• Borkason

Män i glasögon

Detta kunde först ha blivit en "Är killar med glasögon snygga?"-fråga.

Men jag ska vara lite burdus och påstå att ett par glasögon på näsan sänker attraktionsvärdet hos män. Tyvärr. Vår skönhetskultur innehåller ju inte glasögon som attribut. 

Vad säger ni, kvinnor och män med glasögon?

• Svar på tråden Män i glasögon
  • mr me

Jag har nog alltid uppfattat det som ganska (läs väldigt) fult med killar som har glasögon. Själv har jag tidigare nästan uteslutande haft linser på mig när jag inte varit hemma.

På senare tid har jag däremot allt oftare haft glasögon på mig och konstigt nog verkar det som att många kvinnor föredrar män med glasögon. Jag vet inte varför det är så, jag är väldigt förvånas måste jag säga. Kanske är det att man ser mindre "farlig" ut och mer "nördig" och "snäll" ut i glasögon.

• HäckHäxan
    mr me skrev 2014-07-18 01:59:14 följande:

Jag har nog alltid uppfattat det som ganska (läs väldigt) fult med killar som har glasögon. Själv har jag tidigare nästan uteslutande haft linser på mig när jag inte varit hemma.

På senare tid har jag däremot allt oftare haft glasögon på mig och konstigt nog verkar det som att många kvinnor föredrar män med glasögon. Jag vet inte varför det är så, jag är väldigt förvånas måste jag säga. Kanske är det att man ser mindre "farlig" ut och mer "nördig" och "snäll" ut i glasögon.

Nördigt är hett!!!!
  • Efraim Barkbit

Har sagts tidigare detta med kopplingen rill skor.

Är skor och glasögon valda med omsorg, tillika passande för tillfället samt välvårdade så är det attraktivt på både män och kvinnor tror jag.

Mina Wayfarer med matta bågar i svart är jag nöjd med även om man tenderar att hamna i kultur-gubbe-facket

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Illusion

En akademiker med glasögon är ju skithett! Men sen så lever jag i akademiska kretsar just nu, så det kanske beror på det. 

• Illusion
    mr me skrev 2014-07-18 01:59:14 följande:

Snarare mer påläst. 
  • Anonym (m)

det beror helt på mannen skulle jag vilja säga. vissa passar superbra i glasögon!

Har glasögon själv vilka jag borde använda mycket mer än jag gör. Kan ju knappast döma en man då som också har glasögon Glad

• Anonym (....)

Åh, en till "jag tycker så här och då måste det vara en universell sanning-tråd"

• mr me
    Illusion skrev 2014-07-18 13:17:34 följande:
    Snarare mer påläst. 
    Ser man påläst ut bara för att man har glasögon?
  • mr me
    HäckHäxan skrev 2014-07-18 12:44:03 följande:
    Nördigt är hett!!!!
    Ja, så är det kanske. Eller så är det för att man när man har glasögon har bestämt sig för att man den dagen vill vara ful, oattraktiv, ointresserad av tjejer och allt det där. Det kanske är den inställningen som väcker intresse?
  • Illusion
    mr me skrev 2014-07-18 13:36:08 följande:
    Ser man påläst ut bara för att man har glasögon?
    Ja. 
Svar på tråden Män i glasögon