• Borkason

Män i glasögon

Detta kunde först ha blivit en "Är killar med glasögon snygga?"-fråga.

Men jag ska vara lite burdus och påstå att ett par glasögon på näsan sänker attraktionsvärdet hos män. Tyvärr. Vår skönhetskultur innehåller ju inte glasögon som attribut. 

Vad säger ni, kvinnor och män med glasögon?

• Svar på tråden Män i glasögon
  • eslah
    Borkason skrev 2014-07-15 12:37:31 följande:

Då upplevs han ju attraktiv innan man ser honom i glasögon, vilket gör att de inte får samma effekt på din upplevelse.

Har du nån gång sett en man för första gången, med glasögon, och tänkt "shit vilken snygging"? 

Och inte "vilka snygga glasögon, de passade honom bra"...

En snygg karl är snygg oavsett om han har glasögon eller foppatofflor på. Däremot är det ju inte så sexigt med män som tror att dom är osexiga pga glasögonen, gnäll är en osexig egenskap.
  • Nyfiken gul
    Borkason skrev 2014-07-15 12:37:31 följande:
    Då upplevs han ju attraktiv innan man ser honom i glasögon, vilket gör att de inte får samma effekt på din upplevelse.

Har du nån gång sett en man för första gången, med glasögon, och tänkt "shit vilken snygging"? 
    Och inte "vilka snygga glasögon, de passade honom bra"...
    jag har sett många män i glasögon och tänkt just wow vilken snygging. 

Varför skulle en kvinna tycka glasögon är oattraktivt egentligen? på vilken grund då?

vänder jag på frågan är det ju många män som får kåtslag av att en kvinna har glasögon och gärna liknar en skolfröken...   Varför skulle den sortens attraktion vara annorlunda bara för att glasögonen sitter på en man?
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Miss Coca Cola

Tycker glasögon är helt sjukt charmigt. Är på G att beställa ett par mest därför :D Om min kille började använda glasögon hade han om möjligt blivit ÄNNU sötare. Fuck vår skönhetskultur, ärligt talat, den är helt jävla cp.

Bloggar på lillaa.blo.gg
  • Borkason
    mirri83 skrev 2014-07-15 12:37:36 följande:
    Han har haft glasögon sen han va typ 13... Nu var det ju inte glasögonen jag fastnade för, utan hela honom.

Men om vi bortser från vad jag tycker om min man, så rätt glasögon på rätt person kan göra vem som helst mer attraktiv... Så ser jag det iaf.
    Nyfiken gul skrev 2014-07-15 12:42:00 följande:

håller inte med dig alls

däremot kan jag tycka att Passionflower är inne på något viktigt. 

känner man sig inte bekväm i glasögon utan kanske snarare gömmer sig bakom dom, skäms för sina glasögon, känner sig ful i dom ,  har ett par glasögon som sitter illa och är omoderna så blir ju effekten att det blir oatraktivt. 

Men en man som använder glasögonen som accessoar på rätt sätt, inte skäms för dom och bär dom med självklarhet. DET är attraktivt. 

Prins Daniel är ett lysande exempel på hur ett par glasögon ska bäras. Med stil och finess och blir då väldigt attraktiv. 

Överraskande att höra så pass många som tycker tvärtom :)

Men @Nyfiken gul: Prins Daniel har en fördel som spelar in: Han är kändis, högstatusperson. Vilket direkt gör att han upplevs mer attraktiv.

Visa en bild på prins Daniel för personer som inte vet vem han är, kommer de tycka han är lika snygg när de inte vet om att han är prins?

• Monte

Förstår inte varför glasögon skulle generera dåligt självförtroende/försämrad utstrålning. Själv är jag aldrig snyggare än med brillorna på.

• Anonym (Rainbow dash)
    Borkason skrev 2014-07-15 12:15:27 följande:

Detta kunde först ha blivit en "Är killar med glasögon snygga?"-fråga.

Men jag ska vara lite burdus och påstå att ett par glasögon på näsan sänker attraktionsvärdet hos män. Tyvärr. Vår skönhetskultur innehåller ju inte glasögon som attribut. 

Vad säger ni, kvinnor och män med glasögon?

personligen tycker jag att det kan vara döhett med glasögon, särskilt ett par ordentligt markerade plastbågar.
    den typiske "nörden"  (dvs sterotypen från dåliga amerikanska filmer) är det sexigaste som finns. Solig
  • Borkason
    eslah skrev 2014-07-15 12:49:30 följande:
    En snygg karl är snygg oavsett om han har glasögon eller foppatofflor på. Däremot är det ju inte så sexigt med män som tror att dom är osexiga pga glasögonen, gnäll är en osexig egenskap.
    Så du menar att du skulle tycka en kille var precis lika visuellt attraktiv om du såg honom med ett par glasögon eller utan?
  • Borkason
    Miss Coca Cola skrev 2014-07-15 12:50:07 följande:

Tycker glasögon är helt sjukt charmigt. Är på G att beställa ett par mest därför :D Om min kille började använda glasögon hade han om möjligt blivit ÄNNU sötare. Fuck vår skönhetskultur, ärligt talat, den är helt jävla cp.

Härligt, men då är han ju redan söt innan han tar på sig glasögonen ;)
  • eslah
    Borkason skrev 2014-07-15 12:53:23 följande:

Så du menar att du skulle tycka en kille var precis lika visuellt attraktiv om du såg honom med ett par glasögon eller utan?

Absolut! Skulle inte ens reflektera över det, sedan gäller det såklart att bågarna passar personen ifråga.
  • Borkason
    eslah skrev 2014-07-15 12:55:23 följande:
    Absolut! Skulle inte ens reflektera över det, sedan gäller det såklart att bågarna passar personen ifråga.
    Intressant!
Svar på tråden Män i glasögon