• Borkason

Män i glasögon

Detta kunde först ha blivit en "Är killar med glasögon snygga?"-fråga.

Men jag ska vara lite burdus och påstå att ett par glasögon på näsan sänker attraktionsvärdet hos män. Tyvärr. Vår skönhetskultur innehåller ju inte glasögon som attribut. 

Vad säger ni, kvinnor och män med glasögon?

• Svar på tråden Män i glasögon
  • Anonym (Vilda)

En riktigt het, välklädd, modemedveten man MED passande glasögon är ju typ det snyggaste som finns!

• HäckHäxan
    Borkason skrev 2014-07-15 12:15:27 följande:

Detta kunde först ha blivit en "Är killar med glasögon snygga?"-fråga.

Men jag ska vara lite burdus och påstå att ett par glasögon på näsan sänker attraktionsvärdet hos män. Tyvärr. Vår skönhetskultur innehåller ju inte glasögon som attribut. 

Vad säger ni, kvinnor och män med glasögon?

Håller inte med. Sen beror ju intrycket på helheten så att säga.

Eftersom glasögon också kan vara en modegrej och därmed anses öka attraktionsvärdet på samma vis som modekläder så tror jag det varierar frisk.

Tycker många män i brillor kan vara sjukt heta, men så är jag lite nördig och gillar män som ser hmm milt nördiga ut, men fortfarande så avgör ju helhetsintrycket det hela.
  • HäckHäxan
    Anonym (;-() skrev 2014-07-15 13:43:09 följande:
    Nej , tittar först på en människas skor .om du bryr dig om dig själv har du bra skor och rätt strumpor . Resten kvittar bara du är hel och ren .
    Vad är bra skor blir jag nyfiken på? Ergonomiska och praktiska eller moderiktiga?

Jag hade aldrig överlevt den kontrollen gällande strumpor finns inget rätt alls med mina strumpor som ofta inte ens passar ihop.

• HäckHäxan
    Borkason skrev 2014-07-15 12:50:25 följande:
    Nyfiken gul skrev 2014-07-15 12:42:00 följande:

håller inte med dig alls

däremot kan jag tycka att Passionflower är inne på något viktigt. 

känner man sig inte bekväm i glasögon utan kanske snarare gömmer sig bakom dom, skäms för sina glasögon, känner sig ful i dom ,  har ett par glasögon som sitter illa och är omoderna så blir ju effekten att det blir oatraktivt. 

Men en man som använder glasögonen som accessoar på rätt sätt, inte skäms för dom och bär dom med självklarhet. DET är attraktivt. 

Prins Daniel är ett lysande exempel på hur ett par glasögon ska bäras. Med stil och finess och blir då väldigt attraktiv. 

Överraskande att höra så pass många som tycker tvärtom :)

Men @Nyfiken gul: Prins Daniel har en fördel som spelar in: Han är kändis, högstatusperson. Vilket direkt gör att han upplevs mer attraktiv.

Visa en bild på prins Daniel för personer som inte vet vem han är, kommer de tycka han är lika snygg när de inte vet om att han är prins?

Fast Prins Daniel är inte snygg oavsett och jag tror han är ännu mindre snygg utan glasögon faktiskt.
  • Anonym (Vilda)
    HäckHäxan skrev 2014-07-15 14:40:36 följande:
    Håller inte med. Sen beror ju intrycket på helheten så att säga.

Eftersom glasögon också kan vara en modegrej och därmed anses öka attraktionsvärdet på samma vis som modekläder så tror jag det varierar frisk.

Tycker många män i brillor kan vara sjukt heta, men så är jag lite nördig och gillar män som ser hmm milt nördiga ut, men fortfarande så avgör ju helhetsintrycket det hela.
    Håller med om att "milt nördiga" män kan vara supersnygga! Själv klär jag mig så pass trendigt och coolt att jag nästan måste använda glasögon för att skapa kontraster till den övriga klädseln. Kommer inte undan med att strutta runt i både högklackat, metallicfärger och skrikiga färger på nagellacket i mitt jobb om jag inte sätter på nig ett par glasögon också. Det ser för partiaktiviteter ut annars.
  • PassionFlower
    Anonym (;-() skrev 2014-07-15 13:53:08 följande:
    Beror på vart plus att du ska ha vårdade fötter . Jag är nog den enda kvinnan i Sverge på 50 + som inte älskar Ernst . På badstranden där det passar är det fin . Gäller samma för kvinnor . Om de är vårdade om sina fötter . Går inte igång på knästrumpor och sandaler särskilt inte med säkerhetsbälte bak .
    Ok, jag tänkte mer på hur du tolkar dem som personer?

Själv går jag barfota så mycket jag kan såhär års, nästan överallt. Just för att jag bryr mig om mig själv och min hälsa. Får dock en del reaktioner på det. Allt från sneda blickar till glada miner.

PS. Du är verkligen inte den enda kvinna 50+ som har svårt för självgode Ernst. :)
  • Anonym (Närsynt farbror)
    Anonym (;-() skrev 2014-07-15 13:45:25 följande:

Dagens asgarv ! Den var bra . Du har humor som jag gillar , så då är du snygg . PS bara du har välvårdae skor DS

Jorå, skorna är skitsnygga. Tills man tar på sig glasögonen, vill säga.
  • Anonym (tycker)

Glasögon på män är ingen hit direkt. Men på kvinnor spelar det ingen roll överhuvudtaget, de är alltid vackra.

• Anonym (;-()
    Anonym (Närsynt farbror) skrev 2014-07-15 15:42:03 följande:

Jorå, skorna är skitsnygga. Tills man tar på sig glasögonen, vill säga.

Du verkar så kul så , du går nog igenom . Blir ett par snygga skor i paket .
  • Anonym (Närsynt farbror)
    Anonym (;-() skrev 2014-07-15 15:56:38 följande:

Du verkar så kul så , du går nog igenom . Blir ett par snygga skor i paket .

Schysst! Skall jag behålla glasögonen på, eller är det säkrast att jag tar av mig dem?
Svar på tråden Män i glasögon