• Borkason

Män i glasögon

Detta kunde först ha blivit en "Är killar med glasögon snygga?"-fråga.

Men jag ska vara lite burdus och påstå att ett par glasögon på näsan sänker attraktionsvärdet hos män. Tyvärr. Vår skönhetskultur innehåller ju inte glasögon som attribut. 

Vad säger ni, kvinnor och män med glasögon?

• Svar på tråden Män i glasögon
  • Nyfiken gul
    Borkason skrev 2014-07-15 12:50:25 följande:
    Nyfiken gul skrev 2014-07-15 12:42:00 följande:

håller inte med dig alls

däremot kan jag tycka att Passionflower är inne på något viktigt. 

känner man sig inte bekväm i glasögon utan kanske snarare gömmer sig bakom dom, skäms för sina glasögon, känner sig ful i dom ,  har ett par glasögon som sitter illa och är omoderna så blir ju effekten att det blir oatraktivt. 

Men en man som använder glasögonen som accessoar på rätt sätt, inte skäms för dom och bär dom med självklarhet. DET är attraktivt. 

Prins Daniel är ett lysande exempel på hur ett par glasögon ska bäras. Med stil och finess och blir då väldigt attraktiv. 

Överraskande att höra så pass många som tycker tvärtom :)

Men @Nyfiken gul: Prins Daniel har en fördel som spelar in: Han är kändis, högstatusperson. Vilket direkt gör att han upplevs mer attraktiv.

Visa en bild på prins Daniel för personer som inte vet vem han är, kommer de tycka han är lika snygg när de inte vet om att han är prins?

snyggheten sitter väl inte i vilken titel man har?

Killen i glasögon jag flirtade med på McDonalds var ju lika snygg ändå oavsett om han nu hade varit byggnadssnickare eller snuskigt rik östermalmsbrat... 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Borkason
    Nyfiken gul skrev 2014-07-15 12:59:25 följande:
    snyggheten sitter väl inte i vilken titel man har?

Killen i glasögon jag flirtade med på McDonalds var ju lika snygg ändå oavsett om han nu hade varit byggnadssnickare eller snuskigt rik östermalmsbrat... 
    Jo den totala attraktionskraften påverkas MYCKET av det vi vet om personen i övrigt, personens sociala status, personlighet, yrke, etc.

Jag pratar om den rent visuella snyggheten, när du ser en främling på andra sidan gatan som du inte vet något om. Killen på MD då... var han lika attraktiv när du såg honom när du gick in? Eller var det när du började prata med honom, hörde hans röst och sätt att prata med dig som attraktionen tillstod?
  • Anonym (Närsynt farbror)

Kul att veta.

Tar jag av mig brillorna blir jag alltså snyggare? Konstigt nog blir kvinnor i allmänhet också snyggare om jag tar av mig brillorna...

• Nyfiken gul
    Borkason skrev 2014-07-15 13:08:11 följande:
    Jo den totala attraktionskraften påverkas MYCKET av det vi vet om personen i övrigt, personens sociala status, personlighet, yrke, etc.

Jag pratar om den rent visuella snyggheten, när du ser en främling på andra sidan gatan som du inte vet något om. Killen på MD då... var han lika attraktiv när du såg honom när du gick in? Eller var det när du började prata med honom, hörde hans röst och sätt att prata med dig som attraktionen tillstod?
    ja jag pratar också fortfarande om den visuella snyggheten. Vilket vi är överens om att det inte har något att göra med vem man är. 

killen på mcDonalds visste jag inte ett skit om men plötsligt stod han framför mig och  log mot mig och hela jag blev gele. Ögonblicks attraktion kallas det visst. Jag fick en mental käftsmäll av den attraktion som sprakade. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (;-()
    eslah skrev 2014-07-15 12:49:30 följande:

En snygg karl är snygg oavsett om han har glasögon eller foppatofflor på. Däremot är det ju inte så sexigt med män som tror att dom är osexiga pga glasögonen, gnäll är en osexig egenskap.

En man i glasögon är helt ok . Men en man i Foppatofflor kan aldrig bli snygg,
  • Monte
    Anonym (;-() skrev 2014-07-15 13:19:42 följande:

En man i glasögon är helt ok . Men en man i Foppatofflor kan aldrig bli snygg,

Träskor då?
  • Borkason
    Nyfiken gul skrev 2014-07-15 13:17:30 följande:
    ja jag pratar också fortfarande om den visuella snyggheten. Vilket vi är överens om att det inte har något att göra med vem man är. 

killen på mcDonalds visste jag inte ett skit om men plötsligt stod han framför mig och  log mot mig och hela jag blev gele. Ögonblicks attraktion kallas det visst. Jag fick en mental käftsmäll av den attraktion som sprakade. 
    Nice :)
  • PassionFlower
    Borkason skrev 2014-07-15 12:33:44 följande:
    Ponera detta: Ta tio bildsköna killar, styla de rätt och släng ut de på en krog och mät antal ragg de får. Nästa kväll släng ut de med ett par designerglasögon på näsorna och de kommer garanterat få färre napp än kvällen utan. 
    Bildskönhet och attraktionskraft är ju inte nödvändigtvis samma sak. Och som sagt, det finns ju gott om kvinnor som föredrar män med glasögon framför dem utan. För andra gör det varken till eller från. Vissa tycker säkert att det rent av är motbjudande, men vad spelar det för roll? Är det ens viktigt att vara attraktiv för så många som möjligt? Jag skulle nog mest tycka det var jobbigt.
  • Anonym (;-()
    Borkason skrev 2014-07-15 13:32:18 följande:

Nice :)

Nej , tittar först på en människas skor .om du bryr dig om dig själv har du bra skor och rätt strumpor . Resten kvittar bara du är hel och ren .
  • Anonym (;-()
    Anonym (Närsynt farbror) skrev 2014-07-15 13:08:52 följande:

Kul att veta.

Tar jag av mig brillorna blir jag alltså snyggare? Konstigt nog blir kvinnor i allmänhet också snyggare om jag tar av mig brillorna...

Dagens asgarv ! Den var bra . Du har humor som jag gillar , så då är du snygg . PS bara du har välvårdae skor DS
Svar på tråden Män i glasögon