

Fy för denna års tiden min bebis är förkyld och sover inte på nätterna mellan grabben fick domen öroninflammation idag

• Asjak

Men usch är alla små sjuka nu?

Kela då tror jag att jag struntar i lök metoden :)

Vad äter era små nu?

Vi ger burkmat, smörgås rån, majskrokar, smakar på vår mat, gröt

Ngt mer kan kan ge nu?

• Axo

Vi har precis blivit friska igen efter en omgång förkylning och feber för hela familjen.

Tänker ofta på hur skönt det är att ha en så pass stor bebis nu när det är de värsta infektionstiderna

infektionstiderna. Skönt att de hunnit bygga upp ett visst immunförsvar!

Nu kryps det för fullt här hemma och idag ställde han sig upp för första gången. Storebrorsan är den stora idolen!

• Axo

Vi har precis blivit friska igen efter en omgång förkylning och feber för hela familjen.

Tänker ofta på hur skönt det är att ha en så pass stor bebis nu när det är de värsta infektionstiderna

infektionstiderna. Skönt att de hunnit bygga upp ett visst immunförsvar!

Nu kryps det för fullt här hemma och idag ställde han sig upp för första gången. Storebrorsan är den stora idolen!

• Kela1981

Usch vad den lilla här hemma hostar :( Det riktigt piper när hon hostar och lite ibland när hon andas :( Längtar tills denna perioden är över med alla sjukdomar!

Här hemma äts det burkmat och smakas på allt som vi äter :) Majskrokar tycker hon är riktigt äckligt ha ha ha.....

A kryper med armarna men fattar inte att benen måste med också så efter ett par tag så hamnar hon på mage, men det listar hon väl ut snart :)

• Asjak

Imorgon ringer jag vårdcentralen, min lilla har vart sjuk i tre veckor och fått mollipect i en vecka men hon blir värre.

Ingen sover här hemma och hon är så trött för hon sover så dåligt och hostar o hostar.

Hon somnade en halvtimme i sin säng, nu sitter hon o sover i mitt knä annars kan hon inte sova.

Svar på tråden Junibebisar 2014