• Borkason

Män i glasögon

Detta kunde först ha blivit en "Är killar med glasögon snygga?"-fråga.

Men jag ska vara lite burdus och påstå att ett par glasögon på näsan sänker attraktionsvärdet hos män. Tyvärr. Vår skönhetskultur innehåller ju inte glasögon som attribut. 

Vad säger ni, kvinnor och män med glasögon?

• Svar på tråden Män i glasögon
  • Anonym (Lill)
    "ErnstHugo skrev 2014-07-18 13:14:36 följande:

Har sagts tidigare detta med kopplingen rill skor.

Är skor och glasögon valda med omsorg, tillika passande för tillfället samt välvårdade så är det attraktivt på både män och kvinnor tror jag.

Mina Wayfarer med matta bågar i svart är jag nöjd med även om man tenderar att hamna i kultur-gubbe-facket

Jag gillar "Kultur-gubbe"-stilen :)
  • Efraim Barkbit
    Anonym (Lill) skrev 2014-07-21 09:56:11 följande:

Tack ett fan räcker.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Alceste)
    mr me skrev 2014-07-18 13:37:21 följande:
    Ja, så är det kanske. Eller så är det för att man när man har glasögon har bestämt sig för att man den dagen vill vara ful, oattraktiv, ointresserad av tjejer och allt det där. Det kanske är den inställningen som väcker intresse?
    Vadå "den dagen"? Det kan ju vara så att man alltid bär glasögon också, vilket t.ex. jag gör.

I mitt fall, och i mångas med mitt, är linser nämligen inget alternativ.
  • sandlilja

Mesiga osynliga glasögon med gubbiga bågar typ Svennis ser trist ut, coola glasögon som passar sin bärare och resten av stilen är snyggt.

• Anonym (Alceste)
    sandlilja skrev 2014-07-21 11:26:51 följande:

Mesiga osynliga glasögon med gubbiga bågar typ Svennis ser trist ut, coola glasögon som passar sin bärare och resten av stilen är snyggt.

Men, vet du, alla går vi ju inte runt och tänker på vårt utseende hela dagarna. Skiter fullständigt i om brudar tycker jag är mer eller mindre attraktiv i glasögon.

Men jag förstår att yngre killar har sådana nojor.
  • mr me
    Anonym (Alceste) skrev 2014-07-21 11:17:49 följande:
    Vadå "den dagen"? Det kan ju vara så att man alltid bär glasögon också, vilket t.ex. jag gör.

I mitt fall, och i mångas med mitt, är linser nämligen inget alternativ.
    Ja, den dagen. Din invändning har inte riktigt med mitt inlägg att göra.

Jag försökte härleda eventuellt samband mellan glasögonbärande och uppfattad attraktionskraft. Jag försökte då formulera en tes om att det kanske inte (enbart) är glasögonen i sig som gör någon attraktiv, utan att även andra faktorer kan spela in.
  • HäckHäxan
    mr me skrev 2014-07-18 13:37:21 följande:
    Ja, så är det kanske. Eller så är det för att man när man har glasögon har bestämt sig för att man den dagen vill vara ful, oattraktiv, ointresserad av tjejer och allt det där. Det kanske är den inställningen som väcker intresse?
    Ja men just det för den dagen kommer ju för alla män med glasögon.... Eller inte....

Varför skall jag eller någon kvinna alls intressera sig för män som är ointresserade av kvinnor när det finns män som är intresserade istället
  • HäckHäxan
    Anonym (Alceste) skrev 2014-07-21 11:29:57 följande:
    Men, vet du, alla går vi ju inte runt och tänker på vårt utseende hela dagarna. Skiter fullständigt i om brudar tycker jag är mer eller mindre attraktiv i glasögon.

Men jag förstår att yngre killar har sådana nojor.
    Helt rätt!!!

Man skall gå som man vill och trivs. Vad andra tycker om det är skit samma. Passar man inte som man är så kan väl andra dra dit pepparn växer eller liknande.
  • taquine
    Anonym (Lill) skrev 2014-07-21 09:56:11 följande:
    Jag med , så hett
  • Anonym (Lill)
    ErnstHugo skrev 2014-07-21 11:12:22 följande:
    Tack ett fan räcker.
    eller hur?:) lång man med kulturglasögon...mmm;)
Svar på tråden Män i glasögon