• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981
    Asjak skrev 2015-02-04 20:48:43 följande:

Imorgon ringer jag vårdcentralen, min lilla har vart sjuk i tre veckor och fått mollipect i en vecka men hon blir värre.

Ingen sover här hemma och hon är så trött för hon sover så dåligt och hostar o hostar.

Hon somnade en halvtimme i sin säng, nu sitter hon o sover i mitt knä annars kan hon inte sova.

Oj! Hoppas du får tid direkt så ni kan få hjälp. Krya på henne <3
  • Asjak

Blir att åka till barnakuten när vi har ätit lite, vårdcentralen hade inga fler tider.

• nica
    Asjak skrev 2015-02-05 08:52:15 följande:

Blir att åka till barnakuten när vi har ätit lite, vårdcentralen hade inga fler tider.

Lycka till och hoppas lillan snar blir bra!
  • Kela1981
    Asjak skrev 2015-02-05 08:52:15 följande:

Lycka till! Hoppas ni får ordentlig hjälp så hon blir bra igen <3
  • Kela1981

Har ni sänkt botten på spjälsängen än?

A kan inte sätta sig upp själv men jag antar att det bara är en tidsfråga och man vill ju inte gärna att det ska behöva hända en olycka innan man sänker. Funderar starkt på att göra det till helgen kanske :)

• Asjak

Vi har inte sänkt spjälsängen ännu för hon kan inte heller sätta sig ännu, dessutom sover hon bara i vår säng nu.

Läkaren sa att hon är rejält förkyld och att vi skulle undvika folksamlingar, ut och gå med vagnen ofta så svullnaden lägger sig lite och hög läge med huvudet.

Det var iaf inte lunginflammation eller rs viruset, han sa att förkylningen lätt kan sitta i flera veckor o sedan kan hon bli smittad igen o då börjar det om.... Ahhhh

• Kela1981
    Asjak skrev 2015-02-05 14:50:33 följande:

Vi har inte sänkt spjälsängen ännu för hon kan inte heller sätta sig ännu, dessutom sover hon bara i vår säng nu.

Läkaren sa att hon är rejält förkyld och att vi skulle undvika folksamlingar, ut och gå med vagnen ofta så svullnaden lägger sig lite och hög läge med huvudet.

Det var iaf inte lunginflammation eller rs viruset, han sa att förkylningen lätt kan sitta i flera veckor o sedan kan hon bli smittad igen o då börjar det om.... Ahhhh

Kunde ni inte få något hostdämpande? I alla fall att ge på kvällen så stackarn kan sova? Skönt att veta att det inte är något allvarligt i alla fall :)

Jag sänkte faktiskt sängen redan idag. Vill inte ha en obehaglig överraskning och har väl lite på känn att hon kommer att lista ut det där snart :/
  • Axo
    Asjak skrev 2015-02-05 14:50:33 följande:

Skönt att det inte var något värre, även om man känner sig fruktansvärt maktlös när de små är sjuka.
  • Axo

Jag funderar lite på det här med mat. Malte äter bara mat, slutade själv med ersättning för någon månad sen. Nu äter han två burkar mat och två portioner gröt. Efter maten får han alltid en fjärdedels burk med fruktpure. Vissa dagar vill han knappt ha någon mat alls, kan lyckas få i honom en halv burk om han har något annat att pilla lite med.

Vet inte om det är så att han helt enkelt inte gillar just den, eller om han är så pass uträknande att han vet att han får frukt, som han älskar, efteråt även om han inte äter speciellt mycket.

Kanske skulle vi vänta en stund efter maten innan han får lite frukt.

• soffipropp1987

Vi har inte sänkt sängen än, kommer vänta med det tills han kommer på att man kan ställa sig upp.

Har märkt de senaste dagarna att L ha börjat förstå saker man säger och visar intresse för vissa saker. Bland annat så tittar han upp i taket om man frågar var lampan är. Ser han en lastbil så är det jättespännande. Så himla kul när man kan börja kommunicera litegrann :)

Svar på tråden Junibebisar 2014